Tuinbezoekers

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
brake034
Expat
Expat

Tuinbezoekers

#1 Bericht door brake034 » dinsdag 28 mei 2013, 16:22

Wil er geen tuin safari van maken maar je komt wat tegen in je tuin!
Afbeelding

Afbeelding

blue crested lizard
Afbeelding

common bronzeback
Afbeelding
Sorry, was een beetje nerveus en had alleen een mobieltje bij me!
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Tuinbezoekers

#2 Bericht door Henk Korat » dinsdag 28 mei 2013, 17:00

Prachtige plaatjes Brake. Heb ze in mijn tuin nog niet gezien. Misschien dat Gardensafarie iets over deze mooie dieren kan vertellen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door ron » dinsdag 28 mei 2013, 17:02

Die blauwe is zeker apart,mooi beestje.
Gelukkig hier nog geen slangen in de tuin gezien,maar net buiten de poort had ik een flinke jongen onder mijn wielen...

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

brake034
Expat
Expat

#4 Bericht door brake034 » dinsdag 28 mei 2013, 17:13

Van de 2 schorpioenen heb ik geen foto's gemaakt, die pakken we op met de BBQ tang en ze verdwijnen in de doofpot...
Nu we het over doofpot hebben, ik was me nooit bewust wat zo een doofpot was totdat ik langere tijd in Chiang Rai verbleef!

Pun kookt ongeveer 70% op hout, 20% op houtskool, de rest is opwarmen van gerechten op gas......
Het aanmaken van het vuur, de geur van brandend lamyai hout is speciaal en brengt me, met een vitamine C in de hand, snel terug op aarde.

Alle as uit dit vuur beland in een pot, de doofpot, als je klaar bent met koken maar er zit nog brandstof in het vuur, doof je het in de as van de doofpot...
Marcel

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#5 Bericht door Gardensafari » dinsdag 28 mei 2013, 19:47

Mag ik de drie bovenste foto's gebruiken om uit te zoeken welke beestjes het zijn?
De vlinder is een pijlstaart en lijkt zelfs wel iets op de Nederlandse pijlstaarten, zoals :
Afbeelding

Die zal niet moeilijk zijn voor de kenners.
Voor die blauwe hagedis ligt dat anders.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door ron » woensdag 29 mei 2013, 03:48

Toen ik vorige maand de Isaan heb bezocht en in het dorpje Pangkhon verbeleef bij een tante van Jeab in huis,kwam ik ook wel wat beestjes tegen.
Heb deze jammer genoeg niet allemaal kunnen fotograferen aangezien de camera niet binnen bereik was.
Op deze manier kon ik geen foto maken van een vogelspin die met een rotgang onder een bloempot uit kwam toen ik de tuinslang uitrolde om de tuin te gaan sproeien.

Afbeelding

De tuin is een rimboe in het klein,en zou je eigenlijk met een goede camera veel kunnen fotograferen.
Geloof dat Hans (Garden Safari) aan macro-fotografie doet,als ik mij goed herinner.
Moet maar eens een paar tips van hem krijgen wat voor soort camera en lenzen ik nodig heb daarvoor.

Afbeelding

Wel kon ik deze vlinder op de gevoelige plaat vastleggen.

Afbeelding

Hoe deze krab in de tuin terecht kan komen is mij een raadsel,aangezien het riviertje wel 300 meter verderop is gelegen

Afbeelding

Van de mieren-nesten in de bomen had ik al een foto geplaatst maar mischien hier nog eentje plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

De bladeren worden door de mieren compleet tot op de nerf uitgesneden en naar hun nest vervoerd

Afbeelding

Ik weet niet hoe deze grote plant heet,maar vindt hem altijd indrukwekkend overkomen in mijn belevenis.
Peggy haalt hier een scheut weg van een bananenplant,welke zij in haar eigen tuin gaat plaatsen,tante is er toch even niet.......

Afbeelding

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Hua Thale » woensdag 29 mei 2013, 04:46

Heb ooit eens deze 'jongen' in de mangoboom gehad.

Afbeelding

Mooi beest maar je schrik je wel een ongeluk.
Volgens zeggen kon die geen kwaad.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

brake034
Expat
Expat

#8 Bericht door brake034 » woensdag 29 mei 2013, 05:23

Leuke site over Thaise slangen: http://www.siam-info.com/english/snakes_poisonous.html
Ik heb de snake catcher ook gebouwd en we hebben hem 1 keer gebruikt, er zat een gekko in de weg.
Deze niet hoor, dit is onze huisgekko
Afbeelding
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”