Het innen van een erfenis.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Het innen van een erfenis.

#1 Bericht door nbreeker » maandag 03 juni 2013, 13:46

Precies 2 jaar geleden kwam ik bij een vrouwelijke kennis een Thaise dame tegen,die aan mij vroeg welke nationaliteit ik had waarop ik haar antwoorde dat ik uit Nederland kwam,en zij mij vertelde dat zij ook met een Nederlander was getrouwd maar dat die helaas in April 2011 was overleden door gebrek aan lucht daar de goede man 4 pakjes cigaretten per dag rookte.

Ze vertelde mij ook dat haar man een zoon had die in Nederland woonde en die had gezegd stuur me maar alles op ik zorg overal voor,maar daarna had ze niets meer van hem gehoord of van welke instantie dan ook.
Ik vertelde haar dat ik een week later naar Holland zou vertrekken voor een paar weken en als ze daar prijs opstelde ik wel wilde kijken wat er allemaal gedaan moest worden,ze wist niet of er geld stond in Nederland of dat de svb uberhaupt wist dat haar man was overleden en haar overleden echtgenoot had haar ook nooit wijzer gemaakt van hoe of wat.
Ik heb van haar de naam van haar echtgenoot gekregen en z'n bankrekeningnummer bij de ING.

Dus toen ik in Holland was ben ik naar de ING gegaan maar die vertelde mij dat ze mij niks konden vertellen over z'n rekening nu dat begrijp ik vertelde ik ze,ik zeg maar kan je me ook op weg helpen hoe we dit aan moeten pakken.
Ze wisten om te beginnen niet dat hij overleden was,en ze zeiden als er minder dan 5000 euro staat betalen we haar gelijk uit en anders moet u uitzoeken of er een testament is,zij keek op z'n rekening en vertelde mij dat ik moest kijken voor een testament en printe voor mij diversen formulieren uit die ik meenam naar Thailand en met haar samen ben begonnen om de erfenis hier te krijgen ze waren in Holland getrouwd maar de zoon werkte alles tegen we hebben die notaris gevonden waar er een testamant was gemaakt maar tevens was er daarna nog een testament gemaakt waarin alles was herroepen,maar voor de notaris was dit een testament,ik zei tegen hem u koopt een auto dan bent u eigenaar daarvan,ja zei hij dan verkoopt u hem weer dan bent u geen eigenaar meer,ja dat klopte maar met testamenten was dat wat anders.

Maar om een heel lang verhaal kort te maken na 2 jaar intensief corresponderen bellen emailen, heeft de bank nu eindelijk het geld overgemaakt,ontelbare malen naar een notaris hier in Thailand voor het weer legaliseren van de handtekening,belasting aangifte in Nederland gelukkig nihil,ook verteld die mevrouw heeft geen geld er komt niets binnen haar kinderen geven haar te eten,ja ze begrepen het maar was niet hun probleem.
Ik wist niet waar ik aan begon toen ik beloofde haar te helpen moest soms die brief van de notaris meerdere malen lezen om te begrijpen waar ze het over hadden,maar als ik weer iemand met datzelfde probleem tegen kom denk ik niet dat ik er weer aan begin.
Maar hier was ik aan begonnen en moest ik afmaken want er was niemand anders die haar hielp en ik had op laatst een vertrouwens band met die notaris.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Het innen van een erfenis.

#2 Bericht door Borat » dinsdag 04 juni 2013, 17:02

nbreeker schreef: moest soms die brief van de notaris meerdere malen lezen om te begrijpen waar ze het over hadden.
Kun jij je voorstellen dat sommige lezers dat ook hebben met jouw verhaal? :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”