Voor dat ontharen hebben ze hier in Thailand een prima laser techniek. Iets duurder dan Euro 2,50, maar je bent er wel voor altijd vanaf.Jeanette schreef:Ik zou de 20 al nee-schuddend opbergen en in de ene hand 100 baht en in de andere 150 baht nemen.
En dan duidelijk maken dat als hij voor de 150 gaat je nooit meer terug komt. Kiest hij voor de 150 dan uitgebreidlachend afscheid nemen met de allerbeste wensen voor de toekomst. (
sstt)
Ook voor kappers geld geen hand vol maar een land vol.![]()
(maar voor mij zou het over elektrisch ontharen gaan en dat is geen €2,50 of €3,75)
Thaise glimlach
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Thaise glimlach
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Werkt niet bij blonde haren. 

- RuudThai
- Expat
Maar bij jouw grijze dan toch wel?

-
- Volwaardig lid
Maar Jeanette,Jeanette schreef:Ik zou de 20 al nee-schuddend opbergen en in de ene hand 100 baht en in de andere 150 baht nemen.
En dan duidelijk maken dat als hij voor de 150 gaat je nooit meer terug komt. Kiest hij voor de 150 dan uitgebreidlachend afscheid nemen met de allerbeste wensen voor de toekomst. (
sstt)
(maar voor mij zou het over elektrisch ontharen gaan en dat is geen €2,50 of €3,75)
hoe lang kom je nu al in Thailand? Je moet toch onderhand weten dat een Thai vandaag leeft en nooit aan morgen denkt, dus het zal hem een worst wezen of je nog eens terugkomt.
Voor ons is dit heel raar gedrag maar valt onder de noemer Thaise logica en die begrijpen wij niet

-
- Volwaardig lid
Eenmaal thuisgekomen, doe ik het relaas aan mijn vrouw. Haar schouders ophalend, tussen twee happen door, zegt zij: "Volgende keer een andere kapper dus."
En daarmee was voor haar de kous afgedaan. Maar ik heb over dit voorval, nog geruime tijd een rotgevoel gehad. Tot dat ik weer toe was aan een knipbeurt...
Ik rij langs de kapper en ik zie een oude bekende met een blikje bier, kort geknipt, aan zijn leestafel zitten.
Ik draai om, parkeer mijn brommer en begroet mijn vriend met een klap op zijn schouder en we schudden elkaar de hand.
Ik loop naar de mini-market en haal nog twee potjes bier erbij om gezellig even bij te praten. De kapper krijgt ditmaal niets van mij aangeboden.
Op een gegeven moment knikt mijn maat met zijn hoofd richting de kapper... "Das Arschloch nimmt dich inzwischen schon hundertfünfzig baht ab."
Ik antwoord dat 'ie het bij mij óók geprobeerd heeft, maar dat ik er niet ingetrapt ben. En besluit relativerend: "Altijd nog veel goedkoper dan thuis toch?"
Maar ik begreep hem maar als te goed. Hij klonk enigszins verbitterd…
Inmiddels was de stoel van de kapper vrijgekomen... Hij glimlachte vragend naar mij en hield uitnodigend de schort omhoog.
Of ik maar even plaats wilde nemen... Ik bedankte vriendelijk en loog, dat ik nog niet in bad was geweest...
Dit was géén enkel probleem, zo verzekerde hij mij. Vervolgens vertelde ik hem, dat ik nog even naar de markt moest.
Ik vraag: "Morgen knippen oké?" Dit vond hij natuurlijk óók prima en ik zeg: "Morgen knippen vriend."
Ik neem afscheid van mijn maat, zeg de kapper vriendelijk gedag en rij naar de markt.
Een kwartiertje later tuf ik met een afgeladen mandje weer langs de kapper, die -nu nog nietsvermoedend- lachend en heel joviaal naar mij zwaait...
En daarmee was voor haar de kous afgedaan. Maar ik heb over dit voorval, nog geruime tijd een rotgevoel gehad. Tot dat ik weer toe was aan een knipbeurt...
Ik rij langs de kapper en ik zie een oude bekende met een blikje bier, kort geknipt, aan zijn leestafel zitten.
Ik draai om, parkeer mijn brommer en begroet mijn vriend met een klap op zijn schouder en we schudden elkaar de hand.
Ik loop naar de mini-market en haal nog twee potjes bier erbij om gezellig even bij te praten. De kapper krijgt ditmaal niets van mij aangeboden.
Op een gegeven moment knikt mijn maat met zijn hoofd richting de kapper... "Das Arschloch nimmt dich inzwischen schon hundertfünfzig baht ab."
Ik antwoord dat 'ie het bij mij óók geprobeerd heeft, maar dat ik er niet ingetrapt ben. En besluit relativerend: "Altijd nog veel goedkoper dan thuis toch?"
Maar ik begreep hem maar als te goed. Hij klonk enigszins verbitterd…
Inmiddels was de stoel van de kapper vrijgekomen... Hij glimlachte vragend naar mij en hield uitnodigend de schort omhoog.
Of ik maar even plaats wilde nemen... Ik bedankte vriendelijk en loog, dat ik nog niet in bad was geweest...
Dit was géén enkel probleem, zo verzekerde hij mij. Vervolgens vertelde ik hem, dat ik nog even naar de markt moest.
Ik vraag: "Morgen knippen oké?" Dit vond hij natuurlijk óók prima en ik zeg: "Morgen knippen vriend."
Ik neem afscheid van mijn maat, zeg de kapper vriendelijk gedag en rij naar de markt.
Een kwartiertje later tuf ik met een afgeladen mandje weer langs de kapper, die -nu nog nietsvermoedend- lachend en heel joviaal naar mij zwaait...
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…
-
- Volwaardig lid
Niet altijd Loe .Loe schreef:Maar Jeanette,Jeanette schreef:Ik zou de 20 al nee-schuddend opbergen en in de ene hand 100 baht en in de andere 150 baht nemen.
sstt)
hoe lang kom je nu al in Thailand? Je moet toch onderhand weten dat een Thai vandaag leeft en nooit aan morgen denkt, dus het zal hem een worst wezen of je nog eens terugkomt.
Voor ons is dit heel raar gedrag maar valt onder de noemer Thaise logica en die begrijpen wij niet
Toen Suk nog in Sung Noen woonde en ik er 3 of 4 weken was gingen we meestal 2 keer per week eten bij de spoorlijn bij een klein kraampje met lange slierten en wat vlees erbij en dat vindt ik lekker dus altijd 2 porties en aan de overkant ffe een Changetje halen.
De man herkent me altijd en na een paar keer wist hij ook wel hoe ik het graag wou hebben mijn eenvoudige eten.
Hij is ook zeer vriendelijk en toen Suk in Sept 2011 naar Holland vertrok en wij dat zeiden was hij heel blij voor Suk maar zei erbij het jammer te vinden dat we niet meer kwamen.
Via Suk vroeg ik waarom en hij vondt het wel mooi dat ik daar blijkbaar als enigste farang bij hem kwam eten tussen de Thai aan een klein tafeltje en hij vondt mij wel okee en open dat waardeerde hij wel blijkbaar.
Afijn, ik heb het vlgs mij elders ook geschreven in ons Phuket -BKK verslagje maar toen we afg. January even in Sung Noen waren op doorreis naar o.a Henkhorat zijn we ook weer bij deze man geweest.
Auto geparkeerd en en rustig heengelopen .
De man herkende ons direct vondt het echt leuk ons weer te zien gezien zijn welkom terug reactie en vroeg via Suk...farang weer hetzelfde ?
Toen we gegeten hadden en betaalden werden we heel vriendelijk bedankt en werdt er gevraagt wanneer we weer kwamen ?
Suk zei dat we dat niet wisten omdat we weer naar Holland gingen maar zodra we weer in Thailand zijn komen we ons weer melden.Dikke glimlach was het antwoord.
.gr driver
-
- Volwaardig lid
De kapper in Phayao was vorige maand nog Baht 35, met tip Baht 50. Geen verschil tussen Thai en Farangs, zodra ik dat merk is het einde oefening.
Homo sapiens non urinat in ventum
-
- Volwaardig lid
Loe schreef:
Maar Jeanette,
Hmmmm dat herken ik dus niet.
เราจะต้องเก็บเงินสำรับอนาคต
We zullen geld moeten sparen voor de toekomst....is wat mijn vrouw altijd zegt als we gaan winkelen.
Die Thaise logica die jij beschrijft is mij niet bekent.
-
- Volwaardig lid
Kan ik me helemaal in vinden. Mijn vrouw is altijd bezig met de toekomst en, net wat je zegt, te sparen voor die toekomst. Ik merk dat ook aan onze oudste dochter.Ashley schreef:Loe schreef:
Maar Jeanette,
Hmmmm dat herken ik dus niet.
เราจะต้องเก็บเงินสำรับอนาคต
We zullen geld moeten sparen voor de toekomst....is wat mijn vrouw altijd zegt als we gaan winkelen.
Die Thaise logica die jij beschrijft is mij niet bekent.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
We waren van de week toevallig hier in Phangkon ook naar de kapper geweest.
Jeab heeft een ander kleurtje in d,r haar laten doen en wassen en knippen.
Dutch-mill heeft met haar lange haar ook wassen en knippen gehad.
Kevin een knipbeurt,en ik evenzo,met een pedicure van handen en voeten.....heerlijk.
Ook een hoofdmassage hoorde erbij,en was weer een nieuwe g....uhhh,euro.
Bij elkaar was het 760thb,dit alles wel in een schone salon met geschoold personeel.
Kom hier eigenlijk altijd als ik deze kant op kom,en bevalt mij prima.
Voor hetzelfde model
,ben ik in Amsterdam bij de kapper 23 euro kwijt en staat de kapper nog altijd te wachten op het fooitje.
Ben trouwens vlak voor mijn vertrek bij een Turk geweest,op aanraden van een vriend van mij,en moest bij deze man 11 euro betalen,en het zat prima.

De kapsallon in Phangkon.
Groet,Ron.
Jeab heeft een ander kleurtje in d,r haar laten doen en wassen en knippen.
Dutch-mill heeft met haar lange haar ook wassen en knippen gehad.
Kevin een knipbeurt,en ik evenzo,met een pedicure van handen en voeten.....heerlijk.
Ook een hoofdmassage hoorde erbij,en was weer een nieuwe g....uhhh,euro.
Bij elkaar was het 760thb,dit alles wel in een schone salon met geschoold personeel.
Kom hier eigenlijk altijd als ik deze kant op kom,en bevalt mij prima.
Voor hetzelfde model

Ben trouwens vlak voor mijn vertrek bij een Turk geweest,op aanraden van een vriend van mij,en moest bij deze man 11 euro betalen,en het zat prima.
De kapsallon in Phangkon.
Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
- Volwaardig lid
"...en moest bij deze man 11 euro betalen,en het zat prima...."

-
- Volwaardig lid
Het punt is Ron, dat jij een dusdanig kort kapsel hebt, vroeger zeiden ze bloempotmodel maar ik weet niet of ze dat in Thailand kennen, dat zelfs ik je haar prima zou kunnen doen.ron schreef:Ben trouwens vlak voor mijn vertrek bij een Turk geweest,op aanraden van een vriend van mij,en moest bij deze man 11 euro betalen,en het zat prima.

Die Turk vangt simpelweg 11 harde euros (=420 baht=20 TRY) voor een werkje waar geen enkel risico aan zit.

Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Bij mij om de hoek een Nederlandse kapper, knippen 12 euro en geen bloempotkapsel.
Jaren lang bij een Afghaan geweest voor 11 euro totdat ze stopte.
-
- Volwaardig lid
Bij mij thuis al 5 jaar een tondeuze of hoe zo,n ding ook mag heten gekocht voor 49,95 en gewoon zelf over mijn kop heen raggen en tel uit je winst
gr driver

gr driver
-
- Volwaardig lid
Borat schreef:Bij mij om de hoek een Nederlandse kapper, knippen 12 euro en geen bloempotkapsel.

Waar wonen jullie? In dit gat met 6000 inwoners hebben we 6 kapperszaken en het kost minimaal 18 euro.
- -