MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: MIJN kijk op Thailand......

#376 Bericht door Duncan » zondag 31 maart 2013, 06:46

bontje schreef: En geloof me ik heb op dit gebied al zeer veel ervaring opgedaan, Zelfs zoveel dat alles wat ik zelf kan doen ik ook zelf doe, Ik heb 0,0 vertrouwen in het vakmanschap van een thai, Als je iemand voor de tuin zoekt of voor een beetje laswerk een muurtje stucadoren en nog wat electrisiteitswerk zegt bijna iedereen dat kan ik allemaal, Maar in werkenlijkheid is het huilen met de pet op.
Ehm... ja. Maar waarom laat je niet iemand van de familie het doen? Scoor jij punten mee en als het niet goed is corrigeert de rest van de aanhang het wel. Toch?
Wij hebben ons, correctie, haar huis laten verheruitbouwen en dat gebeurde door haar broer en haar oom. En die paar foutjes werden na een boze blik van haar meteen gecorrigeerd, hoefde ik helemaal niets voor te doen [|) .

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#377 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 06:50

Borat schreef:Bijna elke bestelling in een restaurant gaat mis, moet je misschien niet telkens naar dat zelfde restaurant gaan. Want die zijn dat gechagerijn beu en ze geven een hint.
Ik kom regelmatig in Thailand en durf te zeggen dat minimaal 80% van de bestellingen gewoon goed gaat.

:?:

Een echte kenner,lees ik zo!?
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#378 Bericht door Borat » zondag 31 maart 2013, 07:06

ron schreef:
Borat schreef:Bijna elke bestelling in een restaurant gaat mis, moet je misschien niet telkens naar dat zelfde restaurant gaan. Want die zijn dat gechagerijn beu en ze geven een hint.
Ik kom regelmatig in Thailand en durf te zeggen dat minimaal 80% van de bestellingen gewoon goed gaat.

:?:

Een echte kenner,lees ik zo!?
Net als jij. Een aantal negatieve ervaringen en het hele volk deugt niet meer.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#379 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 07:15

Nou,kom maar op met JOU ervaringen dan.
Heb net zo,n beetje jou berichten vanaf het begin van jou gelezen,maar kan daar niet echt heel veel info uithalen.
Vertel eens wat..........,en geen one-liners om je er maar met een jantje van Leien eraf te maken,maar gewoon een reisverhaal tijdens jou back-pack periode bijvoorbeeld.
Men is nooit te oud om wat te leren,dus bij deze graag wat informatieve gegevens,hoe JIJ Thailand dan ervaart......
Commentaar wil ik graag aanhoren,maar moet wel gegrond zijn,en geen loze kreten roepen,maar bevindingen funderen.

Vriendelijke Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

dutch
Expat
Expat

#380 Bericht door dutch » zondag 31 maart 2013, 07:33

ron schreef:Nou,kom maar op met JOU ervaringen dan.
Heb net zo,n beetje jou berichten vanaf het begin van jou gelezen,maar kan daar niet echt heel veel info uithalen.
Vertel eens wat..........,en geen one-liners om je er maar met een jantje van Leien eraf te maken,maar gewoon een reisverhaal tijdens jou back-pack periode bijvoorbeeld.
Men is nooit te oud om wat te leren,dus bij deze graag wat informatieve gegevens,hoe JIJ Thailand dan ervaart......
Commentaar wil ik graag aanhoren,maar moet wel gegrond zijn,en geen loze kreten roepen,maar bevindingen funderen.

Vriendelijke Groet,Ron.
Niet iedereen heeft het hart op zijn tong en niet iedereen heeft schrijftalent.
Er zijn mensen die van iets onnozels een heerlijk leesbaar verhaaltje maken en er zijn er die een drol, een drol noemen,basta ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#381 Bericht door elst99 » zondag 31 maart 2013, 07:43

Maar het maakt wel verschil of je het als vakantie ervaring of als woonachtig ervaart!
In de vakantie kun je er nog om lachen, maar als het je vijf keer in de week gebeurd niet meer.
Heel veel zijn niet geïnteresseerd in de gast en dat laten ze vaak duidelijk merken, door te bellen als ze jou bestelling opnemen of bij het helpen in een winkel of op de markt, tot mijn grote ergernis!
Liever achter een stelling, mekaar de grijze haren uit trekken, dan jou te helpen zoeken naar een artikel.
T.I.T. Is Thailand.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#382 Bericht door Borat » zondag 31 maart 2013, 07:53

Wil je nu dat ik in 1000 woorden ga vertellen dat ik heerlijk heb gegeten in een restaurant in thailand waarbij de bediening top was, zeer goede service en kwaliteit. Waarbij er vanuit een menukaart (zonder plaatjes, want die heeft niet iedereen nodig) een aantal overheerlijke gerechten is besteld en het bier koud geserveerd werd (met en zonder ijs, op verzoek).
Geloof je me dan wel?

Mijn ervaringen heb je kunnen lezen want je hebt mijn postings gelezen.

Het valt mij op dat de posting van de laatste weken nogal negatief zijn, continu opschrijven wat er mis gaat, hoe slecht het is en het maar gelaten ondergaan want jij wordt toch niet begrepen.
Als dat allemaal zo erg is, wat doe je daar dan nog. Omdat het in nederland nog "erger" is :happyno:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#383 Bericht door elst99 » zondag 31 maart 2013, 08:22

Nou, de gemiddelde toerist eet niet in de duurste restaurants dat voorop!
Daar zal het personeel ook op uitgekozen zijn, lees beter opgeleid en aan bepaalde normen en waarden voldoen.
Maar het gros wat in de "normale" restaurantjes werkt en geen Engels verstaat en spreekt moet toch echt werken met menu's met foto's en nummers dat is begrijpelijk, als daar dan ook nog aan een tafel 3 verschillende dingen besteld worden, en een vraag of er iets veranderd kan, ja dan wordt het moeilijk.
Ook al kunnen we het in het Thais bestellen, het blijft een gok of het goed komt.
Soms wel,maar dan zijn we of de enige gasten, of we hebben een goeie te pakken.
Weet het wordt er in Nederland ook niet beter op!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#384 Bericht door Hua Thale » zondag 31 maart 2013, 08:31

Als dat allemaal zo erg is, wat doe je daar dan nog.
Simpele opmerking Borat erg simpel.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

mango
kenner
kenner

#385 Bericht door mango » zondag 31 maart 2013, 08:42

Ron,

PORTRETRECHTEN voor het plaatsen van de foto van Pim al betaalt?

vr groet Mango

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#386 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 08:44

Borat schreef:Wil je nu dat ik in 1000 woorden ga vertellen dat ik heerlijk heb gegeten in een restaurant in thailand waarbij de bediening top was, zeer goede service en kwaliteit. Waarbij er vanuit een menukaart (zonder plaatjes, want die heeft niet iedereen nodig) een aantal overheerlijke gerechten is besteld en het bier koud geserveerd werd (met en zonder ijs, op verzoek).
Geloof je me dan wel?

Het valt mij op dat de posting van de laatste weken nogal negatief zijn, continu opschrijven wat er mis gaat, hoe slecht het is en het maar gelaten ondergaan want jij wordt toch niet begrepen.
Als dat allemaal zo erg is, wat doe je daar dan nog. Omdat het in nederland nog "erger" is :happyno:
Merk dat je vlug op je edele delen bent getrapt Borat.
Als je jezelf stoort aan mijn postings,gewoon de vijandenknop indrukken,en klaar.

Ron.
"Zij die dansen
door hen

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#387 Bericht door Borat » zondag 31 maart 2013, 08:49

elst99 schreef:Nou, de gemiddelde toerist eet niet in de duurste restaurants dat voorop!
Daar zal het personeel ook op uitgekozen zijn, lees beter opgeleid en aan bepaalde normen en waarden voldoen.
Maar het gros wat in de "normale" restaurantjes werkt en geen Engels verstaat en spreekt moet toch echt werken met menu's met foto's en nummers dat is begrijpelijk, als daar dan ook nog aan een tafel 3 verschillende dingen besteld worden, en een vraag of er iets veranderd kan, ja dan wordt het moeilijk.
Ook al kunnen we het in het Thais bestellen, het blijft een gok of het goed komt.
Soms wel,maar dan zijn we of de enige gasten, of we hebben een goeie te pakken.
Weet het wordt er in Nederland ook niet beter op!
Het was geen duur restaurant, maar ook niet het stalletje langs de kant van de weg.

En is het nu het probleem van de Thai, die geen engels verstaat in zijn eigen land of van de farang die geen Thai spreekt, dat een bestelling soms niet geheel begrepen wordt.

Er wordt in dit draadje geschreven dat elke bestelling mis gaat en ze niets kunnen. Ik betwijfel dat ten sterkste en deel mijn eigen ervaring.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#388 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 08:51

mango schreef:Ron,

PORTRETRECHTEN voor het plaatsen van de foto van Pim al betaalt?

vr groet Mango
Worden ieder jaar automatisch afgeschreven.

ps,Pim durfde ook wel man en paard te noemen.........mischien wordt ik ook wel afgeknald door lieden die mijn postings niet (kunnen/willen) begrijpen. :crazy:
Nou,we zien het wel.

Ron.
"Zij die dansen
door hen

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#389 Bericht door Borat » zondag 31 maart 2013, 08:55

ron schreef:
Borat schreef:Wil je nu dat ik in 1000 woorden ga vertellen dat ik heerlijk heb gegeten in een restaurant in thailand waarbij de bediening top was, zeer goede service en kwaliteit. Waarbij er vanuit een menukaart (zonder plaatjes, want die heeft niet iedereen nodig) een aantal overheerlijke gerechten is besteld en het bier koud geserveerd werd (met en zonder ijs, op verzoek).
Geloof je me dan wel?

Merk dat je vlug op je edele delen bent getrapt Borat.
Als je jezelf stoort aan mijn postings,gewoon de vijandenknop indrukken,en klaar.

Ron.
Altijd een makkelijk excuus he, het probleem direct bij de ander neerleggen en niet kritisch naar jezelf kijken.
Maar ik heb met veel plezier je tripreport naar Laos gelezen.

Het is niet dat ik vind dat alles wat je schrijft onzin in, maar het kan niet zo zijn dat alles fout is en en ze niks kunnen. Je bent in een ander land met andere gewoontes, dan kan het voorkomen dat in jouw ogen de dingen niet goed gaan. Moet je je eens voorstellen hoeveel dingen jij dus fout doet in de ogen van de Thai!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#390 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 09:16

Natuurlijk doe ik dingen fout,en heb ik vieze gewoonte,s zoals een sigaretje roken.
Als je mijn postings goed leest,probeer ik het WAAROM boven water te krijgen.
Lees het verhaal van de man die zijn helm verliest voor mijn neus,en bijna grote ongelukken daarmee veroorzaakt.
Hij komt terug,zet wederom de helm weer los op zijn kop,lacht naar mij,en rijdt doodleuk weer verder zonder zijn helm vastgemaakt te hebben.

Lees het verhaal van de electra-man,die uit de paal flikkert met zijn te korte trapje....
Wedden dat hij vandaag weer op het zelfde trapje staat Borat....?
Waarom geen enkele lering trekken uit voorgaande gebeurtenissen.
Jeab veegt NOG STEEDS hier de vloer aan,met de ventilator al zwaqaiend op standje 3........
Denk jij dat ik hier nog iets over zeg??
Nee,heb dat al vaak genoeg gedaan,en kijk het schouwspel lachend aan,wanneer de stofdeeltjes gewoon elke kant opwaaien.

Klagen,kritiek,altijd wat te z*iken,......ik weet dat ik zo bekend sta,maar als je mijn verhalen GOED leest,zou je ook iets anders kunnen denken.........

Groet,Ron. [|)
"Zij die dansen
door hen

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”