Politie hard aan het werk

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joepattaya
Expat
Expat

Politie hard aan het werk

#1 Bericht door joepattaya » woensdag 08 mei 2013, 05:28

Een leuk joetjoep-filmpje.
Doe er je voordeel mee.
http://www.youtube.com/watch?v=zf9JW5Pr ... r_embedded

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Politie hard aan het werk

#2 Bericht door Pieter » woensdag 08 mei 2013, 05:35

joepattaya schreef:Een leuk joetjoep-filmpje.
Doe er je voordeel mee.
http://www.youtube.com/watch?v=zf9JW5Pr ... r_embedded
zolang ze zelf hun motor moeten betalen en dag in dag uit hun leven wagen door in de uitlaatgassen een eigenwijze Thai
in goede banen te leiden

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 08 mei 2013, 05:45

Is toch niks nieuws, we weten het allemaal.
En als het nodig is schuiven wij ook. ;) :giggle:
Live your dream, don't dream your life.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door ron » woensdag 08 mei 2013, 06:06

Wouter_Udon schreef:Is toch niks nieuws, we weten het allemaal.
En als het nodig is schuiven wij ook. ;) :giggle:

Ik gistermiddag nog... :giggle:

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door baco101 » woensdag 08 mei 2013, 06:11

is toch een collecte voor het police pension fund?
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door ron » woensdag 08 mei 2013, 07:55

Yep,dus heb geen kwitantie gevraagd. :D
"Zij die dansen
door hen

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door mai mi tang » woensdag 08 mei 2013, 12:02

Ach, die enkele keer dat het je overkomt…

Ik beschouw het maar als een soort Thaise wegenbelasting :crazy:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Henk Korat » woensdag 08 mei 2013, 14:05

Dit heet toch een tam boen. :giggle: :giggle:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door ron » woensdag 08 mei 2013, 14:23

Ach ja,zo is het ook.
Normaal wordt ik altijd aangehouden op de weg van Pattaya naar Udon en v.v.
Ben zeker altijd wel 2 keer de bekende l*l,en wordt aangehouden voor speeding,welke mij 200thb per keer kost. :giggle:
Gisteren dus zonder helm "even"naar 7/11 om de hoek,waar toevallig een agent stond en mij 1000thb vroeg.......

Ik toonde mijn Thais rijbewijs en gaf hem 200thb en met hem een klopje op zijn schouder gevend,stapte ik de 7/11 binnen,en stapte hij ook maar op zijn brommer en reed uit mijn gezichtsveld waarschijnlijk in 1 ruk door naar de kroeg.

Filmpje van 5 minuten van afgelopen zaterdag op weg van Korat naar Pattaya,welke ook niet de schoonheidsprijs verdiende :Whistle:

http://www.youtube.com/watch?v=KD21-8_r ... e=youtu.be

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door ron » zaterdag 11 mei 2013, 05:18

Dat het ook anders kan,bleek vanmorgen om 07.00 toen ik met de brommer door de Walkingstreet in Pattaya reed,om in de haven een paar filmpjes en foto,s te maken,en alwaar ik een afspraak had gemaakt met "iemand". :crazy:
Op de terugweg ging ik ook weer Walkingstreet in,waar enkele Thai op hun brommertjes ook in gingen.
Na 100 meter werden wij staande gehouden door een enkele politieman,met een groot bonnenboek in zijn hand.

Vier brommers op een rij,waaronder de mijne,werden bekeken door de agent en vroeg om de rijbewijzen.
One-way Sir,sprak hij op een beschaafde manier tegen mij,en ging op z,n Thais verder tegen de andere bestuurders.
Na wat heen en weer gehakketak te hebben,werd ons gezegd te draaien en de juiste weg te nemen.

Had eigenlijk al weer wat batjes in mijn borstzak gestopt om deze vlot aan deze agent te kunnen geven,maar deze keer konden ze daar blijven zitten.
Ik had al van Jeab gehoord dat er een hele andere wind zal gaan waaien in Pattaya wat corruptie aangaat,maar dat ik ZO vlug de ommedraai zou merken,had ik niet durven hopen.........
Zal wel een toevalstreffer wezen,maar ik ben er wel gelukkig mee.........drie biertjes gratis vanmiddag,haha!

Ron.
"Zij die dansen
door hen

dutch
Expat
Expat

#11 Bericht door dutch » zaterdag 11 mei 2013, 05:28

ron schreef:Dat het ook anders kan,bleek vanmorgen om 07.00 toen ik met de brommer door de Walkingstreet in Pattaya reed,om in de haven een paar filmpjes en foto,s te maken,en alwaar ik een afspraak had gemaakt met "iemand". :crazy:
Op de terugweg ging ik ook weer Walkingstreet in,waar enkele Thai op hun brommertjes ook in gingen.
Na 100 meter werden wij staande gehouden door een enkele politieman,met een groot bonnenboek in zijn hand.

Vier brommers op een rij,waaronder de mijne,werden bekeken door de agent en vroeg om de rijbewijzen.
One-way Sir,sprak hij op een beschaafde manier tegen mij,en ging op z,n Thais verder tegen de andere bestuurders.
Na wat heen en weer gehakketak te hebben,werd ons gezegd te draaien en de juiste weg te nemen.

Had eigenlijk al weer wat batjes in mijn borstzak gestopt om deze vlot aan deze agent te kunnen geven,maar deze keer konden ze daar blijven zitten.
Ik had al van Jeab gehoord dat er een hele andere wind zal gaan waaien in Pattaya wat corruptie aangaat,maar dat ik ZO vlug de ommedraai zou merken,had ik niet durven hopen.........
Zal wel een toevalstreffer wezen,maar ik ben er wel gelukkig mee.........drie biertjes gratis vanmiddag,haha!

Ron.
Ja met alle respect Ron,maar ik vind het absurt dat je gewoon op een eenrichtins straat tegen de rij richting ingaat en als voorbereiding wat bahtjes klaar hebt.Sorry hoor,maar ik vind dit echt niet kunnen.( maar ja.........Pattaya he!!)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Henk Korat » zaterdag 11 mei 2013, 12:41

dutch schreef:
ron schreef:Dat het ook anders kan,bleek vanmorgen om 07.00 toen ik met de brommer door de Walkingstreet in Pattaya reed,om in de haven een paar filmpjes en foto,s te maken,en alwaar ik een afspraak had gemaakt met "iemand". :crazy:

Ron.
Ja met alle respect Ron,maar ik vind het absurt dat je gewoon op een eenrichtins straat tegen de rij richting ingaat en als voorbereiding wat bahtjes klaar hebt.Sorry hoor,maar ik vind dit echt niet kunnen.( maar ja.........Pattaya he!!)
Even Ron, ben net terug uit Bangkok, waarover straks, maar je schreef dat je op een "walkingstreet" reed. Dus een weg waar je alleen maar mag lopen. Hoe kan de agent dan zeggen dat je de verkeerde richting op reed? Of is het een "one way walking street"? :cheesy: :cheesy:

Enfin. De laatste twee dagen in Bangkok doorgebracht. Heb genoten van die mooie stad. Was zeer goed te doen met mijn eigen auto. Ik moest op de Rama IV/Sathon South Road zijn, Schitterende wijk. Overdag met onze vrienden naar onder andere het CDC geweest, Wat een pracht. We reden terug naar het centrum en wilden nog even het Paragon Shopping Center aandoen. Ik dacht dat we de Rama I op moesten draaien en daar was een leuk tafreel te zien. Jammer dat ik mijn film camara niet bij me had. Twee agenten stonden nogal klunzig het verkeer te regelen. Ik begreep er in eerste instantie niets van. Maar toen zag ik tegen het verkeer in een politie auto aankomen, die door de twee agenten - door het tegemoetkomend verkeer - naar een voor hen minder drukke weg werd geleid. Hilarisch om te zien. :cheesy: :cheesy: :crazy: :crazy: :giggle: :giggle:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”