Inburgeren in Utrecht

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Inburgeren in Utrecht

#31 Bericht door driver » donderdag 11 april 2013, 20:22

Duncan schreef:
janjaap schreef: ik gebeld naar die instantie die daar over gaat voor afstel en gezecht dat ze ook niet naar mij luistert
maar er is niets aan te doen
:cheesy: :cheesy: :cheesy:

Mijn mening over inburgeren, ik vind het niet belangrijk, het zegt namelijk niets over het al dan niet succesvol zijn van je verblijf in Nederland. Naar mijn mening zijn er slechts twee belangrijke criteria voor succesvolle immigratie, namelijk 1: een gevuld geldzakje om hier je eigen onderneming op te starten of 2: een geldig diploma gecombineerd met ondertekend arbeidscontract tegen een marktconform loon. In het geval van huwelijksmigratie heb je natuurlijk de Nederlandse partner die verantwoordelijk is en garant staat voor de immigrant(e).
Los daarvan doen de goedwillenden voldoende moeite om erbij te kunnen horen, en is stimuleren daarvan overbodig. De vrouw/vriendin van b.v. Driver is daarvan een goed voorbeeld, als ik zijn posts zo lees.
Overigens heb ik het hier over deelnemen in de NL-samenleving, niet over naturalisatie.
Vriendin Duncan , Vrouw wordt nog stevig over nagedacht de komende 5 jaar oid ;)

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Loe » donderdag 11 april 2013, 22:44

Arie,

Maak je geen zorgen over de inburgering als Suk haar best doet en altijd haar lessen volgt en niet zoals die mensen die je opnoemt dan krijgt ze ontheffing voor dat gedeelte van de inburgering waar
ze onmogelijk aan kan voldoen. Is het niet rechtstreeks van de gemeente dan van de rechter. Ik heb je al verteld dat ik het heb meegemaakt in Roermond en dat is nou niet bepaald de gemakkelijkste gemeente voor inburgeraars.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#33 Bericht door maverick62 » donderdag 11 april 2013, 22:55

Loe schreef:Arie,

Maak je geen zorgen over de inburgering als Suk haar best doet en altijd haar lessen volgt en niet zoals die mensen die je opnoemt dan krijgt ze ontheffing voor dat gedeelte van de inburgering waar
ze onmogelijk aan kan voldoen. Is het niet rechtstreeks van de gemeente dan van de rechter. Ik heb je al verteld dat ik het heb meegemaakt in Roermond en dat is nou niet bepaald de gemakkelijkste gemeente voor inburgeraars.

Correct, is ook wat ik te horen heb gekregen. Gewoon je best blijven doen op school en plezier en aan houden dan komt het allemaal voor elkaar.

Arie, nog een 9 dagen dan is Aoy in Nederland.

Spreken gauw af,

groet,

Maverick

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#34 Bericht door Gardensafari » donderdag 11 april 2013, 23:18

Ik weet van de inburgering in het recente verleden van mijn vrouw.
Maar ik zie ook Thaise vrouwen nu de inburgeringscursus volgen.
En jongens wat is dat belangrijk.
Een huwelijk kan stranden.
En wil ze dan terug?
Of verder in Nederland?
Dan moet ze zichzelf redden.
Dus de inburgeringscursus is terecht en belangrijk voor alle buitenlanders!
De rijke patjepeeërs niet uitgezonderd.
Want ja, die willen nu niet betalen voor de cursus.
Dumpen hun vrouw of man na een aantal jaren en ja: dan zoekt die het maar uit.

RuudThai en ik zijn het daarover , denk ik volledig eens.
Niet altijd over wie dat dan betaalt :lol: (behalve bij eerdergenoemde patjepeeër).

Als je het kunt betalen, stuur je vrouw dan naar een "gewone" school.
Ze vinden het geweldig. Alleen al de andere manier van leren... (vergeleken met Thailand).
En die andere mensen: Chinezen (met dezelfde taalproblemen als zij), moslims, Christenen, Afrikanen
Het geeft ze zelfs iets van een achtergrond in Nederland.
Praat over een automonteur en ze zegt: "Ik kennen een goede uit Nigeria. Hij nu werken..."

Dat sommige vragen en opdrachten in de cursus kant noch wal raken is een feit.
Maar kom mij niet aan het principe: uiterst belangrijk!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#35 Bericht door maverick62 » donderdag 11 april 2013, 23:35

Gardensafari schreef:Ik weet van de inburgering in het recente verleden van mijn vrouw.
Maar ik zie ook Thaise vrouwen nu de inburgeringscursus volgen.
En jongens wat is dat belangrijk.
Een huwelijk kan stranden.
En wil ze dan terug?
Of verder in Nederland?
Dan moet ze zichzelf redden.
Dus de inburgeringscursus is terecht en belangrijk voor alle buitenlanders!
De rijke patjepeeërs niet uitgezonderd.
Want ja, die willen nu niet betalen voor de cursus.
Dumpen hun vrouw of man na een aantal jaren en ja: dan zoekt die het maar uit.

RuudThai en ik zijn het daarover , denk ik volledig eens.
Niet altijd over wie dat dan betaalt :lol: (behalve bij eerdergenoemde patjepeeër).

Als je het kunt betalen, stuur je vrouw dan naar een "gewone" school.
Ze vinden het geweldig. Alleen al de andere manier van leren... (vergeleken met Thailand).
En die andere mensen: Chinezen (met dezelfde taalproblemen als zij), moslims, Christenen, Afrikanen
Het geeft ze zelfs iets van een achtergrond in Nederland.
Praat over een automonteur en ze zegt: "Ik kennen een goede uit Nigeria. Hij nu werken..."

Dat sommige vragen en opdrachten in de cursus kant noch wal raken is een feit.
Maar kom mij niet aan het principe: uiterst belangrijk!
Gardensafari,

Helemaal mee eens, mijn dochter van 7 gaat gewoon na de zomervakantie naar de "gewone school" en mama ook drie dagen per week om te zorgen dat ze beide in het Nederlands vooruit kunnen.
Kosten hou je toch wel als je een Nederlands kind hebt kost school ook tegenwoordig gewoon 1000 euri ( na de lagere school)

Maar alles gewoon nodig om hun volledig op te nemen in NL.

Maar je partner uitpoepen als het niet meer gaat is laag, ongeacht de nationaliteit.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door driver » vrijdag 12 april 2013, 06:53

Loe : ik maak me nog geen zorgen mede omdat de gesprekken die ik al heb gehad positief waren en Suk wordt gewoon geholpen zoals het er nu voor staat althans.

Maverick : afspreken is prima dat weet je.

Gewone school en kunnen betalen : Als ik niet zou kunnen betalen en Suk zou er baat bij hebben nam ik een lening oid maar Suk kan niet naar een gewone school omdat ze dat nivo niet haalt momenteel denk ik dus afhankelijk van haar lesprogamma tijdens de IB cursus ga ik proberen haar ergens mee te laten draaien op een school als vrijwilligster oid dit wil ik in overleg met de Gemeente doen omdat deze tot nu toe heel meedenkend zijn met Suk en mij als we iets vragen of willen weten.
Als je partner Engels kan kun je terugvallen op die taal als ze iets niet snapt en het dan uitleggen dat geldt ook bijv. in een winkel oid dus dan pak je alles veel sneller op.
Suk. doet vanaf het begin al overal de boodschappen fietst overal zelf naar toe en schrijft alles op en als ze iets niet kan vinden zoals gisteren toen ze voor mijn moeder wat moest halen en die had het ook opgeschreven voor haar w.o jong belegen kaas in plakjes en omdat ze dat wslijk niet begreep wat er stond of het moeilijk kon lezen heeft ze bij de AH een medewerker aangesproken en zijn ze samen wezen kijken.
Dus ze is al aardig zelfstandig en redt zich prima maar wat moeilijke materie zoals bijv. begrijpend lezen in lange zinnen zal lastig worden en dat komt tijdens de IB cursus ook voor dus dan moet ze dat maar mondeling gaan doen met tekst en uitleg dan komt het wel goed :thumbsup:

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”