Waar wat staat.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Waar wat staat.

#1 Bericht door nbreeker » woensdag 10 april 2013, 08:50

Het is onder farangs algemeen bekend dat je als buitenlander in Thailand geen grond op je naam kan krijgen,maar nu komt de vraag waar staat dat,waar kan ik dat artikel vinden zodat ik het uit kan printen of copyeren en laten vertalen.

Alvast bedankt.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Waar wat staat.

#2 Bericht door Hua Thale » woensdag 10 april 2013, 09:04

Volgens mij ga je hier een heel eind mee wegkomen nbreeker
http://www.samuiforsale.com/knowledge/l ... iland.html
Zoniet heb je een leuk stukje leesvoer :Whistle:
Bovenin de pagina kan je verschillende keuze maken.
Under the Thailand Civil and Commercial Code foreigners have the same property rights as are available to Thai nationals, however it is under the Land Code Act B.E. 2497 (1954) prohibited for foreigners to own land in Thailand. As ownership of land is an essential element of any real estate (land and house) ownership it leads to the conclusion that, besides an apartment in a licensed condominium, there is NO freehold ownership of real estate (land and house) available for foreigners in Thailand
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Henk Korat » woensdag 10 april 2013, 09:14

Ik hoop dat je een airconditioned kamer hebt, want je zal veel leeswerk moeten doen.

Hier is de link naar de Land Code Act. Daarin vind je onder andere wat een alien wel en niet mag doen met land.

http://www.samuiforsale.com/law-texts/l ... -1954.html
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#4 Bericht door nbreeker » woensdag 10 april 2013, 11:45

Henk Korat schreef:Ik hoop dat je een airconditioned kamer hebt, want je zal veel leeswerk moeten doen.

Hier is de link naar de Land Code Act. Daarin vind je onder andere wat een alien wel en niet mag doen met land.

Jullie beiden heel erg bedankt voor de informatie,sorry dat ik niet gelijk terug antwoorde maar ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan.ik ben namelijk voor een Thaise mevrouw bezig de erfenis van haar overleden echtgenoot een Nederlander naar Thailand toe te krijgen.die had niets geregeld als gewoonlijk ik ben al 22 maanden bezig hij heeft een zoon die dus een claim heeft van 25 % op de erfenis ook de spullen hier in Thailand,maar de zoon wilde zijn gedeelte veilig stellen door het huis en het land op zijn naam geschreven te krijgen,dan mocht die mevrouw tot haar dood daar blijven wonen en dan was het van hem.Maar dat is niet mogelijk in Thailand.
De verklaring van erfrecht ligt al bij de notaris om te passeren en nu kwam hij hier weer mee.Hij heeft al die tijd niks anders gedaan dan de zaak vertragen vandaar ook die 22 maanden.dat citaat daar staat precies in wat ik nodig heb nu moet ik het alleen nog zien te vinden,mocht je me hierbij kunnen helpen ben ik je eeuwig dankbaar.
vr.groeten.
Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Hua Thale » woensdag 10 april 2013, 11:54

Als je het over mijn citaat heb Nick gewoon op die link klikken.(Blauwe tekst)
Staat het gelijk bovenaan in de aangeboden pagina.
In dat stukje staat de Land Code Act B.E. 2497 weer in het blauw kan je ook op klikken ga je weer verder met de volgende pagina.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#6 Bericht door nbreeker » woensdag 10 april 2013, 12:03

Hua Thalae schreef:Als je het over mijn citaat heb Nick gewoon op die link klikken.(Blauwe tekst)
Staat het gelijk bovenaan in de aangeboden pagina.
In dat stukje staat de Land Code Act B.E. 2497 weer in het blauw kan je ook op klikken ga je weer verder met de volgende pagina.
ja Willem ik heb het gevonden en heb het al naar Nederland verstuurd heel erg bedankt voor jullie help,ik was namelijk op het landoffice maar die wisten niet waar ze het konden vinden.

Mahatma Gandhi.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Henk Korat » woensdag 10 april 2013, 12:05

nbreeker schreef:
Henk Korat schreef:Ik hoop dat je een airconditioned kamer hebt, want je zal veel leeswerk moeten doen.

Jullie beiden heel erg bedankt voor de informatie,sorry dat ik niet gelijk terug antwoorde maar ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan.ik ben namelijk voor een Thaise mevrouw bezig de erfenis van haar overleden echtgenoot een Nederlander naar Thailand toe te krijgen.die had niets geregeld als gewoonlijk ik ben al 22 maanden bezig hij heeft een zoon die dus een claim heeft van 25 % op de erfenis ook de spullen hier in Thailand,maar de zoon wilde zijn gedeelte veilig stellen door het huis en het land op zijn naam geschreven te krijgen,dan mocht die mevrouw tot haar dood daar blijven wonen en dan was het van hem.Maar dat is niet mogelijk in Thailand.
De verklaring van erfrecht ligt al bij de notaris om te passeren en nu kwam hij hier weer mee.Hij heeft al die tijd niks anders gedaan dan de zaak vertragen vandaar ook die 22 maanden.dat citaat daar staat precies in wat ik nodig heb nu moet ik het alleen nog zien te vinden,mocht je me hierbij kunnen helpen ben ik je eeuwig dankbaar.
vr.groeten.
Nick.
Het begint bij artikel 84, hoofdstuk 7. Maar artikel 84 is echt belangrijk als je verder leest. Anders krijg je de indruk dat een buitenlander toch land in Thailand in eigendom kan hebben.

Verder is artikel 86 van belang. Ik heb een verdrag tussen Nederland en Thailand over landeigendom niet kunnen vinden.

Kijk ook nog even op deze link. Daarin wordt gemeld, dat er geen treaty is.

http://www.thailandlawonline.com/articl ... -ownership
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Hua Thale » woensdag 10 april 2013, 12:16

Dat kan ook henk.
Er is alleen een "klein" probleempje je moet 40 miljoen Bath aan tonen op een rekening (Investment in Thailand) en dan kan je eigenaar worden van een rai (1600 vierkante meter) met nog wat andere regeltjes
Puntjes op de i zou ik even door moeten kijken geen zin in dus gaarne niet gelijk de hakken in het zand. (Koop toch niks en die 40 droom ik alleen maar over)
Laatst gewijzigd door Hua Thale op woensdag 10 april 2013, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Henk Korat » woensdag 10 april 2013, 12:24

Hua Thalae schreef:Dat kan ook henk.
Er is alleen een "klein" probleempje je moet 40 miljoen Bath aan tonen op een rekening en dan kan je eigenaar worden van een rai (1600 vierkante meter) met nog wat andere regeltjes
Puntjes op de i zou ik even door moeten kijken geen zin in dus gaarne niet gelijk de hakken in het zand. (Koop toch niks en die 40 droom ik alleen maar over)
En dan alleen nog als er ministriele goedkeuring zou zijn.

Maar goed. Dromen van 40 miljoen bath is een tijdelijk genoegen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 10 april 2013, 12:48

nbreeker schreef:

vr.groeten.
Nick.

Het huis zou hij wel op zijn naam kunnen krijgen maar je wilt waarschijnlijk geen slapende honden wakker maken.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » woensdag 10 april 2013, 15:33

Overigens, ik bemoei me er even mee want ik heb ook in die zaak geadviseerd, als de zoon WETTIG ERFGENAAM is dan kan hij wel de grond op naam krijgen mits

met toestemming ministerie (en een ongelooflijke hoop papieren en stempels en vertalingen en kosten...)
indien woonbestemming max 1 rai
indien industrie/nijverheid max 10 rai
en voor een korte periode, ik meen 1 jaar max.

Daar hebben we het hier al eens over gehad.

Maar als de grond niet van de NL-er was maar van de Thaise valt de grond niet aan junior toe (want de eigenaresse van de grond leeft nog) en wordt hij selchts 'meegetrokken' in een civiele verdeling. Dus kan het niet op zijn naam. Dus niet over praten.

===
Rio Gallegos, mooie stad maar wel wat frisjes.....brrr
===
Laatst gewijzigd door prajak op donderdag 11 april 2013, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Hua Thale » woensdag 10 april 2013, 16:27

Ja wel een leuk kerkje.

Afbeelding

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door mai mi tang » woensdag 10 april 2013, 19:56

prajak schreef:Overigens, ik bemoei me er even mee
Bemoeial :lol: Volgens mij, ben je forumverslaafd :cheesy: Geniet ervan! (van je vakantie) :giggle3:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Jeanette » woensdag 10 april 2013, 20:51

prajak schreef: ===
Rio Gallegos, mooie stad maar wel wat frisjes.....brrr
===
En nu een stuk donkerder dan Kodiak Island.

(De route tussen Kodiak Island en Río Gallegos, Santa Cruz, Argentinië kan niet worden berekend.) (grij :mrgreen: ns)

Als je je weer niet kunt beheersen ....

Hakstein heeft erg korte nachten.

Veel plezier, waar je ook zit. 8-) [8) 8-)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door prajak » donderdag 11 april 2013, 00:45

"...Bemoeial :lol:..."

Proef ik daar afgunst ? Jazeker ! Jij zit daar op Rawai of all places en ik .... Maar ja, verschil moet er wezen, meneer ! :giggle:

Hakstein korte nachten ? En waar zitten ook weer die lange nachten ? http://www.youtube.com/watch?v=XxnOEQV_sLo

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”