MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: MIJN kijk op Thailand......

#451 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 16:01

bantakokennerkhorat schreef:Ik krijg hier het gevoel dat iemand graag in Thailand wilde wonen om zijn vakantie gevoel te bewaren maar niet verder heeft gekeken dan zijn neus lang is.Dit onder het mom dat het beter is voor vrouw en kinderen.
Ach......... :neus:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#452 Bericht door bantakokennerkhorat » zondag 31 maart 2013, 16:14

Ach wat?Jij bent de enige die dat kan vertellen.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#453 Bericht door bontje » maandag 01 april 2013, 01:27

RuudThai schreef: En soms leer je er mee leven, je moet eigenlijk wel, maar het blijft voor ons Nederlanders die toch beter zijn gewend wel echt wennen.
En dit is de waarheid.

In mijn ogen word het makkenlijker naarmate je ouder en ouder word, Je gaat steeds minder de deur uit en zo kom je ook steeds minder in contact met de frustraties.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#454 Bericht door Duncan » maandag 01 april 2013, 12:03

Ashley schreef: Jaloezie hier ergert mij maar vrouw nog meer. Ze is het ook helemaal zat om daar te blijven wonen en wil dan daar ook zo snel mogelijk weg. Er word bij vrouw driftig gegokt en gezopen. Ze word ook regelmatig uitgescholden waarom ze gierig is dat ze niet meedoet. Tja zij vind het belangrijker om eten,kleding en een schoon huis te hebben.....en niet te vergeten een zo goed mogelijke scholing voor die knul van 13 jaar.
Als je het niet over "die knul" had zou ik zweren dat wij dezelfde vrouw hebben :mrgreen: .
Al is het bij haar niet uitschelden, maar meer slap zeuren dat "Mia Falang" geen geld heeft en ik zal ongetwijfeld een pauper zijn ( Falang Kee-Nok ).
Enfin, als ze in dat dorp half zo hard zouden werken als jaloers roddelen hadden ze allemaal een villa met 4-wheel drive voor de deur...

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#455 Bericht door nbreeker » maandag 01 april 2013, 12:51

RuudThai schreef:Dan ben je een dagje met iets anders bezig en vervolgens kom je 4 nieuwe bladzijden frustraties m.b.t. Thailand tegen..... :giggle:

Ook ik ben vaak negatief over het Thaise gedoe maar soms gaat het ook goed zoals in het geval van mijn kapotte printerglasplaat die uiteindelijk keurig is gerepareerd.
In restaurants wordt absoluut niet doorgedacht over een timing qua opdienen. Wat klaar is in de keuken gaat meteen op tafel en soms heb ik de indruk dat bepaalde snel klaar zijnde gerechten het eerst worden gemaakt en meteen opgediend, terwijl er aan de langer durende pas dan begonnen wordt. Zoiets van: dan hebben ze alvast wat.
Maar ze zijn vaak ook gewoon dom, stom, ongeïnteresseerd.
Vorige week gingen we naar een restaurant waar ze zowel Thais als westers eten serveren en ook toetjes. Mijn zoontje wilde graag een ijsje toe en dat bestelden we met de rest mee. Op een gegeven moment krijgt hij zijn eten en 3 minuten later wordt het ijsje neergezet..... [|( Tegen de tijd dat hij zijn eten op had was dat al chocolademelk geworden :( . Niet vooruit denken is een grote makke bij de Thai!

Je moet altijd controleren of alles wat je hebt besteld wordt afgeleverd. Bij KFC vergeten ze bijna altijd wat, een beker cola of de tunasalade of een zakje patat, terwijl het wel op de rekening staat.
En natuurlijk de rekening controleren als je met wat meer mensen bent, schijnbaar kunnen ze slechts tot tien tellen, daarna groeit het ze boven het hoofd.

Wij geven bijna altijd tip, een vaste fooi van 20 baht. Dat vinden ze al prachtig, om nou voor die paar gerechten meer tip te geven is onnodig en ze kijken je dan ook bevreemd aan. Als je met een groepje bent en de rekening is hoger dan 1000 baht, dan pas geven we meer, 40 of 50 baht. Zijn ze uiterst content mee.

De technische kennis hebben zgn. techneuten praktisch nooit door goede scholing verkregen. Ze hebben het afgekeken van vader, oom, oudere broer en maken dus dezelfde fouten als die mensen die het ook hebben afgekeken van hun vader, oom of oudere broer die het op hun beurt..... en dat gaat generaties verder! :cry: Dus vandaar dat prutswerk dat zo vaak wordt geleverd.

Bijvoorbeeld: in ons 1e huis hebben we een soort van prieeltje buiten tegen het huis aangeplakt. Daarin staat een houten zitset bestaande uit 4 luie stoelen en een bank plus een tafel. Zo'n mooi setje waar ze vaak mee op jaarmarkten en zo staan.
Na een paar jaar ging het weer erop inwerken, de regen sloeg wel eens in dat open prieel en op een gegeven moment ging er iemand die zwaarder is dan 100 kilo op de bank zitten (wie zou dat nou zijn? ;) :crazy: ) en zakte er doorheen.
Wij lieten na enige tijd de bank repareren door onze schoonzoon en z'n vader. Die zitten in de bouw waar de zoon het afkijkt van z'n vader. Afijn, de bank is gerepareerd op z'n Thais: grove ongeverfde lelijke latten die niet zoals de oude goed zijn verlijmd maar met kromme scheve schroeven zijn vastgezet zodat als je erop gaat zitten je moet oppassen dat je geen scheur in de kleding trekt of een splinter in een edel deel krijgt.
Totaal geen gevoel voor een nette afwerking! "Hij is gerepareerd hoor, je kunt er weer op zitten!"
Ja doei, ze mogen hem nu houden, ik koop t.z.t. wel een nieuwe.... Prutsers, dat benne het!! :evil:
Hetzelfde is mij overkomen in een wat beter restaurant hier in Udon Thani,we waren nog met het voorgerecht bezig toen werd het hoofd gerecht al geserveerd,na dat we uitgegeten waren en het tijd werd om af te rekenen heb ik de betreffende dame die de leiding had even apart genomen want er waren nog meer gasten in het restaurant en haar verteld dat ik daar kom eten omdat ik wat te vieren had en op m'n gemak wil eten en dat je niet het hoofd gerecht moet serveren als we nog met het voorgerecht bezig zijn en dat er gerust wat tijd tussen mag zitten zodat wij wat kunnen praten en van een wijntje genieten,nadien nooit geen last meer gehad en om over dat ijsje terug te komen volgens mij heb jij wat met ijsjes dat had je ook na dat je uitgegeten was kunnen bestellen soms moet je als gast ook even meedenken.

Als je weet dat je schoonzoon en z'n vader prutsers zijn waarom laat je hun dan die reperatie doen terwijl er zat plaatsen waar ze wel netjes repareren,maar de baas zei mijn vader kan dat dus die kreeg de job en jij zei niks tot je het resultaat zag en je weer wat te mopperen had.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#456 Bericht door Wereldvreemd » maandag 01 april 2013, 13:06

nbreeker schreef: Hetzelfde is mij overkomen in een wat beter restaurant hier in Udon Thani,we waren nog met het voorgerecht bezig toen werd het hoofd gerecht al geserveerd,na dat we uitgegeten waren en het tijd werd om af te rekenen heb ik de betreffende dame die de leiding had even apart genomen want er waren nog meer gasten in het restaurant en haar verteld dat ik daar kom eten omdat ik wat te vieren had en op m'n gemak wil eten en dat je niet het hoofd gerecht moet serveren als we nog met het voorgerecht bezig zijn en dat er gerust wat tijd tussen mag zitten zodat wij wat kunnen praten en van een wijntje genieten,nadien nooit geen last meer gehad.
Dat is mijn beleving nog een positief geval. Ik heb meerdere malen mogen meemaken dat er met een groot aantal personen het nodige besteld werd. Het merendeel werd aan het begin van de maaltijd in fases gebracht, inderdaad nooit ineens alles, maar frustrerender is dat er nog gerechten gebracht worden als je al achterover leunt om uit te buiken.

Laten we maar niet beginnen over de fouten bij MacDonalds of KFC. Met een paar kinderen door de drive-in en vervolgens onderweg te ontdekken dat alle frites (kinderen en volwassenen) ontbreken.... Met twee gozertjes van nog 1½ en 3 jaar is dat een absoluut drama. Uiteindelijk de dag gereed door in zo'n Thaise mini-keuken van 1 m² patat te bakken.... :thumbsup:

De oorlogsgod heeft blijkbaar nooit echt in Thailand vertoefd en alles alleen als toerist ondervonden. Dan zijn dergelijke onvolkomenheden weg te wuiven, maar niet als je dagelijks geconfronteerd wordt.
- -

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#457 Bericht door robin33 » maandag 01 april 2013, 17:03

nbreeker schreef:
RuudThai schreef:Dan ben je een dagje met iets anders bezig en vervolgens kom je 4 nieuwe bladzijden frustraties m.b.t. Thailand tegen..... :giggle:

Ook ik ben vaak negatief over het Thaise gedoe maar soms gaat het ook goed zoals in het geval van mijn kapotte printerglasplaat die uiteindelijk keurig is gerepareerd.
In restaurants wordt absoluut niet doorgedacht over een timing qua opdienen. Wat klaar is in de keuken gaat meteen op tafel en soms heb ik de indruk dat bepaalde snel klaar zijnde gerechten het eerst worden gemaakt en meteen opgediend, terwijl er aan de langer durende pas dan begonnen wordt. Zoiets van: dan hebben ze alvast wat.
Maar ze zijn vaak ook gewoon dom, stom, ongeïnteresseerd.
Vorige week gingen we naar een restaurant waar ze zowel Thais als westers eten serveren en ook toetjes. Mijn zoontje wilde graag een ijsje toe en dat bestelden we met de rest mee. Op een gegeven moment krijgt hij zijn eten en 3 minuten later wordt het ijsje neergezet..... [|( Tegen de tijd dat hij zijn eten op had was dat al chocolademelk geworden :( . Niet vooruit denken is een grote makke bij de Thai!

Je moet altijd controleren of alles wat je hebt besteld wordt afgeleverd. Bij KFC vergeten ze bijna altijd wat, een beker cola of de tunasalade of een zakje patat, terwijl het wel op de rekening staat.
En natuurlijk de rekening controleren als je met wat meer mensen bent, schijnbaar kunnen ze slechts tot tien tellen, daarna groeit het ze boven het hoofd.

Wij geven bijna altijd tip, een vaste fooi van 20 baht. Dat vinden ze al prachtig, om nou voor die paar gerechten meer tip te geven is onnodig en ze kijken je dan ook bevreemd aan. Als je met een groepje bent en de rekening is hoger dan 1000 baht, dan pas geven we meer, 40 of 50 baht. Zijn ze uiterst content mee.

De technische kennis hebben zgn. techneuten praktisch nooit door goede scholing verkregen. Ze hebben het afgekeken van vader, oom, oudere broer en maken dus dezelfde fouten als die mensen die het ook hebben afgekeken van hun vader, oom of oudere broer die het op hun beurt..... en dat gaat generaties verder! :cry: Dus vandaar dat prutswerk dat zo vaak wordt geleverd.

Bijvoorbeeld: in ons 1e huis hebben we een soort van prieeltje buiten tegen het huis aangeplakt. Daarin staat een houten zitset bestaande uit 4 luie stoelen en een bank plus een tafel. Zo'n mooi setje waar ze vaak mee op jaarmarkten en zo staan.
Na een paar jaar ging het weer erop inwerken, de regen sloeg wel eens in dat open prieel en op een gegeven moment ging er iemand die zwaarder is dan 100 kilo op de bank zitten (wie zou dat nou zijn? ;) :crazy: ) en zakte er doorheen.
Wij lieten na enige tijd de bank repareren door onze schoonzoon en z'n vader. Die zitten in de bouw waar de zoon het afkijkt van z'n vader. Afijn, de bank is gerepareerd op z'n Thais: grove ongeverfde lelijke latten die niet zoals de oude goed zijn verlijmd maar met kromme scheve schroeven zijn vastgezet zodat als je erop gaat zitten je moet oppassen dat je geen scheur in de kleding trekt of een splinter in een edel deel krijgt.
Totaal geen gevoel voor een nette afwerking! "Hij is gerepareerd hoor, je kunt er weer op zitten!"
Ja doei, ze mogen hem nu houden, ik koop t.z.t. wel een nieuwe.... Prutsers, dat benne het!! :evil:
Hetzelfde is mij overkomen in een wat beter restaurant hier in Udon Thani,we waren nog met het voorgerecht bezig toen werd het hoofd gerecht al geserveerd,na dat we uitgegeten waren en het tijd werd om af te rekenen heb ik de betreffende dame die de leiding had even apart genomen want er waren nog meer gasten in het restaurant en haar verteld dat ik daar kom eten omdat ik wat te vieren had en op m'n gemak wil eten en dat je niet het hoofd gerecht moet serveren als we nog met het voorgerecht bezig zijn en dat er gerust wat tijd tussen mag zitten zodat wij wat kunnen praten en van een wijntje genieten,nadien nooit geen last meer gehad en om over dat ijsje terug te komen volgens mij heb jij wat met ijsjes dat had je ook na dat je uitgegeten was kunnen bestellen soms moet je als gast ook even meedenken.

Als je weet dat je schoonzoon en z'n vader prutsers zijn waarom laat je hun dan die reperatie doen terwijl er zat plaatsen waar ze wel netjes repareren,maar de baas zei mijn vader kan dat dus die kreeg de job en jij zei niks tot je het resultaat zag en je weer wat te mopperen had.
Ga eens op schiphol bij een willekeurig restaurant iets bestellen. Na 12 jaar ben ik (en dat is mijn dommigheid dat ik het blijf proberen) nog nooit blij verast dat alles klopt, ook hier krijg je bv je ijsje eerst.. Denk dat het overall zo is. ..

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#458 Bericht door driver » maandag 01 april 2013, 17:12

Lekker thuis eten dat is het beste denk ik :thumbsup:

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#459 Bericht door Ashley » maandag 01 april 2013, 18:15

driver schreef:Lekker thuis eten dat is het beste denk ik :thumbsup:

Vanaf vrijdag krijg ik weer 3x per dag uit eten thuis aan de keukentafel :giggle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#460 Bericht door driver » maandag 01 april 2013, 19:17

Ashley schreef:

Vanaf vrijdag krijg ik weer 3x per dag uit eten thuis aan de keukentafel :giggle:
Ffe denken, uit eten thuis in Thailand of uit eten thuis in Nederland ?
Aof B ? of toch C :mrgreen:

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#461 Bericht door Ashley » maandag 01 april 2013, 19:30

driver schreef:
Ashley schreef:

Ffe denken, uit eten thuis in Thailand of uit eten thuis in Nederland ?
Aof B ? of toch C :mrgreen:
Ze komt donderdag weer naar Nederland en mag vrijdag weer voor me koken, bestelling komt altijd goed door :giggle:
En alles staat altijd tegelijkertijd op tafel, een beter restaurant is er niet :giggle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#462 Bericht door driver » maandag 01 april 2013, 21:10

B dus .

Home Sweet Home wordt het dan voor jullie Ashley :thumbsup:

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#463 Bericht door v@go » maandag 01 april 2013, 21:18

Haha vanaf vrijdag net het tegenovergestelde maar hopen dat we krijgen wat we bestellen.
:cheesy:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#464 Bericht door driver » maandag 01 april 2013, 21:42

v@go schreef:Haha vanaf vrijdag net het tegenovergestelde maar hopen dat we krijgen wat we bestellen.
:cheesy:
Wordt dus A met misschien een uitloper naar C dat is ..net niet :mrgreen:

veel plezier alvast toegewenst vanuit nog steeds een fris Ede

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#465 Bericht door Gardensafari » maandag 01 april 2013, 23:45

Wat zijn jullie onvoorstelbaar aan het klagen.
De Thaise kok serveert gewoon wat het eerste (vers) klaar is.
Dat dat misschien niet de volgorde is waarin de verwende kleuters der Franse cuisine een en ander gewend zijn doet toch helemaal niet terzake.
De Thaise keuken is de op één of twee na beste keuken ter wereld en dan krijg je dit gezeur.
Heeft iemand in Parijs voor dezelfde prijs al eens beter gegeten?

En hoppa...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”