Stage in Bangkok, huisvesting, budget etc

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nynke
komt net kijken
komt net kijken

Stage in Bangkok, huisvesting, budget etc

#1 Bericht door Nynke » zaterdag 04 mei 2013, 10:07

Hallo!

Ik had ook al een ander topic aangemaakt, met vragen over een visum voor stage, maar had ook nog wat andere vragen.
Zoals het er uit ziet vertrek ik in februari voor 4 maanden naar Bangkok voor een stage. Ik ben er al eerder geweest, 3 jaar geleden, alleen dat was echt als tourist.
Ik heb het bedrijf waar ik stage ga lopen al gevraagd of zij nog tips hebben wat betreft huisvesting (wacht nog op reactie) maar misschien zijn er hier mensen die nog andere tips hebben! Ik wilde eigenlijk gewoon terug naar het guesthouse waar ik toen destijds ook verbleef in Bangkok, maar die bestaat helaas niet meer.
Nu twijfel ik een beetje of ik voor een ander hostel / guesthouse ga, of ga kijken of ik voor 4 maanden een studio / appartement kan huren. Wat raden jullie aan? De privacy van een studio is wel prettig, maar omdat ik als vrouw zijnde alleen er heen ga, leek het me ook wel prettig om wat meer aanspraak te hebben met andere reizigers.
Het bedrijf waar ik stage ga lopen ligt overigens in het Chatuchak district.

En aan welk maand budget moet ik denken? Alle onkosten zal ik zelf moeten betalen, ook huisvesting etc. Ik ben geen uitgaanstype, drink niet, rook niet. De belangrijkste uitgaven zullen mijn slaapplaats zijn, eten en vervoer, en op mijn vrije dagen wat sightseeing.
Destijds konden we van 1000/1250 baht per dag leven, met 2 personen, maar volgens mij is alles wel wat duurder geworden, dus heb echt geen idee wat realistisch is.

Alle tips zijn dus welkom!

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Stage in Bangkok, huisvesting, budget etc

#2 Bericht door Pieter » zaterdag 04 mei 2013, 10:23

Ik zou een studio huren ....

http://www.bangkokcondorental.com/apart ... uchak.html

Bijvoorbeeld

Prijs 30 a 40 % duurder

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

joepattaya
Expat
Expat

#3 Bericht door joepattaya » zaterdag 04 mei 2013, 12:07

Voor woonruimte kun je onder andere ook hier terecht: mrroomfinder.com
Je kunt selecteren op locatie.

Naast accommodatie moet je een beetje rekenen op THB 400-THB 500 per dag voor F&B en vervoer.
Reken op circa THB 600/maand voor internet (al dan niet mobiel)
Reken op circa THB 800 - THB 1000 per maand voor electra en water (indien condo met airco)
Reken op circa THB 2,000 per maand voor vervoer (indien naar het werk per motorbike taxi)

Natuurlijk wil je ook wel eens een keertje ergens naar toe.

Alles bij elkaar moet je rekenen op zo'n THB 20,000 - THB 25,000. Je komt dan redelijk ver.

Is natuurlijk een beetje een slag in de ruimte.

Nynke
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door Nynke » zondag 05 mei 2013, 21:21

Bedankt voor jullie antwoorden! Denk dat ik inderdaad toch voor een appartement ga. Wat een keus is er. Gelukkig heb ik nog even de tijd :)

Nynke
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door Nynke » dinsdag 07 mei 2013, 11:54

Ik heb vandaag nog een e-mail gekregen van het bedrijf, dat zij in de buurt zullen zoeken naar accommodatie, iets wat vlakbij het bedrijf is zodat ik niet te ver zou hoeven te reizen :)
Ben benieuwd!

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”