Staaltje garantie
Moderator: Loempia
- joepattaya
- Expat
Staaltje garantie
Voor degenen die het niet hoog op hebben met garantie verlenen in Thailand:
Ik kocht in Maart 2012 een paar zwarte Dr. Martens instappers.
Droeg deze schoenen eigenlijk alleen naar en van het werk en incidenteel tijdens het stappen.
Het profiel was dus nog lang niet versleten, maar helaas kwam van één schoen na een maand of 4 de zool los.
Ik heb geprobeerd om eerst zelf deschoene te repararen met speciale rubberlijm voor schoenen en tassen, maar dat hielp maar even.
De zool dreigde elk moment op straat te blijven liggen.
Daar ik een heilig vertrouwen heb in Dr. Martens, ben ik 2 weken geleden naar de Dr. Martens shop in MegaBangNa gegaan om daar een paar nieuwe schoenen te kopen en nam mijn verlies van THB 3,800 voor de "oude" schoenen voor lief.
Wel probeerde ik de oude schoenen te laten repareren door de Dr. Martens shop in BKK.
Ik zou gebeld worden met de mededeling of het wel of niet mogelijk was om de schoenen te laten repararen.
Vandaag telefoon van Dr. Martens in Bangkok: Men zou de schoenen niet repareren, maar de winkel zou mij een credit-nota geven op mijn volgende aankoop t.w.v. THB 5,100.
Ik had dus geen bon meer van de "oude" schoenen en toch gaf Dr. Martens mij deze "bonus".
Voor het eerst eens niet "mai dai", "mai mee" of "mai auw", maar een perfect staaltje van klantenservice.
Waarom Dr. Martens kun je je afvragen. Maar hier had ik in Nederland en nu ook in Thailand veel vertrouwen in. Lopen lekker en zijn kwalitatief goed te noemen. Vergeleken met de BATA schoenen praat je over de BMW's onder de schoenen. Goed en niet te duur.
Ik kocht in Maart 2012 een paar zwarte Dr. Martens instappers.
Droeg deze schoenen eigenlijk alleen naar en van het werk en incidenteel tijdens het stappen.
Het profiel was dus nog lang niet versleten, maar helaas kwam van één schoen na een maand of 4 de zool los.
Ik heb geprobeerd om eerst zelf deschoene te repararen met speciale rubberlijm voor schoenen en tassen, maar dat hielp maar even.
De zool dreigde elk moment op straat te blijven liggen.
Daar ik een heilig vertrouwen heb in Dr. Martens, ben ik 2 weken geleden naar de Dr. Martens shop in MegaBangNa gegaan om daar een paar nieuwe schoenen te kopen en nam mijn verlies van THB 3,800 voor de "oude" schoenen voor lief.
Wel probeerde ik de oude schoenen te laten repareren door de Dr. Martens shop in BKK.
Ik zou gebeld worden met de mededeling of het wel of niet mogelijk was om de schoenen te laten repararen.
Vandaag telefoon van Dr. Martens in Bangkok: Men zou de schoenen niet repareren, maar de winkel zou mij een credit-nota geven op mijn volgende aankoop t.w.v. THB 5,100.
Ik had dus geen bon meer van de "oude" schoenen en toch gaf Dr. Martens mij deze "bonus".
Voor het eerst eens niet "mai dai", "mai mee" of "mai auw", maar een perfect staaltje van klantenservice.
Waarom Dr. Martens kun je je afvragen. Maar hier had ik in Nederland en nu ook in Thailand veel vertrouwen in. Lopen lekker en zijn kwalitatief goed te noemen. Vergeleken met de BATA schoenen praat je over de BMW's onder de schoenen. Goed en niet te duur.
- Pieter
- Volwaardig lid
Re: Staaltje garantie
Als je schoenen in Thailand koopt en je wilt dat die volgens normaal (plaatselijk) gebruik slijten moet je dus
je voet niet optillen
Maar goed een ander voorbeeld
Strijkplank:
Mijn vrouw had een nieuwe strijkplank gekocht bij de BigC
Nu zijn de meeste spullen daar van ....
Deze strijkplank had een mak pootje oftewel 1 pootje was 3 cm te kort
terug gegaan en de plank was ondertussen van 499 THB 399 THB
We kregen meteen een nieuwe en 100 THB terug
Pieter
je voet niet optillen
Maar goed een ander voorbeeld
Strijkplank:
Mijn vrouw had een nieuwe strijkplank gekocht bij de BigC
Nu zijn de meeste spullen daar van ....
Deze strijkplank had een mak pootje oftewel 1 pootje was 3 cm te kort
terug gegaan en de plank was ondertussen van 499 THB 399 THB
We kregen meteen een nieuwe en 100 THB terug
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- v@go
- Volwaardig lid
zo kocht ik in BBK in MBK een "echte" TAG na thuiskomst bleek na een paar maanden dat deze helemaal niets meer deed.
In september weer in MBK terug naar dezelfde horlogeman en "oh no problem I give you new" zonder gerantie bewijs o.i.d.
Maar hij herkende mevrouw v@go nog

In september weer in MBK terug naar dezelfde horlogeman en "oh no problem I give you new" zonder gerantie bewijs o.i.d.
Maar hij herkende mevrouw v@go nog

geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Expat
- Contacteer:
Zou deze horlogeman maar de horlogeman laten of volgende keer zonder je vrouw gaan, LOL.v@go schreef:zo kocht ik in BBK in MBK een "echte" TAG na thuiskomst bleek na een paar maanden dat deze helemaal niets meer deed.
Maar hij herkende mevrouw v@go nog![]()
-
- Volwaardig lid
Dat zijn nu eens positieve berichten Joe.
Het kan dus wel,maar helaas is de garantie over het algemeen genomen waardeloos.
Vandaar waarschijnlijk dat je dit dan ook meld,een uitzondering op de regel.
Groet,Ron.
Het kan dus wel,maar helaas is de garantie over het algemeen genomen waardeloos.
Vandaar waarschijnlijk dat je dit dan ook meld,een uitzondering op de regel.
Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
- Zeer veel ervaring
De garantie hier in Thailand is buitengewoon goed te noemen maar als je het aan je (thaise)vrouw vraagt krijg je volgens haar nergens geen garantie op .!!
Persoonlijk denk ik dat het een soort schaamtegevoel is om met een product terug te gaan naar de winkel.
In 2008 ons huis laten bouwen met betonnen dakpannen erop ::in 2011 begon de helft van de dakpannen dof te worden en kregen een andere donkerdere kleur dan de rest .Na een bezoek van de producent werd een groot deel van de pannen vernieuwd en viel alles onder de garantie .!!
In 2008 in alle kamers plafondventilators laten hangen ,april 2013 stopte er 1 mee en bij een bezoek aan de winkel werd de motor ter plaatse vervangen en ook hier weer garantie !!..
In 2008 een matras gekocht wat in 2011 aan de rand dunner werd en begon uit te dijen ,de winkel heeft het matras geruild voor een reservematras en na een maand kwam ons eigen matras weer als nieuw terug en ook hier alweer garantie ..
In 2010 een kantenmaaier gekocht die het na een jaar begaf ,de winkelier heeft hem opgestuurd en na 2 weken terug ::ook weer garantie !!
De garantie is goed te noemen in Thailand is mijn ervaring .
Persoonlijk denk ik dat het een soort schaamtegevoel is om met een product terug te gaan naar de winkel.
In 2008 ons huis laten bouwen met betonnen dakpannen erop ::in 2011 begon de helft van de dakpannen dof te worden en kregen een andere donkerdere kleur dan de rest .Na een bezoek van de producent werd een groot deel van de pannen vernieuwd en viel alles onder de garantie .!!
In 2008 in alle kamers plafondventilators laten hangen ,april 2013 stopte er 1 mee en bij een bezoek aan de winkel werd de motor ter plaatse vervangen en ook hier weer garantie !!..
In 2008 een matras gekocht wat in 2011 aan de rand dunner werd en begon uit te dijen ,de winkel heeft het matras geruild voor een reservematras en na een maand kwam ons eigen matras weer als nieuw terug en ook hier alweer garantie ..
In 2010 een kantenmaaier gekocht die het na een jaar begaf ,de winkelier heeft hem opgestuurd en na 2 weken terug ::ook weer garantie !!
-
- Volwaardig lid
Ik woon daar niet maar heb wel wat dingetjes gehad toen ik daar was en werdt ook keurig geholpen onder de noemer service /garantie en ik denk dat het ook wel wat meespeelt hoe je je eigen zelf opstelt tov de persoon in kwestie.henk177 schreef:De garantie hier in Thailand is buitengewoon goed te noemen maar als je het aan je (thaise)vrouw vraagt krijg je volgens haar nergens geen garantie op .!!
Tot nu op dit punt geen negatieve ervaringen gehad dus eigenlijk hoort dit bij het topic positivoos

gr driver
- v@go
- Volwaardig lid
Als een Thai uit schaamte niet terug gaat naar de winkel, zullen ze daar denken van "er gaat niet veel mis".
Als er dan toch iemand terugkomt, zullen ze hun uiterste best doen dit netjes op te lossen om hun gezicht niet te verliezen
denk ik dan.
Als er dan toch iemand terugkomt, zullen ze hun uiterste best doen dit netjes op te lossen om hun gezicht niet te verliezen
denk ik dan.
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Daar zeg jij wat !v@go schreef:Als een Thai uit schaamte niet terug gaat naar de winkel, zullen ze daar denken van "er gaat niet veel mis".
denk ik dan.

gr driver
- Pieter
- Volwaardig lid
Maar bij sommige int. bedrijven 5555555
Het meest belachelijke wat ik ooit heb meegemaakt was bij toysrus
Mijn dochter wilde een mini trampoline kopen het was een dutse met tuv keuring
Bij de kassa werd echter wel meegedeeld dat de garantie in dit geval 3 weken was ???
Pieter
Het meest belachelijke wat ik ooit heb meegemaakt was bij toysrus
Mijn dochter wilde een mini trampoline kopen het was een dutse met tuv keuring
Bij de kassa werd echter wel meegedeeld dat de garantie in dit geval 3 weken was ???
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- Ben
- Expat
Epson is er ook zo een .
Printer 3.000 bath 5 keer mee geprint en niks meer.
Naar de winkel ,U moet hem zelf naar een Epson reparatie punt brengen .
50 km op en neer das lekker . 2 weken later U printer is klaar .
Weer 50 km op en neer .kom ik thuis wil printen ?inkpatronen leeg .
ff bellen , ja sorry wij moeten wel testprints kunnen maken .
Tot 10 tellen, dan maar en nieuwe patronen erin 1.050 bath voor 4 stuks.
20 keer geprint weer kapot ,Weer bellen ,uhhh ja breng hem dan maar weer .
oke bij gelegenheid .
Inkt patronen eruit voordat ze weer leeg zijn door een miep die voor de hele buurt moet testprinten.
Uiteindelijk dat ding weer terug inkt patroon erin 5 keer geprint weer stuk .
Bellen
Ik wil een nieuwe .
Kan niet!! Breng hem maar, Wij kunnen alleen maar repareren.
Uiteindelijk een Nieuwe gekocht .
De EPSON in elkaar geslagen en weer in de doos gestopt .
Bij gelegenheid naar de EPSON Shop gebracht met de boodschap hij echt kapot.
gevraagd op ze weer kunnen repareren
Altijd meneer . Nou ga je gang 
Weer 50 km op en neer .kom ik thuis wil printen ?inkpatronen leeg .

oke bij gelegenheid .
Inkt patronen eruit voordat ze weer leeg zijn door een miep die voor de hele buurt moet testprinten.
Bellen

gevraagd op ze weer kunnen repareren

-
- Volwaardig lid
Toch leuk leesvoer BenBen schreef:Epson is er ook zo een .
Weer 50 km op en neer .kom ik thuis wil printen ?inkpatronen leeg .![]()
oke bij gelegenheid .
BellenIk wil een nieuwe .
gevraagd op ze weer kunnen reparerenAltijd meneer . Nou ga je gang

- v@go
- Volwaardig lid
Ik denk dat de inktpatronen te klein zijn daarom is deze zo snel op......Ben schreef:Epson is er ook zo een .
Weer 50 km op en neer .kom ik thuis wil printen ?inkpatronen leeg .![]()
oke bij gelegenheid .
BellenIk wil een nieuwe .
gevraagd op ze weer kunnen reparerenAltijd meneer . Nou ga je gang

ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- paknampo
- Volwaardig lid
Nee er zit te weinig inkt in
Gr

Gr
- joepattaya
- Expat
Er is in Thailand wel degelijk een soort van consumenten-bescherming: The Consumer Protection Act.
Daarin staat onder andere beschreven dat men in de regel binnen 7 dagen na aankoop een artikel terug kan brengen tegen terugbetaling van de aankoopsom.
Daarin staan ook de diverse garantie-termijnen die MINIMAAL gehanteerd moeten worden.
Zoals in een voorgaande post al aangegeven: Veel Thai maken van de garantie geen gebruik, omdat ze confrontaties het liefst uit de weg gaan.
Daarin staat onder andere beschreven dat men in de regel binnen 7 dagen na aankoop een artikel terug kan brengen tegen terugbetaling van de aankoopsom.
Daarin staan ook de diverse garantie-termijnen die MINIMAAL gehanteerd moeten worden.
Zoals in een voorgaande post al aangegeven: Veel Thai maken van de garantie geen gebruik, omdat ze confrontaties het liefst uit de weg gaan.