Staaltje garantie

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Staaltje garantie

#1 Bericht door joepattaya » donderdag 13 juni 2013, 09:19

Voor degenen die het niet hoog op hebben met garantie verlenen in Thailand:

Ik kocht in Maart 2012 een paar zwarte Dr. Martens instappers.
Droeg deze schoenen eigenlijk alleen naar en van het werk en incidenteel tijdens het stappen.
Het profiel was dus nog lang niet versleten, maar helaas kwam van één schoen na een maand of 4 de zool los.

Ik heb geprobeerd om eerst zelf deschoene te repararen met speciale rubberlijm voor schoenen en tassen, maar dat hielp maar even.
De zool dreigde elk moment op straat te blijven liggen.

Daar ik een heilig vertrouwen heb in Dr. Martens, ben ik 2 weken geleden naar de Dr. Martens shop in MegaBangNa gegaan om daar een paar nieuwe schoenen te kopen en nam mijn verlies van THB 3,800 voor de "oude" schoenen voor lief.
Wel probeerde ik de oude schoenen te laten repareren door de Dr. Martens shop in BKK.

Ik zou gebeld worden met de mededeling of het wel of niet mogelijk was om de schoenen te laten repararen.

Vandaag telefoon van Dr. Martens in Bangkok: Men zou de schoenen niet repareren, maar de winkel zou mij een credit-nota geven op mijn volgende aankoop t.w.v. THB 5,100.

Ik had dus geen bon meer van de "oude" schoenen en toch gaf Dr. Martens mij deze "bonus".

Voor het eerst eens niet "mai dai", "mai mee" of "mai auw", maar een perfect staaltje van klantenservice.

Waarom Dr. Martens kun je je afvragen. Maar hier had ik in Nederland en nu ook in Thailand veel vertrouwen in. Lopen lekker en zijn kwalitatief goed te noemen. Vergeleken met de BATA schoenen praat je over de BMW's onder de schoenen. Goed en niet te duur.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Staaltje garantie

#2 Bericht door Pieter » donderdag 13 juni 2013, 09:32

Als je schoenen in Thailand koopt en je wilt dat die volgens normaal (plaatselijk) gebruik slijten moet je dus
je voet niet optillen

Maar goed een ander voorbeeld

Strijkplank:

Mijn vrouw had een nieuwe strijkplank gekocht bij de BigC
Nu zijn de meeste spullen daar van ....
Deze strijkplank had een mak pootje oftewel 1 pootje was 3 cm te kort

terug gegaan en de plank was ondertussen van 499 THB 399 THB

We kregen meteen een nieuwe en 100 THB terug





Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Staaltje garantie

#3 Bericht door v@go » donderdag 13 juni 2013, 09:51

zo kocht ik in BBK in MBK een "echte" TAG na thuiskomst bleek na een paar maanden dat deze helemaal niets meer deed.
In september weer in MBK terug naar dezelfde horlogeman en "oh no problem I give you new" zonder gerantie bewijs o.i.d.

Maar hij herkende mevrouw v@go nog :clap: :giggle:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Staaltje garantie

#4 Bericht door greenthaiway » donderdag 13 juni 2013, 10:05

v@go schreef:zo kocht ik in BBK in MBK een "echte" TAG na thuiskomst bleek na een paar maanden dat deze helemaal niets meer deed.
In september weer in MBK terug naar dezelfde horlogeman en "oh no problem I give you new" zonder gerantie bewijs o.i.d.

Maar hij herkende mevrouw v@go nog :clap: :giggle:
Zou deze horlogeman maar de horlogeman laten of volgende keer zonder je vrouw gaan, LOL.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7521
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Staaltje garantie

#5 Bericht door ron » donderdag 13 juni 2013, 10:34

Dat zijn nu eens positieve berichten Joe.
Het kan dus wel,maar helaas is de garantie over het algemeen genomen waardeloos.
Vandaar waarschijnlijk dat je dit dan ook meld,een uitzondering op de regel.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 146
Lid geworden op: maandag 22 november 2010, 18:06
Locatie: Chon Buri

Re: Staaltje garantie

#6 Bericht door henk177 » donderdag 13 juni 2013, 13:05

De garantie hier in Thailand is buitengewoon goed te noemen maar als je het aan je (thaise)vrouw vraagt krijg je volgens haar nergens geen garantie op .!!
Persoonlijk denk ik dat het een soort schaamtegevoel is om met een product terug te gaan naar de winkel.
In 2008 ons huis laten bouwen met betonnen dakpannen erop ::in 2011 begon de helft van de dakpannen dof te worden en kregen een andere donkerdere kleur dan de rest .Na een bezoek van de producent werd een groot deel van de pannen vernieuwd en viel alles onder de garantie .!!
In 2008 in alle kamers plafondventilators laten hangen ,april 2013 stopte er 1 mee en bij een bezoek aan de winkel werd de motor ter plaatse vervangen en ook hier weer garantie !!..
In 2008 een matras gekocht wat in 2011 aan de rand dunner werd en begon uit te dijen ,de winkel heeft het matras geruild voor een reservematras en na een maand kwam ons eigen matras weer als nieuw terug en ook hier alweer garantie ..
In 2010 een kantenmaaier gekocht die het na een jaar begaf ,de winkelier heeft hem opgestuurd en na 2 weken terug ::ook weer garantie !!
De garantie is goed te noemen in Thailand is mijn ervaring .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7660
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Staaltje garantie

#7 Bericht door driver » donderdag 13 juni 2013, 13:12

henk177 schreef:De garantie hier in Thailand is buitengewoon goed te noemen maar als je het aan je (thaise)vrouw vraagt krijg je volgens haar nergens geen garantie op .!!
Persoonlijk denk ik dat het een soort schaamtegevoel is om met een product terug te gaan naar de winkel.
In 2008 ons huis laten bouwen met betonnen dakpannen erop ::in 2011 begon de helft van de dakpannen dof te worden en kregen een andere donkerdere kleur dan de rest .Na een bezoek van de producent werd een groot deel van de pannen vernieuwd en viel alles onder de garantie .!!
In 2008 in alle kamers plafondventilators laten hangen ,april 2013 stopte er 1 mee en bij een bezoek aan de winkel werd de motor ter plaatse vervangen en ook hier weer garantie !!..
In 2008 een matras gekocht wat in 2011 aan de rand dunner werd en begon uit te dijen ,de winkel heeft het matras geruild voor een reservematras en na een maand kwam ons eigen matras weer als nieuw terug en ook hier alweer garantie ..
In 2010 een kantenmaaier gekocht die het na een jaar begaf ,de winkelier heeft hem opgestuurd en na 2 weken terug ::ook weer garantie !!
De garantie is goed te noemen in Thailand is mijn ervaring .
Ik woon daar niet maar heb wel wat dingetjes gehad toen ik daar was en werdt ook keurig geholpen onder de noemer service /garantie en ik denk dat het ook wel wat meespeelt hoe je je eigen zelf opstelt tov de persoon in kwestie.
Tot nu op dit punt geen negatieve ervaringen gehad dus eigenlijk hoort dit bij het topic positivoos ;)

gr driver

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Staaltje garantie

#8 Bericht door v@go » donderdag 13 juni 2013, 13:19

Als een Thai uit schaamte niet terug gaat naar de winkel, zullen ze daar denken van "er gaat niet veel mis".
Als er dan toch iemand terugkomt, zullen ze hun uiterste best doen dit netjes op te lossen om hun gezicht niet te verliezen
denk ik dan.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7660
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Staaltje garantie

#9 Bericht door driver » donderdag 13 juni 2013, 13:28

v@go schreef:Als een Thai uit schaamte niet terug gaat naar de winkel, zullen ze daar denken van "er gaat niet veel mis".
Als er dan toch iemand terugkomt, zullen ze hun uiterste best doen dit netjes op te lossen om hun gezicht niet te verliezen
denk ik dan.
Daar zeg jij wat !
:thumbsup:

gr driver

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Staaltje garantie

#10 Bericht door Pieter » donderdag 13 juni 2013, 14:00

Maar bij sommige int. bedrijven 5555555

Het meest belachelijke wat ik ooit heb meegemaakt was bij toysrus
Mijn dochter wilde een mini trampoline kopen het was een dutse met tuv keuring
Bij de kassa werd echter wel meegedeeld dat de garantie in dit geval 3 weken was ???

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Staaltje garantie

#11 Bericht door Ben » donderdag 13 juni 2013, 16:21

Epson is er ook zo een .

Printer 3.000 bath 5 keer mee geprint en niks meer.
Naar de winkel ,U moet hem zelf naar een Epson reparatie punt brengen .
50 km op en neer das lekker . 2 weken later U printer is klaar .
Weer 50 km op en neer .kom ik thuis wil printen ?inkpatronen leeg . :o
ff bellen , ja sorry wij moeten wel testprints kunnen maken .

Tot 10 tellen, dan maar en nieuwe patronen erin 1.050 bath voor 4 stuks.
20 keer geprint weer kapot ,Weer bellen ,uhhh ja breng hem dan maar weer .
oke bij gelegenheid .
Inkt patronen eruit voordat ze weer leeg zijn door een miep die voor de hele buurt moet testprinten.
Uiteindelijk dat ding weer terug inkt patroon erin 5 keer geprint weer stuk .
Bellen :twisted Ik wil een nieuwe .
Kan niet!! Breng hem maar, Wij kunnen alleen maar repareren.
Uiteindelijk een Nieuwe gekocht .
De EPSON in elkaar geslagen en weer in de doos gestopt .
Bij gelegenheid naar de EPSON Shop gebracht met de boodschap hij echt kapot.
gevraagd op ze weer kunnen repareren :giggle3: Altijd meneer . Nou ga je gang :crazy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7660
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Staaltje garantie

#12 Bericht door driver » donderdag 13 juni 2013, 16:35

Ben schreef:Epson is er ook zo een .

Printer 3.000 bath 5 keer mee geprint en niks meer.
Naar de winkel ,U moet hem zelf naar een Epson reparatie punt brengen .
50 km op en neer das lekker . 2 weken later U printer is klaar .
Weer 50 km op en neer .kom ik thuis wil printen ?inkpatronen leeg . :o
ff bellen , ja sorry wij moeten wel testprints kunnen maken .

Tot 10 tellen, dan maar en nieuwe patronen erin 1.050 bath voor 4 stuks.
20 keer geprint weer kapot ,Weer bellen ,uhhh ja breng hem dan maar weer .
oke bij gelegenheid .
Inkt patronen eruit voordat ze weer leeg zijn door een miep die voor de hele buurt moet testprinten.
Uiteindelijk dat ding weer terug inkt patroon erin 5 keer geprint weer stuk .
Bellen :twisted Ik wil een nieuwe .
Kan niet!! Breng hem maar, Wij kunnen alleen maar repareren.
Uiteindelijk een Nieuwe gekocht .
De EPSON in elkaar geslagen en weer in de doos gestopt .
Bij gelegenheid naar de EPSON Shop gebracht met de boodschap hij echt kapot.
gevraagd op ze weer kunnen repareren :giggle3: Altijd meneer . Nou ga je gang :crazy:
Toch leuk leesvoer Ben :mrgreen:

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Staaltje garantie

#13 Bericht door v@go » donderdag 13 juni 2013, 16:49

Ben schreef:Epson is er ook zo een .

Printer 3.000 bath 5 keer mee geprint en niks meer.
Naar de winkel ,U moet hem zelf naar een Epson reparatie punt brengen .
50 km op en neer das lekker . 2 weken later U printer is klaar .
Weer 50 km op en neer .kom ik thuis wil printen ?inkpatronen leeg . :o
ff bellen , ja sorry wij moeten wel testprints kunnen maken .

Tot 10 tellen, dan maar en nieuwe patronen erin 1.050 bath voor 4 stuks.
20 keer geprint weer kapot ,Weer bellen ,uhhh ja breng hem dan maar weer .
oke bij gelegenheid .
Inkt patronen eruit voordat ze weer leeg zijn door een miep die voor de hele buurt moet testprinten.
Uiteindelijk dat ding weer terug inkt patroon erin 5 keer geprint weer stuk .
Bellen :twisted Ik wil een nieuwe .
Kan niet!! Breng hem maar, Wij kunnen alleen maar repareren.
Uiteindelijk een Nieuwe gekocht .
De EPSON in elkaar geslagen en weer in de doos gestopt .
Bij gelegenheid naar de EPSON Shop gebracht met de boodschap hij echt kapot.
gevraagd op ze weer kunnen repareren :giggle3: Altijd meneer . Nou ga je gang :crazy:
Ik denk dat de inktpatronen te klein zijn daarom is deze zo snel op...... :cheesy:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 344
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Staaltje garantie

#14 Bericht door paknampo » donderdag 13 juni 2013, 17:06

Nee er zit te weinig inkt in [|(
Gr

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Staaltje garantie

#15 Bericht door joepattaya » vrijdag 14 juni 2013, 03:24

Er is in Thailand wel degelijk een soort van consumenten-bescherming: The Consumer Protection Act.
Daarin staat onder andere beschreven dat men in de regel binnen 7 dagen na aankoop een artikel terug kan brengen tegen terugbetaling van de aankoopsom.
Daarin staan ook de diverse garantie-termijnen die MINIMAAL gehanteerd moeten worden.

Zoals in een voorgaande post al aangegeven: Veel Thai maken van de garantie geen gebruik, omdat ze confrontaties het liefst uit de weg gaan.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”