Bult op m'n hoofd.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Bult op m'n hoofd.

#1 Bericht door nbreeker » maandag 29 april 2013, 02:04

Ik loop al een paar jaar met een bult aan de zijkant van m'n hoofd,de dokter naar laten kijken in Holland zowel in Thailand ach dat is niks dat is een cyste,maar de laatste tijd werd hij wat groter ongeveer 3 cm in doorsnede en ik begon er een beetje last van te krijgen en kon hem niet meer zogoed onder m'n haar verbergen,dus veel mensen van wat is dat ik maakte dan een grapje ja teveel hersenen die komen er nu uit,maar was er niet blij mee.
Dus 2 weken geleden ik naar AEK Udon hospitaal en de dokter gevonden die over bulten gaat,hij zegt dat is niks 5 minuten werk,hij vroeg of ik asperine slikte ik zei ja iedere dag nu daar moest ik 10 dagen mee stoppen zodat ze het bloeden beter konden stelpen.Hij zei het kost 5000 bath ik zei alles inbegrepen ja zei hij.

Dus ik naar het hospitaal afgelopen vrijdag ik had die dag ervoor m'n kapper mijn haar al weg laten scheren dus ze konden gelijk beginnen ik moest op een tafel gaan liggen in de emergency afdeling het gordijn er om heen dicht en ik kreeg een groene doek op m'n hoofd met een gat er in voor m'n bult en ze hadden een lamp naast het bed gezet,de tafel was voor de dokter wat aan de hoge kant maar hij wou niet erg zakken dus een verpleegster kwam boven op me zitten en zo wilde de tafel wel zakken onder grote hilariteit.
Toen ik daar dus lag te wachten zegt de dokter ja sorry het kost 7000 bath is dat ok ja hij had de verdovings spuit al in z'n hand dus ik zeg is goed want ik wou die bult wel kwijt.
Dus werd ik verdoofd en werd er zo'n keer of zes die naald rondom die bult er in gestoken.
Nu die verdoving werkt schijnbaar gelijk want hij begon gelijk te snijden en toen met een schaar werd die bult er rondom uitgeknipt daarna werd het schoongeschraapt ik heb dat allemaal wel meegekregen maar niks van gevoeld.ja zegt de dokter ik heb hem ruim verwijderd zodat hij niet meer terug komt dus dat hield in dat ik een gat in m'm hoofd had van ruim 3 cm en hij dat met 12 hechtingen heeft dichtgetrokken,ik heb gezien wat hij er uit heeft gehaald en dat was een flinke prop.Hij zegt voor alle zekerheid sturen we het naar de patholoog en over een week hebben we uitslag dus dat is aankomende vrijdag.
Het gekke is ik heb geen pijn gevoeld maar die naald van het hechten voelde ik iedere keer zo'n venijnig prikje.

Nu a.s. vrijdag wordt de pleister en het gaas vernieuwd en die week er op 10 mei gaan de hechtingen er uit,ik kreeg antibiotoca 1000 mg,pijnkillers en pillen om m'n maag te beschermen tegen die pijnkillers dus die pinkillers heb ik maar niet geslikt alleen die antibiotica slapen gaat goed op m'n rug of op m'n linker zij.Douchen met een douchekap van moeders.

Dus toen alles achter de rug was kreeg ik de rekening nu die was ruim 9000 bath maar ja ik kon niet meer vragen om die bult terug te zetten en het helpt ook niet om tegen die cassiere te mopperen dus heb ik maar gewoon betaald.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Bult op m'n hoofd.

#2 Bericht door Henk Korat » maandag 29 april 2013, 06:21

Het valt mij nog mee dat de dokter niet tijdens het snijden het dubbele vroeg. In ieder geval weer een stuk kennis opgedaan. Een goede prijsafspraak maken is veel waard. Maar dan wel je eraan houden. Tot nu toe heb ik geen problemen gehad, behalve met de tuktuk op Phuket. Dat is pure mafia.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door nbreeker » maandag 29 april 2013, 10:00

Henk Korat schreef:Het valt mij nog mee dat de dokter niet tijdens het snijden het dubbele vroeg. In ieder geval weer een stuk kennis opgedaan. Een goede prijsafspraak maken is veel waard. Maar dan wel je eraan houden. Tot nu toe heb ik geen problemen gehad, behalve met de tuktuk op Phuket. Dat is pure mafia.
Ja henk ik denk ook niet dat er moedwil in het spel is het ziekenhuis maakt de prijs en dit was al een wat oudere man sprak trouwens goed engels,ik denk dat hij meer bezig is met z'n vak dan met de administratie.De meeste hebben ook een eigen kliniek je kan wel onderhandelen daarover om het in z'n eigen kliniek te doen maar toen hij 5000 bath zei dacht ik ok.
En de patholoog kost ook 1250 bath.
Vanmorgen ben ik even langs geweest om m'n pleister die liet los en ik wou er zelf niet aan knoeien dus dat hebben ze verholpen en het zag er mooi droog uit.

Ik doe alles met de motor of met de auto,ik blijf bij die tuk tuks vandaan,trouwens m'n vrouw heeft nog een tuk tuk driver in de family die gebruiken we zelden maar dan betalen we weinig.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Henk Korat » maandag 29 april 2013, 10:51

OK, dus de kosten van het pathologisch onderzoek kwamen erbij.

In ieder geval hoop ik dat de wond snel geneest, want zo'n pleister op je hoofd is ook niets.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”