Hond in stormdrain.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Hond in stormdrain.

#46 Bericht door nbreeker » donderdag 30 mei 2013, 04:02

Donderdag.
Goedemorgen,vanmorgen met m'n emmer vol spullen de patient weer bezocht,nu ze leeft nog steeds alleen rook ik haar al vanaf een paar meter want ze had gepoept en lag met haar gat in de troep,nu dat is niet m'n favoriete bezigheid maar ik heb een emmer water gepakt en haar schoongespoeld het leek wel wagensmeer alleen het rook beroerder.

Even een anekdote er tussen door ik merkte net op dat poep opruimen niet mijn favoriete bezigheid is,nu dat meen ik echt ik kan er heel slecht tegen en moest voorheen altijd koren,ik heb van 1958 tot 1961 op de Karel Doorman gevaren en liep op zee gewoon zeewacht in de machine kamer 4 uur op 8 uur af,maar als we binnen lagen dan werkte ik in de motor werkplaats.
Op een goeie dag kreeg ik de opdracht om een toilet te installeren bij de wc's van de bemanning nu dat zijn er zo'n 10 naast elkaar,ik zeg sorry sergeant daar begin ik niet aan want ik ga geheid over m'n nek,ik was toen machinist 1 ik zeg neem daar maar een 3de klas voor.
Nu hij zegt nee ik geef jou die opdracht en ik zei van ik doe het niet,dat is weigeren van een order dus hij zegt weet je het zeker ik zeg ja nu zegt hij het spijt me maar dan laat je me geen keus en breng ik je naar de onderofficier van politie en ga je de cel in,nu wat moet dat moet en zei tegen hem dat ik dat begreep.
Dus wij samen op weg maar toen we vlakbij het kantoor waren duwde hij me een hut in en zei waarom installeer je die wc nou niet,nu ik zeg ik kan dat niet ik geef over waarop hij me een volle minuut aan staarde en zei kom we gaan terug en ga aan je werk,en gaf iemand anders de opdracht die wc pot te installeren,maar die pot was van porcelein en moet je gelijkmatig vast zetten maar nee hoor ze trokken hem in tweeën,en moest er weer een nieuwe besteld worden terwijl we op deze 3 maanden hadden gewacht,nu ik heb dat nog lang moeten horen.

ok weer verder met de hond ze ging ook rechtop zitten,maar is nog enorm zwak met eten ook wordt snel moe en eet dan niet dan wacht ik een tijdje en probeer het weer maar ik heb er nog een hard hoofd in.
De dokter raad me ook af om haar bij me thuis te halen aangezien ik zelf twee gezonde honden heb komt ook nog veel snot uit haar neus,haar ogen zijn nog niet beter maar die zalf helpt goed.
Ik hoop alleen van ganser harte dat ze gewoon kan eten voor 8 juni of daarvoor overlijd want ik ga dan naar Holland.
Maar dat ze ontlasting heeft geeft toch aan dat het eten binnenkomt en dat haar darmen werken.dat was het zover.

Groeten nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door Henk Korat » donderdag 30 mei 2013, 04:09

Ik lees dat het geleidelijk aan beter gaat met het hondje. Ik hoop echt dat ze het red. Aan jou zal het niet liggen.

Wat een fraai verhaal over dat toilet. Nou ik moet je erkennen dat ik er ook niet tegen kan. Wij hebben nooit kinderen gehad, maar ik zag me toch echt niet de luiers verschonen. Liefde kan vergaan, maar dit vond ik te ver.

Heb je nog meer van die marine verhalen Nick. Geeft ons een kijkje in het leven van de marinier. Zou wel leuk zijn meer hierover te lezen. Dus ga je gang.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#48 Bericht door nbreeker » zaterdag 01 juni 2013, 08:15

Hedenmorgen om elf uur is het hondje uit de stormdrain overleden,alhoewel ik me toch een beetje rottig voelde ben ik ook blij dat zij uit haar lijden is verlost,we waren er ook achter gekomen dat ze blind was en nadat ik haar vanmorgen wat vloeibaar eten had gegeven en water via de injectiespuit gaf ze over en daar zat ook een hoop bloed bij,dat was voor achten vanmorgen en om elf uur is ze dus ingeslapen en ik hoop ik dat ze in het hiernamaals meer geluk heeft dan in haar eerste leven.

R.I.P.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

brake034
Expat
Expat

#49 Bericht door brake034 » zaterdag 01 juni 2013, 08:16

Rust zacht hondje.
Je hebt je best gedaan Nick, de meeste mensen lopen weg voor zorg voor mens en dier.
Laatst gewijzigd door brake034 op zaterdag 01 juni 2013, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door Henk Korat » zaterdag 01 juni 2013, 08:18

Heel erg, maar als het niet anders kon. Je hebt goed voor haar gezorgd Nick, dus aan jou lag het niet.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door Jeanette » zaterdag 01 juni 2013, 08:21

Ach gos .... ik had haar nog een lang hondenleven bij jou toegewenst.

jay
kenner
kenner

#52 Bericht door jay » zaterdag 01 juni 2013, 09:14

ach ik hoopte zo dat ze het zou halen
aan jouw goede zorg lag het echt niet
jay

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#53 Bericht door nbreeker » zaterdag 01 juni 2013, 10:32

Jeanette schreef:Ach gos .... ik had haar nog een lang hondenleven bij jou toegewenst.
Goed bedoelt maar ontdek ik daar toch een sarcastische noot.

Mahatma Gandhi.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door Jeanette » zaterdag 01 juni 2013, 11:00

Nee echt niet. :o

Juist die honden die eerder verwaarloosd zijn - en ook dieren uit het asiel - kunnen vaak erg aanhankelijk zijn.

Dat 'hondenleven' een dubbele betekenis heeft vind ik wel grappig maar ik bedoel die 2de betekenis niet. [|( Dat leven had hij w.s. voor die stormdrain.

[|)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#55 Bericht door Henk Korat » zaterdag 01 juni 2013, 11:02

Ik had het niet eens door. :happyno: :happyno: :happyno:

Ojee, alweer een oneliner. Sorry [|) [|)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door ron » zaterdag 01 juni 2013, 11:17

Hoi Nick.

Lees net jou bericht........nare dingen allemaal!
Toch,zoals hiervoor ook al beschreven,heeft het zeker niet aan jou liefdevolle opname gelegen en ik denk dat velen hier op de site zichzelf nog wel eens bedacht hadden als ze in jou schoenen hadden gestaan,en wellicht de andere kant maar opgekeken hadden........mischien ik ook wel! :oops:
Niet uit onbezorgdheid,maar eerder om een te verwachten overlijden van dat arme beest,en dan die rotgevoelens te hebben te voorkomen......
Goh man,bij ons thuis vroeger leek het wel een asiel als ik weer eens met een jong eendje thuis kwam die zijn moeder kwijt was,of die zielige zwerfkat die mijn moeder nog jaren heeft moeten verzorgen terwijl ik op zee zat,en niet te vergeten Joop de ekster die ik vond toen die uit een nest was gegooid of gevallen............die wilde na mijn verzorging absoluut niet meer weg bij ons..........

Tja,zo even dat allemaal weer terugdenkend,en weer even proefde van mijn jeugdtijd,is het leven snel gegaan tot vandaag de dag............
In mijn ogen Nick,ben je gewoon degeen die ik altijd al voor ogen had hier op dit forum:Ruwe bolster ,blanke pit.........grote bek (jaja,ik weet het....IK ook) maar het hart op de juiste plaats.

Sterkte ouwe!

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door Jeanette » zaterdag 01 juni 2013, 17:06

Toen je schreef over die zwarte ontlasting was ik er al bang voor.
Ik hoopte dat ik het mis had maar bij een inwendige bloeding hoog in de darmen is poep zwart.

Poekie was ook zo'n dankbaar beestje, die snackte om de 2 uur, ze was in het bejaardenhuis sterk vermagerd.
Ze zou afgemaakt worden toen haar baasje overleed.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door NieTan » zondag 02 juni 2013, 22:16

Mooi verhaal met een minder mooi eind, je hebt je best gedaan in ieder geval. Zo hadden wij een aantal weken geleden ook een jong katje tussen de gevel van ons restaurant en de reparatie shop van de buurman, we hoorden al 2 dagen wat piepen dus ik met veel moeite de steeg ingeklommen het beestje gepakt en mee genomen naar het restaurant. Sterk vermagerd, schat zon 4 weken oud en heel zwak kon slecht lopen. Dus mijn vrouw een bakje met eten voor de neus gezet en dat ging er goed in. Het heeft de hele dag geslapen en een hoop gegeten, uiteindelijk in de avond is ie zelf terug gekropen waar ik hem gevonden heb en heeft daar de laatste adem uitgeblazen. Toen moest ik nogmaals de steeg in en heb het lijkje in een een plastic zakje mee naar huis genomen waar ik het begraven heb!

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”