Geen water ?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Geen water ?

#31 Bericht door sawadikrap » maandag 25 maart 2013, 15:58

printen44 schreef:Als je buiten de stad woon, heb je hier meestal je eigen watervoorziening. Er is een put, een watertank en twee pompen. De ene pomp pompt het water uit de put de tank in en de andere pomp pompt het water, via een filter, het huis in als je een kraan open zet.

Nooit gehannes met "tempelwater", zoals men hier het water van de gemeente noemt. Er zitten wat lekken in die leidingen van gemeentewater, dat hou je niet voor mogelijk. Hele rijstvelden kan men met dat verloren water mee besproeien.

Dus is het leven op het platteland niet zo slecht. Alleen die smog hier, dat is andere koek.

In de 3 jaren dat ik in Sriracha woonde had ik ook een tank onder het huis en kwam elke keer een bedrijf om de tank te vullen.
Dus bekend, maar nu was dit niet mogelijk maar heb je een tank onder het huis of gewoon een groot vat achter het huis is het ook op te lossen.
Dus zal proberen een herhaling van geen water te voorkomen.

Vriendelijk dank printen44 :)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door sawadikrap » maandag 25 maart 2013, 16:00

nbreeker schreef:
ron schreef:Hier in Pattaya en ook bij de familie in BKK heeft men het vaak dubbelop.....tank en gemeente water.

Ron.
Ik heb een ondergrondse tank van zo'n 3000 liter,het water van de stad houd mijn tank via een filter en een vlotter vol en vanuit die tank pomp ik het in huis,de aansluitingen in de tuin zijn aangesloten op het stadswater zodat ik geen gefilterd water de tuin in pomp.

Ik ben nog steeds van plan om een charcoal zand filter na de pomp te installeren die de chloor en andere onaangename luchtjes er uit haalt,mijn ondergrondse tank doet tevens dienst als settlingtank aangezien het water er langzaam in loopt komt het tot rust en zakken eventuele ongerechtigheden naar de bodem,en de aanzuig van de pomp bevind zich zo'n 20 cm boven de bodem.

Voorheen maakten we de tank iedere 6 maanden schoon,we hebben de tank van binnen betegeld zodat het schoonmaken een fluitje van een cent is, we sluiten de watertoevoer af en na een week is de tank leeg en openen we het betonnen deksel en mijn zoon gaat er in met een emmer sop en een spons en een water slang en een half uur later zijn we weer klaar om de tank te vullen.
Maar nu hebben we een filter in de toevoer geïnstalleerd dus dat moet schelen.Dat filter maken we iedere maand schoon en iedere 6 maanden vernieuwen we het.

Mocht de stad verstek laten gaan met het leveren van water dan kunnen we het ongeveer een week uitzingen daarna moeten we water per truck aan voeren.Maar tot nog toe is dat niet voor gekomen,wel eens dat we overdag geen water hebben maar dan komt het s'nachts weer.

nbreeker :mrgreen: Perfecte oplossing.

Nooit meer problemen.

:clap:

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door sawadikrap » maandag 25 maart 2013, 16:04

Hua Thalae schreef:Is ieder voorjaar (Lees Feb. Maart.April) hier in Korat het zelfde verhaal.
Te lage waterdruk tot het volledig ontbreken van water tijdens de daguren.
De leverancier van het water zitten op het evenwichts-draadje "Hebben we genoeg water tot de regen of niet" resultaat een onbegrijpelijk geknoei met de waterdruk.
Men heeft hier heel lang erg hun best gedaan om andere excuses te vinden maar op een gegeven moment zijn die op.(Breuk reparatie et cetera)
Heb hier een duizend liter tank staan met pomp waar je gelang de grote van de familie mee vooruit kan en aangezien er toch altijd wel een gedeelte van de dag water is merk je het eigenlijk niet inpandig.
Voor de tank heb ik enkele tuinaansluitingen waardoor het probleem opvalt.

Deze tanks zijn in vele maatvoeringen te krijgen.
Kort en dik Lang en dun Groot en klein u vraagt wij leveren.
Zoek eens bij Homepro bijvoorbeeld.
Een vierkante meter is voldoende als het daarom gaat.
Hidrofor pomp of diepwaterpomp tot 20 meter hoog (VOOR de tank)
Drukpomp (NA de tank)
Allemaal geen probleem in welke situatie dan ook.

Je kan het natuurlijk ook met de gewoon lekker goedkoop "Thaise methode" oplossen een grote plastic bak bij de bouwmarkt vandaan en je zorgt dat die vol blijft staan met water in je natte ruimte ;)
Ha lekker gekletter met het plastic pannetje met steel.

Oplossing voor mij eenvoudig maar nooit nodig gehad.
Ik heb een grote blauwe tank voor water achter het huis dus op dit moment een reden om die maar eens te vullen.

Robert. :thumbsup:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door prajak » maandag 25 maart 2013, 16:16

Ik moet wel met tank en pomp werken, heb ik eens geschreven. Zit op de top van de heuvel en de waterstroom is zo zwak dat ik geen warmwaterapparaat er mee aan krijg. Dus een tank en daarachter een pomp. Een 500 L tank en de vlotter op 400 L.

De tank staat er nu 10 jaar en dat is de garantietermijn. De eerste pomp ging 9 jaar mee, de huidige pomp staat er ruim een jaar.

Ik gebruik in de droge maanden een 20 kuub per maand (kosten: 80 baht...), dat is 700 liter per dag. Dan gaat de tank geen volle dag mee. In de natte maanden gebruik ik 6 kuub per maand, dus 200 L per dag. Dan mag het water twee dagen af.... Het water is nooit langer dan een paar uur af.

Ik heb een pomp kracht 100. Nu we met zijn viertjes wonen merk ik dat er soms drie tappunten tegelijk open zijn en dan is de 100 te laag. De volgende pomp wordt een 200.

En gaat de stroom af, en dat komt vaker voor dat water af, dan bedien ik twee afsluiters en loopt het stadswater het huis weer in.

Ik kan hiermee leven. Een beetje ongemak hoort bij Thailand....

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door sawadikrap » maandag 25 maart 2013, 16:26

ron schreef:Je kan het natuurlijk ook met de gewoon lekker goedkoop "Thaise methode" oplossen een grote plastic bak bij de bouwmarkt vandaan en je zorgt dat die vol blijft staan met water in je natte ruimte ;)
Ha lekker gekletter met het plastic pannetje met steel.[/
quote]

Na 1 dag water in jou grote bak te hebben gedaan,is het de volgende dag al zeer glibberig als je met je hand aan de binnenzijde bak voelt.
Denk niet erg fris,maar gebruikte deze methode ook wel eens,met de gedachte:beter iets dan niets.

Ron.
Ben overtuigd dat mijn blauwe tank achter het huis met water zeer snel gaan stinken. En inderdaad dat de wanden glibberig worden.
Heb altijd aquarium gehad, nog steeds en ook een vijver.
Maar een deel van een tank misschien vullen zou een oplossing kunnen zijn.

Hoop echter ron dat dit een tijd van geen water hebben zolang een tijd op zich zal laten wachten.

Robert. :(

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door sawadikrap » maandag 25 maart 2013, 16:31

jose44 schreef:[quote="

Een aantal toevoegingen merk zelfs wel eens wat luchtjes op (Chloorachtig)
Kan het dus met het grootste gemak een aantal dagen laten staan zonder "Glibber"

Veel chloor dat kan je wel zeggen, bij het verversen van onze vijver lagen de volgend de ochtend
Alle vissen op hun rug, meer dan 100 :cry:
Dus van nu af anti chlorine , was trouwens nog nooit gebeurd.

Zeer bekend, ben ook veel koi karpers en zeewater vissen verloren in Pattaya.
Door water wat o.a. chloor bevat, soms is het duidelijk te ruiken.
Moet o.a. oppassen met water voor mijn honden en vogels.

Robert. :(

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door prajak » maandag 25 maart 2013, 16:33

Glibber en stinken ?

In Nongkhai is het water licht gechloord en stinkt het niet en is het niet 'vettig'. Laat eens een pilsje een nacht staan.....dat zie ik niet met het stadswater hier.

Helaas laat de plastic tank wat deeltjes los en daarom is het water niet voor consumptie geschikt en moet ik Kai keer op keer vertellen het niet te gebruiken voor het koken van rijst en oma mag niet de mond spoelen met dat water. Maar douchen gaat probleemloos, Kai en ik doen in de nacht de gebitjes keurig in stadswater met een tablet zoveeldent en schoon dat ze worden.......

En nu zitten de vissies in dat water. En ze leven nog ook.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door sawadikrap » maandag 25 maart 2013, 16:36

Hua Thalae schreef:Nu al weer meerdere dagen weinig tot geen water.
Heb de tank dus geen paniek maar toch.

Hoe staat het met de OP. is die al uit de problemen ?

Hua Thalae :(

Sterkte met water probleem.
Het is zeer vervelend, hoop dat je weer snel met deze hete dagen normaal water hebt.

Robert. ;)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door sawadikrap » maandag 25 maart 2013, 16:42

Iedereen zeer vriendelijk dank voor de informatie advies of reactie's. :)
Ik heb weer water en blij met weer normaal douchen en toilet gebruiken.
Dan zie je wanneer het niet komt hoe snel je aan alles gewend bent.
Sterkte met mensen die het nu hebben of andere zaken met het niet normaal ontvangen van dingen die we zeer normaal aan of uit zetten.
Heb vaak last van Electriciteit uitval voor velen van jullie ook een normaal probleem.
Maar dit is Thailand en ondanks die kleine problemen fijn om hier te wonen.

Vriendelijk groet en prettig het Thailand Forum te hebben.

Robert. :clap:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door ron » donderdag 28 maart 2013, 14:12

Zal het hier maar plaatsen,aangezien mijn onderwerp ook in het water zwemt......of zwom,het is maar hoe je het bekijkt.
Ben alle winkels al binnen geweest hier in Pattaya,maar kan tussen de blikvissen zoals sardientjes,tonijn en makreel in tomatensaus,geen blikjes zalm vinden.(liefst rode)
Iemand die weet of en waar het in Thailand te verkrijgen is.
Anders wordt de koffer volgende keer wel helemaal volgeladen met alleen ferangfood voor de next-stay.

Bedankt alvast voor Uw reactie,s. :worshippy:

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door Henk Korat » donderdag 28 maart 2013, 14:59

Koop je toch gewoon verse zalm bij Tesco Lotus. :crazy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door ron » donderdag 28 maart 2013, 15:03

Goed idee Henk.......nog niet aan gedacht.
Heb hier genoeg lege blikjes,kan ik ze daar mooi in doen. :crazy:
Bedankt voor de tip.

Groetjes,Ron. :happyno:
"Zij die dansen
door hen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door prajak » donderdag 28 maart 2013, 15:54

Makro, Noorse zalmfilet ruim te koop, diepgevroren.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door ron » donderdag 28 maart 2013, 17:37

Als ik nu advies vraag om een vlieg-ticket,komen julie dan ook met de prijzen van een buskaartje? :o
Zalm in blik,om een zalmsalade te maken..........garneren met verse zalmstukjes.

Ron. :happyno:
"Zij die dansen
door hen

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 28 maart 2013, 20:25

ron schreef:Als ik nu advies vraag om een vlieg-ticket,komen julie dan ook met de prijzen van een buskaartje? :o
Zalm in blik,om een zalmsalade te maken..........garneren met verse zalmstukjes.

Ron. :happyno:

Treinkaartje dan misschien?
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”