Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
mai mi tang
- Volwaardig lid

Bericht
door mai mi tang » dinsdag 27 november 2012, 22:11
Helemaal vergeten om te vertellen hoe ik mij scheer
Ik heb een Braun series 3. Daarna onder de douche nog even er overheen
met een FX Diamond van Wilkinson en een beetje zeep natuurlijk
Jeanette schreef:Ik zou me dood schamen als ik mijn man b.v. 'platjes' zou bezorgen.
Bedankt voor het geheugensteuntje uit Leiderdorp

Oók namens mijn trouwe liefje

Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…
-
v@go
- Volwaardig lid

Bericht
door v@go » dinsdag 27 november 2012, 22:28
prajak schreef:Op die avatar staat een beestje waar we het hier niet over hebben gehad. Het heet een 'achter'.
als je die doodmept het je een "8ter lijk"

geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
-
ron
- Volwaardig lid

Bericht
door ron » woensdag 28 november 2012, 14:36
nou lekker dan

is ie over het lijntje gegaan

lopen ze door de

berichten heen.
Ron.

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
joepattaya
- Expat

Bericht
door joepattaya » vrijdag 30 november 2012, 02:51
elst99 schreef:Een beetje naif Prajak, denk dat schoonmoeder zo'n ding niet kent!

Wat dacht je van een mobiele telefoon in de "silent-mode"?

-
Casper
- Zeer veel ervaring

Bericht
door Casper » zaterdag 29 december 2012, 22:02
Zijn er hier nog mensen die zich scheren met een krabber? Je weet wel het klassieke tweezijdige scheermesje.
Ik vind dit veel fijner dan een Mach 3 ofzo, omdat het gladder scheert, het mesje niet na twee halen onbruikbaar is bij zware baard en de mesjes kosten niet zo asociaal veel. 1 Euro bij de Turk op de hoek.
In Thailand zijn ze wat moeilijker te vinden, vaak bij de klassieke huishoudwinkels of de kapper. Bij Robinson ofzo nog nooit gezien. En ze kosten er meer dan in Nederland, rond de 50 Baht.
-
Ben
- Expat

Bericht
door Ben » zondag 30 december 2012, 09:27
Casper schreef:Zijn er hier nog mensen die zich scheren met een krabber? Je weet wel het klassieke tweezijdige scheermesje.
Ik vind dit veel fijner dan een Mach 3 ofzo, omdat het gladder scheert, het mesje niet na twee halen onbruikbaar is bij zware baard en de mesjes kosten niet zo asociaal veel. 1 Euro bij de Turk op de hoek.
In Thailand zijn ze wat moeilijker te vinden, vaak bij de klassieke huishoudwinkels of de kapper. Bij Robinson ofzo nog nooit gezien. En ze kosten er meer dan in Nederland, rond de 50 Baht.
Gisteren bij de kapper knippen scheren met een knipmes

en een lekkere massage
110 bath incl VAT, koopje dacht ik zo .

-
Pieter
- Volwaardig lid

Bericht
door Pieter » zondag 30 december 2012, 13:15
Casper schreef:Zijn er hier nog mensen die zich scheren met een krabber? Je weet wel het klassieke tweezijdige scheermesje.
Tot een paa jaar terug er 1 gebruikt met natuurlijk wilkinson scheermesjes
en ja ik heb eigenlijk een hekel aan scheren en een snelle baardgroei dus na 2 a 3 dagen
is dat dan veel makkelijker te scheren met zo'n normaal ding ipv een mach 3 of 4 of 5
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
RuudThai
- Expat

Bericht
door RuudThai » zondag 30 december 2012, 16:37
Niet zo moeilijk te vinden hoor, er hangen er bosjes bij de scheerafdeling van de BigC en bij de kassa van de Makro.
-
v@go
- Volwaardig lid

Bericht
door v@go » maandag 31 december 2012, 00:42
bedoel je deze
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
-
Casper
- Zeer veel ervaring

Bericht
door Casper » maandag 31 december 2012, 17:32
v@go schreef:
bedoel je deze
Ja!
RuudThai schreef:
Niet zo moeilijk te vinden hoor, er hangen er bosjes bij de scheerafdeling van de BigC en bij de kassa van de Makro.
Zal ik toch eens beter opletten. Ik zoek eigenlijk alleen maar de eerste dag bij aankomst in Bangkok.
-
nbreeker
- Standaard Lid

Bericht
door nbreeker » maandag 29 april 2013, 09:51
[quote="Edje"]Gilette Fusion niet verkrijgbaar in Th.
Gilette Mach3 turbo op elke hoek van de straat oa 7 Eleven. (Lekker dichtbij)
Wilkinson in de provincie nog niet gezien.
Houd het dus maar op Mach3 turbo die overal verkrijgbaar is.
Ik ging vandaag naar Big C hier in Udon Thani om mach3 scheermesjes te kopen en wat schertst m'n verbazing ze verkopen nu ook Gillette Fusion de allerbeste mesjes die er zijn.voor nu nog mach 3 gekocht maar thuis gekomen m'n fusionhouder opgezocht en de volgende keer wordt het fusion.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
-
RuudThai
- Expat

Bericht
door RuudThai » maandag 29 april 2013, 11:53
Mij maakt het niks uit wat voor mesjes ik gebruik. Ik heb niet zo'n zware baard en scheer me meestal eens per 3 dagen. Met de bijna goedkoopste mesjes die er zijn, van de BigC of van de Tesco, 4 voor 80 baht. Met liefst 3 mesjes, dus scherp genoeg! Met ieder mesje doe ik 2 maanden en voor mij is het goed genoeg, daar hoef ik niet de peperdure merkmesjes voor te hebben. Onnodige uitgaven probeer ik te vermijden, in reclamevallen trap ik niet.
-
Henk Korat
- Volwaardig lid

Bericht
door Henk Korat » maandag 29 april 2013, 12:26
Dan moet ik onder de categorie zware baarden vallen. Ik scheer nu met Mach 3. Elke zondag wissel ik het mesje, maar dat zou, als we uitgaan, ook best zaterdag kunnen zijn. Ik heb een hekel aan stoppels in mijn gezicht, dus ook in de dag, als ik stoppels voel, ga ik lokaal het scheermesje er even overheen halen.

"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)