MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: MIJN kijk op Thailand......

#406 Bericht door bontje » zondag 31 maart 2013, 10:31

robin33 schreef: Woon er niet maar nu toch wel meerdere malen geweest,

P.s. Als ik tegen mijn vrouw zou zeggen (keer op keer) dat ze allemaal dom zijn had ik denk op straat gestaan.
Beste stuurlui staan aan wal.

Jou vrouw woont waarschijnlijk nog niet zo lang in nederland? Het duurt normaal een jaar of 3 tot dat ze door hebben dat ze in thailand anders denken of totaal niet denken.
Laatst gewijzigd door bontje op zondag 31 maart 2013, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#407 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 10:34

De discussie is goed los gebarsten,en zo hoort het.

Gebruikers in dit forum: Ashley, bontje, Casper, driver, Fritsie, Jack, janjaap, ron en 1 gast

In de opsomming van Casper,waar hij de misstanden in de bouwwereld aanhaalt,mis ik eigenlijk nog MIJN branche.....had dit zeker wel verwacht. :crazy:

Daar gaat ook genoeg mis,toch?

Rrrrrrrrroept U maar........ :worshippy:

Groet,Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#408 Bericht door Casper » zondag 31 maart 2013, 10:36

driver schreef: Tip geef ik ook nooit zovaak dat is maar net hoe het loopt en Suk rekent ook vaak af maar ik probeer wel atijd wat te praten en daar waar wij meestal eten is het niet al te toeristisch in de regel dus dat scheelt misschien ook wel wat in de bediening ?
Ik probeer toch ook wel meestal de farang plekken te mijden al lukt dat niet altijd natuurlijk.

gr driver
[$) Die ervaring heb ik ook. In een normaal restaurant of eettent wordt je vlot bediend en geen poespas. Het kost ook niet veel dus tip laten we altijd wel liggen.

In veel (niet alle) farangrestaurants is het duurder, je wacht langer en het eten is minder lekker. Mijn vriendin heeft hier geen mening over maar toch eet ze dan vaak een elders gekocht Som Tammetje mochten we daar terecht zijn gekomen ;) Ik vermoed dat het personeel in zo' n tent niet zo gemotiveerd is omdat ze zelf niets op hebben met het eten wat ze serveren en er voornamelijk werken vanwege het nodig hebben van geld. Niet typisch Thais.

Ga maar eens een patatje bestellen op een terras in Zandvoort aan Zee. Na een half uur wachten wordt er dan chagrijnig een kinderhandje vol bleke, halfgare friet op je tafeltje gekwakt en je betaalt de hoofdprijs.

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#409 Bericht door Casper » zondag 31 maart 2013, 10:39

ron schreef:De discussie is goed los gebarsten,en zo hoort het.

Gebruikers in dit forum: Ashley, bontje, Casper, driver, Fritsie, Jack, janjaap, ron en 1 gast

In de opsomming van Casper,waar hij de misstanden in de bouwwereld aanhaalt,mis ik eigenlijk nog MIJN branche.....had dit zeker wel verwacht. :crazy:

Groet,Ron
Ron wat is jouw branche? Jij was toch zeevarend?

Gaat daar zoveel mis op zee?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#410 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 10:40

Ga maar eens een patatje bestellen op een terras in Zandvoort aan Zee. Na een half uur wachten wordt er dan chagrijnig een kinderhandje vol bleke, halfgare friet op je tafeltje gekwakt en je betaalt de hoofdprijs.

===========================================================
En denk jij dat ik dat zomaar pik?

Ron. :happyno:
"Zij die dansen
door hen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#411 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 10:44

Casper schreef:
ron schreef:De discussie is goed los gebarsten,en zo hoort het.

Groet,Ron
Ron wat is jouw branche? Jij was toch zeevarend?

Gaat daar zoveel mis op zee?

Haha,lachen met jou Casper,klik maar eens op deze link.

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 8&t=821854

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#412 Bericht door driver » zondag 31 maart 2013, 10:49

Casper schreef:
driver schreef: Tip geef ik ook nooit zovaak dat is maar net hoe het loopt en Suk rekent ook vaak af maar ik probeer wel atijd wat te praten en daar waar wij meestal eten is het niet al te toeristisch in de regel dus dat scheelt misschien ook wel wat in de bediening ?
Ik probeer toch ook wel meestal de farang plekken te mijden al lukt dat niet altijd natuurlijk.

gr driver
[$) Die ervaring heb ik ook. In een normaal restaurant of eettent wordt je vlot bediend en geen poespas. Het kost ook niet veel dus tip laten we altijd wel liggen.

In veel (niet alle) farangrestaurants is het duurder, je wacht langer en het eten is minder lekker. Mijn vriendin heeft hier geen mening over maar toch eet ze dan vaak een elders gekocht Som Tammetje mochten we daar terecht zijn gekomen ;) Ik vermoed dat het personeel in zo' n tent niet zo gemotiveerd is omdat ze zelf niets op hebben met het eten wat ze serveren en er voornamelijk werken vanwege het nodig hebben van geld. Niet typisch Thais.

Daar waar veel farangs komen om te eten verwacht men ook tip het lieftst zo veel mogelijk daar waar alleen Thai en een verdwaalde farang eten ...verwachten ze vaak niks en zijn ze nog blij als je Chang 45 thb kost en je 50 geeft.

Cha-Am 2010 mijn eerste week Thailand met een ander Thai/farang stel..ik vondt alles prima , mooi appartement, zwembad erbij, uit eten in restaurants waar altijd farangs zaten maar zag ook : gemaakte vriendelijkheid omdat er farangs zaten en iedereen vooral vakantiegangers wat ik zelf eigenlijk ook was toen gaven veel tip en ook ons groepje gaf aardig tip maar meer dan een klein en vaak ongeinteresseerd dank je wel kwam er niet vanaf.

Na die week zijn Suk en ik er samen op uit getrokken o.a een vliegticket voor Udon T. wat later Ubon R. bleek te zijn :mrgreen: en sinds die tijd zoek ik indien mogelijk alleen plekken op tussen de Thai waar ik me het prettigst voel en waar men niks verlangt maar blij is met wat men krijgt.

gr driver

dutch
Expat
Expat

#413 Bericht door dutch » zondag 31 maart 2013, 10:51

ron schreef:Heb je weer een punt Dutch. :giggle:
Lekker weer scoren in Prajk,s afwezigheid he?
Nou,bij deze ik ook weer.

Enne hop

Ron.
Waar slaat dat nu weer op?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#414 Bericht door Hua Thale » zondag 31 maart 2013, 10:53

Was er hier http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=381529 niet iets helemaal in orde ron ;)

En dat ik de heren Jack bontje ron op dit onderwerp mag bedanken. :worshippy:
"Men" probeert mij ook wel eens wijs te maken dat het aan mij ligt en vooral nooit bij hun.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#415 Bericht door driver » zondag 31 maart 2013, 10:55

ron schreef:Ga maar eens een patatje bestellen op een terras in Zandvoort aan Zee. Na een half uur wachten wordt er dan chagrijnig een kinderhandje vol bleke, halfgare friet op je tafeltje gekwakt en je betaalt de hoofdprijs.

Ja , en dan geef je nog tip ook ;)

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#416 Bericht door Casper » zondag 31 maart 2013, 10:56

ron schreef:Ga maar eens een patatje bestellen op een terras in Zandvoort aan Zee. Na een half uur wachten wordt er dan chagrijnig een kinderhandje vol bleke, halfgare friet op je tafeltje gekwakt en je betaalt de hoofdprijs.

:D Dat had ik ook niet verwacht maar na 1 keer vermijd je gewoon dat soort zaken toch? Of ging jij, toen je in Amsterdam woonde, ook met je familie uit eten op het Damrak? :Whistle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#417 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 10:56

Oeffffffffffff.......ook jij begrijpt de humor niet Dutch,of je hebt niet alles gevolgd.
Mijn nederige excuse,s als ik iets verkeerd in jou richting heb gezegd. :Whistle:

Ron. :o
"Zij die dansen
door hen

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#418 Bericht door driver » zondag 31 maart 2013, 10:56

dutch schreef:
ron schreef:Heb je weer een punt Dutch. :giggle:
Lekker weer scoren in Prajk,s afwezigheid he?
Nou,bij deze ik ook weer.

Enne hop

Ron.
Waar slaat dat nu weer op?
Geintje ?

edit: t,gaat snel hier, zo zit ik te tikken/reageren en post het staan er weer 3 post voor pfff
Laatst gewijzigd door driver op zondag 31 maart 2013, 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#419 Bericht door robin33 » zondag 31 maart 2013, 10:56

bontje schreef:
robin33 schreef: Woon er niet maar nu toch wel meerdere malen geweest,

P.s. Als ik tegen mijn vrouw zou zeggen (keer op keer) dat ze allemaal dom zijn had ik denk op straat gestaan.
Beste stuurlui staan aan wal.

Jou vrouw woont waarschijnlijk nog niet zo lang in nederland? Het duurt normaal een jaar of 3 tot dat ze door hebben dat ze in thailand anders denken of totaal niet denken.
Waar bazeer je dat op? Dat ze hier net is. En wat doet het er toe, ze weet ook wel dat in Thailand niet alles goed gaat net zoals ik weet dat er Nederland veel mis gaat.

En ik zou is met mijn vrouw rond de tafel gaan zitten als ze steeds liep te kankeren op Nederlanders.

Denk toch echt dat je de problemen bij je zelf moet zoeken( al zou het allemaal kloppen wat er gezegd word, ligt het probleem nog steeds bij de persoon die er moeite mee heeft)

Maar zal je het een en ander vertellen van mijn thuis... Ter info.
Mijn vrouw is hier bijna 18 jaar geleden op eigen houtje als kapster uit de isaan heen gekomen (haar zus was hier al wel)

Heeft toen het nog wat makkelijker was met wat hulp haar paspoort geregeld rond de zelfde tijd dat ik haar hier in nl leerde kennen

Ze is ouder dan ik en heeft een goed verdienende baan en spreekt redelijk nl

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#420 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 11:05

Casper schreef:

:D Dat had ik ook niet verwacht maar na 1 keer vermijd je gewoon dat soort zaken toch? Of ging jij, toen je in Amsterdam woonde, ook met je familie uit eten op het Damrak? :Whistle:

Ik woon nog steeds in Amsterdam Casper.
Uit eten op het DAMRAK?............Weet niet of jij uit de jaren 70 praat,maar heden is het Damrak overspoelt met Belgische patatshops en Pizeria,s...en nog meer vanm die fast-food ketens.

Afbeelding

Afbeelding

Nee,heb wel andere zaken waar je ECHT kan eten Casper.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”