hotel Bangkok
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: hotel Bangkok
Hoi Inge
Ben zelf heel vaak met Co mee geweest.
In 2008 met mijn zoon ,en Co met zijn thaise hulpje Noi.
Een groep Chinezen hadden vertraging met hun vlucht,dus hebben we een private tocht met z,n vieren gedaan.
Een pracht dag gehad......jammer dat die ouwe er niet meer is.
Groet,Ron
Ben zelf heel vaak met Co mee geweest.
In 2008 met mijn zoon ,en Co met zijn thaise hulpje Noi.
Een groep Chinezen hadden vertraging met hun vlucht,dus hebben we een private tocht met z,n vieren gedaan.
Een pracht dag gehad......jammer dat die ouwe er niet meer is.
Groet,Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- komt net kijken
Hoi Inge, de fietstocht van Ko van Kessel staat al op ons programma.
Goed dat je het zegt van de niet-roken kamers. De lint van het hotel hebben we opslagen.
Ons voorlopige schema ziet er nu als volgt uit (we blijven dingen veranderen
)
dag 1-2-3 Bangkok (met oa fietstocht, tempels)
dag 4-5-6 Kanchanaburi, met treinreis naar Nam Tok, Erawan park
dag 7 Ayutthaya
dag 8 van Bangkok naar Ko Chang, daar een aantal dagen rust!
dag 14 willen we reizen van Ko Chang naar Chiang Mai, we weten niet of dit haalbaar is op een dag (laatste stuk willen we vliegen)
dag 15 tot 19 Chiang Mai
dag 20 reizen van Chiang Mai naar Krabi (vliegen)
dag 21 tot 27 Krabi en omgeving, waarschjnlijk ook paar dagen Koh Lanta
dag 28 reizen naar Bangkok
dag 29 Bangkok, kadootjes shoppen voor het thuisfront.
dag 30 thuisreis.
We weten nog niet welk strand het beste is op Ko Chang en op Krabi. Liefst rustig strand! Bungalowtje aan zee heeft de voorkeur
Goed dat je het zegt van de niet-roken kamers. De lint van het hotel hebben we opslagen.
Ons voorlopige schema ziet er nu als volgt uit (we blijven dingen veranderen

dag 7 Ayutthaya
dag 14 willen we reizen van Ko Chang naar Chiang Mai, we weten niet of dit haalbaar is op een dag (laatste stuk willen we vliegen)
dag 15 tot 19 Chiang Mai
dag 30 thuisreis.
We weten nog niet welk strand het beste is op Ko Chang en op Krabi. Liefst rustig strand! Bungalowtje aan zee heeft de voorkeur

-
- Volwaardig lid
moon schreef:Hoi Inge, de fietstocht van Ko van Kessel staat al op ons programma.
Ons voorlopige schema ziet er nu als volgt uit (we blijven dingen veranderen)
dag 7 Ayutthaya
dag 15 tot 19 Chiang Mai
dag 30 thuisreis.
Als je nog een uitgebreidere keus wilt hebben ten aanzien van fietstochten dan kun je hier ook kijken op de website van Andre Breuer: http://www.bangkokbiking.com/
Een Nederlander die ook al lang in Thailand zit en in diverse plaatsten fietstochten organiseerd.
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
De beroemde Zorro, die met dat zwaard, doet tjak-tjak-tjak en er staan 3 messcherpe strepen op het behang. Laat hem dat twee keer doen en projecteer dat op de kaart van Thailand : dan heb je jullie route. Ik word al moe als ik er naar kijk.
Je moet daar toch wat orde in kunnen brengen ? Reizen kan ook functioneel zijn. Ik heb de indruk dat je teveel 'kriskrast'. Maar 't is jullie vakantie, centen, tijdverlies en vermoeidheid.
Je moet daar toch wat orde in kunnen brengen ? Reizen kan ook functioneel zijn. Ik heb de indruk dat je teveel 'kriskrast'. Maar 't is jullie vakantie, centen, tijdverlies en vermoeidheid.
-
- Volwaardig lid
En heer Prajak gaat naar de 3 America,s?
Toch niet in de voetsporen van onze vriend Chris he?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Christoffel_Columbus
Ron.
Toch niet in de voetsporen van onze vriend Chris he?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Christoffel_Columbus
Ron.

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Expat
Prajak, mensen kijken op een kaart van Thailand en zeggen dan: "Niet zo groot, dat land, het past op een A4-tjeprajak schreef:De beroemde Zorro, die met dat zwaard, doet tjak-tjak-tjak en er staan 3 messcherpe strepen op het behang. Laat hem dat twee keer doen en projecteer dat op de kaart van Thailand : dan heb je jullie route. Ik word al moe als ik er naar kijk.
Van Ko Chang naar Chiang Mai in een dag. Kan natuurlijk, maar weet waar je aan begint. Als ik zo'n plan zie, met ik altijd denken aan de film: "If its Tuesday, it must be Belgium". En thuis kijken waar we geweest zijn. Tijdens die vakantie heb je er geen tijd voor.
-
- komt net kijken
De reden dat we "kris-krassen" is dat we tussendoor echt de rust willen nemen. Door de ms van mijn man is constant bezig zijn geen optie.
Hebben jullie een beter idee??
Het is voor ons allemaal nieuw, dus graag tips.
Hebben jullie een beter idee??
Het is voor ons allemaal nieuw, dus graag tips.
-
- Volwaardig lid
Tja Printen,zo is het meestal.
Men wil veel zien in een (te) kort tijdsbestek.
Het is goed om op internet veel info in te winnen,en weten waar je naar toe wil,maar maak het schema zo,dat je het onderweg kunt aanpassen.
Groet,Ron.....en hoppa....+1.
Men wil veel zien in een (te) kort tijdsbestek.
Het is goed om op internet veel info in te winnen,en weten waar je naar toe wil,maar maak het schema zo,dat je het onderweg kunt aanpassen.
Groet,Ron.....en hoppa....+1.

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- komt net kijken
Ons schema ligt ook niet vast, er is , buiten de eerste overnachtingen in Bangkok ,niets geboekt.
Tuurlijk willen we graag veel zien, maar we willen vooral ook genieten.
Dus als jullie een beter idee hebben hoor ik dat graag.
Misschien toch vanuit Bangkok eerst naar het noorden, daar paar dagen rusten voor we Chiang Mai bekijken en dan afzakken naar Krabi?
Tis maar een idee, schiet er maar op
Tuurlijk willen we graag veel zien, maar we willen vooral ook genieten.
Dus als jullie een beter idee hebben hoor ik dat graag.
Misschien toch vanuit Bangkok eerst naar het noorden, daar paar dagen rusten voor we Chiang Mai bekijken en dan afzakken naar Krabi?
Tis maar een idee, schiet er maar op
-
- Volwaardig lid
Ik ga er even een nachtje over slapen Moon.
Het is 00.20 hier,en ga zo naar m,n bed toe,haha.
Groet,Ron.
Het is 00.20 hier,en ga zo naar m,n bed toe,haha.
Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- komt net kijken
Welterusten Ron
-
- Volwaardig lid
Bedankt Moon,spreek je later,moon schreef:Welterusten Ron
Ron.

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Ik zou ook van BKK naar Chaing Mai gaan. Ko Chang is wel een leuk eiland maar ligt niet echt op de "route"
Ik persoonlijk vind Krabi en omgeving 10 x mooier , dus zou dat de voorkeur geven. Blijf anders lekker 1 dag langer in BKK, lekker bij het zwembad, rustig dagje ervan maken.
Fietsen met Andre Breuer hebben wij ook gedaan. Ga je de andere kant van Bangkok op. Na 2 x Co van Kessel wilden wij ook wat anders maar de keer erna toch weer met Co mee, was veel leuker, dwars door Chinatown ect, maar ook dat is weer persoonlijk natuurlijk.
Ik persoonlijk vind Krabi en omgeving 10 x mooier , dus zou dat de voorkeur geven. Blijf anders lekker 1 dag langer in BKK, lekker bij het zwembad, rustig dagje ervan maken.
Fietsen met Andre Breuer hebben wij ook gedaan. Ga je de andere kant van Bangkok op. Na 2 x Co van Kessel wilden wij ook wat anders maar de keer erna toch weer met Co mee, was veel leuker, dwars door Chinatown ect, maar ook dat is weer persoonlijk natuurlijk.
-
- komt net kijken
Is dit beter dan?;
dag 1 t/m 8 Bangkok, met uitstapjes naar Kanchanaburi ( met 2 overnachtingen) en Ayutthaya.(dagtrip)En uiteraard de fietstocht en tempels.
dag 9 vliegen naar Chiang Mai
dag 10 t/m 16 Chiang Mai
dag 17 vliegen van Chiang Mai, via Bkk naar Krabi
dag 18 t/m 27 Krabi en omgeving (welke eilanden zijn leuk om evt paar dagen heen te gaan, we dachten zelf aan Koh Lanta)
dag 28 terugvliegen naar Bkk
dag 29 Bkk
dag 30 naar huis
Graag hoor ik van de kenners of dit meer haalbaar is dan het vorige reisschema.
Bdv
dag 1 t/m 8 Bangkok, met uitstapjes naar Kanchanaburi ( met 2 overnachtingen) en Ayutthaya.(dagtrip)En uiteraard de fietstocht en tempels.
dag 9 vliegen naar Chiang Mai
dag 10 t/m 16 Chiang Mai
dag 17 vliegen van Chiang Mai, via Bkk naar Krabi
dag 18 t/m 27 Krabi en omgeving (welke eilanden zijn leuk om evt paar dagen heen te gaan, we dachten zelf aan Koh Lanta)
dag 28 terugvliegen naar Bkk
dag 29 Bkk
dag 30 naar huis
Graag hoor ik van de kenners of dit meer haalbaar is dan het vorige reisschema.
Bdv

-
- Volwaardig lid
Ziet er goed uit zo. Koh Lanta is een erg leuk eiland, prachtig strand en leuk om met een scooter overheen te rijden.
Je kan uit AO Nang, ( dus niet in Krabi blijven maar naar Ao nang gaan) ook naar Koh Phi Phi en ook kun je daarvandaan boottripjes maken naar verschillende eilanden met een speedboot. Railey beach is ook erg mooi, leuk voor 2 of 3 nachtjes. Je kunt daar bijv. gaan Kanoen in de mangrove. Bijv. Ao nang, Railey en dan door naar Koh Lanta. Onder Koh Lanta ligt Koh Lipe, moet ook erg mooi zijn, zijn we zelf nooit geweest.
Op het vliegveld van Krabi zit een shuttlebus loket naar Krabi en Ao nang, makkelijk en goedkoop.
Je kan uit AO Nang, ( dus niet in Krabi blijven maar naar Ao nang gaan) ook naar Koh Phi Phi en ook kun je daarvandaan boottripjes maken naar verschillende eilanden met een speedboot. Railey beach is ook erg mooi, leuk voor 2 of 3 nachtjes. Je kunt daar bijv. gaan Kanoen in de mangrove. Bijv. Ao nang, Railey en dan door naar Koh Lanta. Onder Koh Lanta ligt Koh Lipe, moet ook erg mooi zijn, zijn we zelf nooit geweest.
Op het vliegveld van Krabi zit een shuttlebus loket naar Krabi en Ao nang, makkelijk en goedkoop.