Niets verkeerds. (neem ik aan) en excuses waarvoor? Ik weet gewoon niet waar het opslaat en dan vraag ik er om!ron schreef:Oeffffffffffff.......ook jij begrijpt de humor niet Dutch,of je hebt niet alles gevolgd.
Mijn nederige excuse,s als ik iets verkeerd in jou richting heb gezegd.![]()
Ron.
MIJN kijk op Thailand......
Moderator: Loempia
-
- Expat
Re: MIJN kijk op Thailand......
Laatst gewijzigd door dutch op zondag 31 maart 2013, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- Pieter
- Volwaardig lid
Thailand en restaurants ???
Of er nu wel of geen Farangs komen eten blijft alles tegenlijk op tafel flikkeren en bestellen
dan heb je altijd wel wat. Er is altijd wel 1 of twee dingen die later of niet komen.
Als je met meer dan 5 a 6 man bent moet altijd de rekening 4 keer gekontroleerd worden want die klopt nooit.
Ach het is goedkoop soms ... maar verder ????
Pieter
Of er nu wel of geen Farangs komen eten blijft alles tegenlijk op tafel flikkeren en bestellen
dan heb je altijd wel wat. Er is altijd wel 1 of twee dingen die later of niet komen.
Als je met meer dan 5 a 6 man bent moet altijd de rekening 4 keer gekontroleerd worden want die klopt nooit.
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Volwaardig lid
Heb je waarschijnlijk deze topic niet gelezen,waar het punten scoren feitelijk mee begon,haha.
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 8&t=821910
Ron.
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 8&t=821910
Ron.

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
Ben gelukkig dan niet de enigste die dat opvalt,en dit dan nog wel van een expat uit Bangkok.Pieter schreef:Thailand en restaurants ???
Pieter
Hecht ik meer waarde aan dan een toevallige toerist die eens per jaar 3 weken langs komt.......

Ron.
Laatst gewijzigd door ron op zondag 31 maart 2013, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
ron schreef:Ben gelukkig dan niet de enigste die dat opvalt,en dit dan nog wel van een expat uit Bangkok.Pieter schreef:Thailand en restaurants ???
Pieter
Hecht ik meer waarde aan dan een toevallige toerist die eens per jaar 3 weken langs komt.......![]()
Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
- Casper
- Zeer veel ervaring
ron schreef: Ik woon nog steeds in Amsterdam Casper.
Uit eten op het DAMRAK?............Weet niet of jij uit de jaren 70 praat,maar heden is het Damrak overspoelt met Belgische patatshops en Pizeria,s...en nog meer vanm die fast-food ketens.
Nee,heb wel andere zaken waar je ECHT kan eten Casper.
Groet,Ron.

Mooie foto trouwens. In de jaren 70 (toen bestond ik nog niet) leek het Damrak nog op een echte Thaise walking-street! Nu mag dat allemaal niet meer, overal vergunningen voor nodig en alles strak en grijs en grauw

-
- Volwaardig lid
Vergunningen nodig.................tja.......dat ligt eraan of je Nederlander bent of Medelander,
Denk dat hiermee de discussie in een stroomversnelling zal gaan,en ik maar beter de blinden voor de ramen moet doen.....
Ron.
Denk dat hiermee de discussie in een stroomversnelling zal gaan,en ik maar beter de blinden voor de ramen moet doen.....

Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Kreeg ik het maar tegelijk als we meerdere dingen bestelden.Pieter schreef:Thailand en restaurants ???
Pieter
Vaak was de rijst en ei al op komt het vlees of de groente er nog aan.
Ben ik klaar moest Suk nog beginnen of gewoon half serveren .
Dat gebeurt nu nog zelden omdat Suk toevallig goed Thais

En niks negatiefs daarover verder wat betreft de kleine eettentjes her en der want als we bijv bij Sung Noen in een eettentje eten net bij Seagate en ze hebben geen Chang gaan ze naar de 7 Eleven om er 1 of 2 te halen en wordt het geleverd tegen dezelfde prijs als wat ze bij de 7 Eleven betalen.
Misschien krijgen hun dan korting maar bij de 7 Eleven verwacht ik dat niet eigenlijk.
Neuuu...eten en drinken is wel het minste probleem wat er is in Thailand vindt ik.
gr driver
- Casper
- Zeer veel ervaring
Dat is in Thaise ogen toch de bedoeling, dat alles zoveel mogelijk tegelijk op tafel komt?Pieter schreef:Thailand en restaurants ???
Pieter
Nou ja in het geval van een farangrestaurant zouden ze het wel moeten weten dat dat bij ons zo niet werkt. En met die rekening heb je ook een punt.
-
- Volwaardig lid
Soms ben ik er 4 weken Ron ben ik dan toerist afron schreef:Ben gelukkig dan niet de enigste die dat opvalt,en dit dan nog wel van een expat uit Bangkok.Pieter schreef:Thailand en restaurants ???
Pieter
Hecht ik meer waarde aan dan een toevallige toerist die eens per jaar 3 weken langs komt.......![]()
Ron.

-
- Standaard Lid
Laat ik het nu eens een keertje omdraaien, Voor de gene die ieder jaar 3 weken naar thailand komen en alles zo geweldig vinden hier, Waarom blijven jullie in het land van de halfgare patat?
-
- Volwaardig lid
Ja geef mij maar weer de schuld ron met de punten
Ja dat terug betalen en zo lachen he Pieter als je alles maar dan ook alles na moet tellen.
Het is alleen vreemd dat als je ze 5 sec even duidelijk aankijkt in het wit van hun ogen dat ze precies weten hoeveel ze zich "Verrekend" hebben.

Ja dat terug betalen en zo lachen he Pieter als je alles maar dan ook alles na moet tellen.

Het is alleen vreemd dat als je ze 5 sec even duidelijk aankijkt in het wit van hun ogen dat ze precies weten hoeveel ze zich "Verrekend" hebben.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Ik woon nog niet in Thailand, wel ben ik 4x bij mijn vrouw geweest.
Haar huis Heeft ze zelf bij elkaar verdient door bij elkaar 4 jaar in het buitenland te werken met werkweken van 80 uur per week.
Ze is trots dat ze dat dit haar eigen huis is en ik ben ook trots op haar dat ze dit heeft bereikt.
Nu werkt ze al 2 jaar niet omdat wij elkaar hebben leren kennen, ze wil wel heel graag werken maar dat mag niet eerder als dat ze hier woont, in de Isaan is niet zoveel te doen voor haar.
Ik heb daar ook geen probleem mee.
In die tijd dat ik bij haar ben geweest heb ik wel wat laten doen in het huis maar dat zijn kleine dingen.
Wat schilderwerk(waar ik zelf heb meegeholpen gewoon omdat ik het zelf ook wilde doen) en wat Electra werkzaamheden.
Waar ik me allang bij neer heb gelegd is dat je Nederland niet kan vergelijken met Thailand. En al helemaal niet in de Isaan. Dat heb ik ook niet gedaan en het werk wat dan ook opgeleverd is hebben ze netjes gedaan, niet Nederlandse maatstaven maar ja dat maakt mij niet zoveel uit.
Ik erger me wat dat betreft niet aan dat soort dingen, of aan eten wat verkeerd besteld word etc etc.
Waar ik me wel aan kan ergeren is dat iedereen in het dorp weet hoe de wet hier in Europa werkt.
Er komen regelmatig buren, Fam. Op bezoek die ons dan komen vertellen dat we geen kans van slagen hebben voor het Mvv. Mijn vrouw maakt zich nogal druk om dat soort uitspraken en heeft daar ook last van van dat soort uitspraken. Ik weet haar wel te overtuigen dat die mensen die met dit soort uitspraken komen nogal dom zijn, ze weten niet eens waar Nederland ligt. Laat staan de wetten die Ier gelden. Familie bemoeit zich ook regelmatig over bepaalde zaken hier, maar ik trek me daar niks van aan. Jaloezie hier ergert mij maar vrouw nog meer. Ze is het ook helemaal zat om daar te blijven wonen en wil dan daar ook zo snel mogelijk weg. Er word bij vrouw driftig gegokt en gezopen. Ze word ook regelmatig uitgescholden waarom ze gierig is dat ze niet meedoet. Tja zij vind het belangrijker om eten,kleding en een schoon huis te hebben.....en niet te vergeten een zo goed mogelijke scholing voor die knul van 13 jaar.
Als ik daar ben word ik ook regelmatig uitgescholden, ik word daar gediscrimineerd.
Ik trek me daar niks van aan maar mijn vrouw wel, ik ga na een aantal weken weer terug naar huis zij moet daar wonen. Nog een paar maanden en dan hoeft ze dat soort gezeur ook niet meer aan te horen want dan woont ze hier met haar zoon.
Haar huis Heeft ze zelf bij elkaar verdient door bij elkaar 4 jaar in het buitenland te werken met werkweken van 80 uur per week.
Ze is trots dat ze dat dit haar eigen huis is en ik ben ook trots op haar dat ze dit heeft bereikt.
Nu werkt ze al 2 jaar niet omdat wij elkaar hebben leren kennen, ze wil wel heel graag werken maar dat mag niet eerder als dat ze hier woont, in de Isaan is niet zoveel te doen voor haar.
Ik heb daar ook geen probleem mee.
In die tijd dat ik bij haar ben geweest heb ik wel wat laten doen in het huis maar dat zijn kleine dingen.
Wat schilderwerk(waar ik zelf heb meegeholpen gewoon omdat ik het zelf ook wilde doen) en wat Electra werkzaamheden.
Waar ik me allang bij neer heb gelegd is dat je Nederland niet kan vergelijken met Thailand. En al helemaal niet in de Isaan. Dat heb ik ook niet gedaan en het werk wat dan ook opgeleverd is hebben ze netjes gedaan, niet Nederlandse maatstaven maar ja dat maakt mij niet zoveel uit.
Ik erger me wat dat betreft niet aan dat soort dingen, of aan eten wat verkeerd besteld word etc etc.
Waar ik me wel aan kan ergeren is dat iedereen in het dorp weet hoe de wet hier in Europa werkt.
Er komen regelmatig buren, Fam. Op bezoek die ons dan komen vertellen dat we geen kans van slagen hebben voor het Mvv. Mijn vrouw maakt zich nogal druk om dat soort uitspraken en heeft daar ook last van van dat soort uitspraken. Ik weet haar wel te overtuigen dat die mensen die met dit soort uitspraken komen nogal dom zijn, ze weten niet eens waar Nederland ligt. Laat staan de wetten die Ier gelden. Familie bemoeit zich ook regelmatig over bepaalde zaken hier, maar ik trek me daar niks van aan. Jaloezie hier ergert mij maar vrouw nog meer. Ze is het ook helemaal zat om daar te blijven wonen en wil dan daar ook zo snel mogelijk weg. Er word bij vrouw driftig gegokt en gezopen. Ze word ook regelmatig uitgescholden waarom ze gierig is dat ze niet meedoet. Tja zij vind het belangrijker om eten,kleding en een schoon huis te hebben.....en niet te vergeten een zo goed mogelijke scholing voor die knul van 13 jaar.
Als ik daar ben word ik ook regelmatig uitgescholden, ik word daar gediscrimineerd.
Ik trek me daar niks van aan maar mijn vrouw wel, ik ga na een aantal weken weer terug naar huis zij moet daar wonen. Nog een paar maanden en dan hoeft ze dat soort gezeur ook niet meer aan te horen want dan woont ze hier met haar zoon.
-
- Standaard Lid
Ron je bent een man van mijn hartron schreef:Vergunningen nodig.................tja.......dat ligt eraan of je Nederlander bent of Medelander,
Denk dat hiermee de discussie in een stroomversnelling zal gaan,en ik maar beter de blinden voor de ramen moet doen.....![]()
Ron.

-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Denk is goed na .... Is dat echt hetzelfde? (En vind de patat ook niet half gaar).bontje schreef:Laat ik het nu eens een keertje omdraaien, Voor de gene die ieder jaar 3 weken naar thailand komen en alles zo geweldig vinden hier, Waarom blijven jullie in het land van de halfgare patat?