Stage lopen in Bangkok

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marianne150
komt net kijken
komt net kijken

Stage lopen in Bangkok

#1 Bericht door Marianne150 » dinsdag 12 maart 2013, 19:29

Hallo,

Ik wil aankomende september heel graag 6 maanden in Bangkok stage lopen.
Ik vroeg mij af hoe het zit met huisvesting. Zijn er ook studentenhuizen voor internationale studenten? Of voor stagiaires? Ik zou graag samen willen wonen met andere studenten. Ik kan hier niks over vinden op internet. Weet iemand hier iets van?

Alvast bedankt,

Groetjes

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Stage lopen in Bangkok

#2 Bericht door Pieter » woensdag 13 maart 2013, 01:27

Veel thaise "studenten" zitten of intern op de kampus van de universiti of daar in de buurt in een soort van grote bezemkast
of een echte kamer/flat maar dan meestal met 3 a 4 man/vrouw
Dus in de buurt van de universiti is het meestal
Daarnaast heb je nog veel los vast studenten --> als een thais kind een kursus punikken volgt is het al een studie

de grootste "studenten"wijk iis denk ik riond Ramkamhengroad

maar Bangkok is zo groot als de provincie Utrecht dus je kan wel een ergens een flatje vinden maar dan kan het zomaar zijn dat je
3 uur heen en 3 uur terug moet reizen elke dag ivm files enzo

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Duiker » woensdag 13 maart 2013, 21:56

Helaas weet ik niet of je al eens in thailand bent geweest. Eigenlijk denk ik van niet. In een kamer van 4 bij 5 meter kunnen zomaar 4 mensen wonen. Ik denk niet dat je dat wilt. Wat ik zou doen is zelf wat huren. Als je dat voor langere tijd doet, dan moet dat niet duur zijn. Nodig zonodig zelf iemand uit om bij je te komen wonen. Kijk eerst eens of je woning je bevalt. Verkassen kan altijd. En wie weet kom je mede studenten tegen die een oplossing voor je hebben.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

m3lani3
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door m3lani3 » zaterdag 25 mei 2013, 15:11

Veel internationale studenten zitten in On Nut area. Je huurt daar een studio tussen de 7000 a 10.000 Baht per maand.

Ik geloof dat Bangkok University daar ook verschillende studio's tot beschikking heeft om te verhuren aan Internationale studenten.

En persoonlijk zou ik zelf kiezen voor een studio ipv samen iets delen met mede studenten. Helemaal hier in Thailand.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”