ATM
Moderator: Loempia
-
- Expat
Re: ATM
Ik met Elst gelijk geven. In de afgelopen maanden hebben meerdere kennissen van mij problemen met reguliere bankpassen gehad, dus niet met creditcards. Van verschillende banken. Soms kon men dagen probleemloos geld opnemen, soms zat er een of meerdere dagen erbij dat men geen geld op kon nemen. Soms was de mededeling op het scherm dat men aan het limiet zat. Soms weer niet. Bij een tweede poging werd de transactie afgebroken en volgde de mededeling "contact your bank". Soms kreeg men meteen die mededeling.
Bij iedereen stond de bankpas "aan". Indien het bij de bank was die dat vergde.
En ik had deze week hetzelfde probleem. Op donderdag pas geweigerd in ATM, op vrijdag weer gewoon kunnen pinnen. En vandaag ook.
En even voor Ruud op antwoord op zijn laatste bericht. Ik woon 10km van Chiang Mai af in Hang Dong. Een goede vriend stuurde mij waar alle ATM's van AEON die bij mij in de buurt waren. De ATM van AEON die het meest dichtbij is, was op 4km afstand. Ik pin vrijwel altijd bij dezelfde ATM bij Rimping, een supermarkt. 1km van mijn huis. Als ik ergens anders pin is het bij een ATM bij een bank. En de bank van AEON die het dichtbij is, is op 10km afstand. Bij Airport Plaza, vlakbij het vliegveld van Chiang Mai.
En een uitgaanstype ben ik helemaal niet. Die tijd is voorbij. Normaal kom ik niet veel in de stad Chiang Mai. Alleen wanneer het nodig is.
En ik had deze week hetzelfde probleem. Op donderdag pas geweigerd in ATM, op vrijdag weer gewoon kunnen pinnen. En vandaag ook.
En even voor Ruud op antwoord op zijn laatste bericht. Ik woon 10km van Chiang Mai af in Hang Dong. Een goede vriend stuurde mij waar alle ATM's van AEON die bij mij in de buurt waren. De ATM van AEON die het meest dichtbij is, was op 4km afstand. Ik pin vrijwel altijd bij dezelfde ATM bij Rimping, een supermarkt. 1km van mijn huis. Als ik ergens anders pin is het bij een ATM bij een bank. En de bank van AEON die het dichtbij is, is op 10km afstand. Bij Airport Plaza, vlakbij het vliegveld van Chiang Mai.
En een uitgaanstype ben ik helemaal niet. Die tijd is voorbij. Normaal kom ik niet veel in de stad Chiang Mai. Alleen wanneer het nodig is.
-
- Volwaardig lid
printen schreef:Ik met Elst gelijk geven. In de afgelopen maanden hebben meerdere kennissen van mij problemen met reguliere bankpassen gehad, dus niet met creditcards. Van verschillende banken. Soms kon men dagen probleemloos geld opnemen, soms zat er een of meerdere dagen erbij dat men geen geld op kon nemen. Soms was de mededeling op het scherm dat men aan het limiet zat. Soms weer niet. Bij een tweede poging werd de transactie afgebroken en volgde de mededeling "contact your bank". Soms kreeg men meteen die mededeling.
Kan mij bij dit verhaal aansluiten.
Ron.
Kan mij bij dit verhaal aansluiten.
Ron.

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
- heeft ervaring
Vanochtend kreeg ik dit bericht van ING:
Belangrijk: het gebruik van uw Betaalpas wijzigt
De ING is continu bezig betalen nog veiliger te maken. Daarom zetten we vanaf 21 april 2013 de Betaalpassen van de meeste klanten standaard uit voor gebruik buiten Europa. Wat betekent dit voor u?
De belangrijkste punten op een rij
•De meeste Betaalpassen staan standaard op gebruik in Europa
•In Mijn ING kunt u de instellingen van uw pas nu al bekijken en aanpassen
•Eenvoudig wijzigen van ‘Europa’ naar ‘Wereld’ (of andersom)
•Wijzigingen binnen 24 uur verwerkt
Waarom neemt de ING deze maatregel?
Helaas komt het steeds vaker voor dat criminelen geld opnemen met gestolen gegevens van betaalpassen. Dit gebeurt vooral in landen buiten Europa. Daarom heeft de ING de meeste passen op ‘Europa’ gezet. U kunt zo in heel Europa met uw pas betalen en geld opnemen en verkleint de kans op misbruik.
Meer informatie
Betalen en geld opnemen buiten Europa
U kunt in Mijn ING precies zien waar u uw Betaalpas(sen) kunt gebruiken. Staat uw pas op ‘Europa’ en gaat u binnenkort op reis buiten Europa? Dan kunt u nu al in Mijn ING voor deze periode per Betaalrekening uw pas(sen) op ‘Wereld’ zetten. Tijdens deze periode kunt u dan met uw Betaalpas wereldwijd betalen en geld opnemen. Na uw reis wordt uw pas weer automatisch op ‘Europa’ gezet.
Gebruik Betaalpas bekijken en wijzigen
Wilt u de instellingen van uw Betaalpas bekijken? In Mijn ING klikt u onder ‘Alles in Mijn ING’ bij ‘Mijn gegevens en instellingen’ op ‘Pasgebruik buitenland’.
Belangrijk: het gebruik van uw Betaalpas wijzigt
De ING is continu bezig betalen nog veiliger te maken. Daarom zetten we vanaf 21 april 2013 de Betaalpassen van de meeste klanten standaard uit voor gebruik buiten Europa. Wat betekent dit voor u?
De belangrijkste punten op een rij
•De meeste Betaalpassen staan standaard op gebruik in Europa
•In Mijn ING kunt u de instellingen van uw pas nu al bekijken en aanpassen
•Eenvoudig wijzigen van ‘Europa’ naar ‘Wereld’ (of andersom)
•Wijzigingen binnen 24 uur verwerkt
Waarom neemt de ING deze maatregel?
Helaas komt het steeds vaker voor dat criminelen geld opnemen met gestolen gegevens van betaalpassen. Dit gebeurt vooral in landen buiten Europa. Daarom heeft de ING de meeste passen op ‘Europa’ gezet. U kunt zo in heel Europa met uw pas betalen en geld opnemen en verkleint de kans op misbruik.
Meer informatie
Betalen en geld opnemen buiten Europa
U kunt in Mijn ING precies zien waar u uw Betaalpas(sen) kunt gebruiken. Staat uw pas op ‘Europa’ en gaat u binnenkort op reis buiten Europa? Dan kunt u nu al in Mijn ING voor deze periode per Betaalrekening uw pas(sen) op ‘Wereld’ zetten. Tijdens deze periode kunt u dan met uw Betaalpas wereldwijd betalen en geld opnemen. Na uw reis wordt uw pas weer automatisch op ‘Europa’ gezet.
Gebruik Betaalpas bekijken en wijzigen
Wilt u de instellingen van uw Betaalpas bekijken? In Mijn ING klikt u onder ‘Alles in Mijn ING’ bij ‘Mijn gegevens en instellingen’ op ‘Pasgebruik buitenland’.
- RuudThai
- Expat
Ik kreeg die melding ook toen ik zo-even inlogde bij Mijn ING om een bedrag over te maken naar mijn Thaise bankrekening.
Ik heb meteen gecheckt hoe mijn betaalpas stond geregistreerd. Dat was wat ik wel verwachtte: Wereld.
Ik heb immers de laatste jaren de pas niet anders dan buiten Europa gebruikt. Dus dat zal wel gelden voor alle emigranten/expats buiten Europa.
Maar toch even nakijken!
Ik heb meteen gecheckt hoe mijn betaalpas stond geregistreerd. Dat was wat ik wel verwachtte: Wereld.
Ik heb immers de laatste jaren de pas niet anders dan buiten Europa gebruikt. Dus dat zal wel gelden voor alle emigranten/expats buiten Europa.
Maar toch even nakijken!
-
- Volwaardig lid
Ik heb net ook even gekeken ook wereld, heb wel even gebeld, na 1 keer inloggen, naam en inlog geblokkeerd, als je nieuw aanvraagt, leuk sturen ze binnen 5 dagen naar je huisadres, werk nog met een Tanlijst dus doen ze het niet naar je mobiel!
Nu is het voor mij geen probleem want ik bankier met mijn IPad en dat gaat gewoon door, maar toch!
En Ruud, hou het wel even in de gaten, de man van ING vertelde dat vanaf 21 April alles op standaard gaat en je het dan moet veranderen naar wereld!
Leuker en makkelijker kunnen ze het niet maken!
Nu is het voor mij geen probleem want ik bankier met mijn IPad en dat gaat gewoon door, maar toch!
En Ruud, hou het wel even in de gaten, de man van ING vertelde dat vanaf 21 April alles op standaard gaat en je het dan moet veranderen naar wereld!
Leuker en makkelijker kunnen ze het niet maken!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Expat
Bij mijn staat de ING-bankpas op "wereld". Zover ik weet blijft dat zo. Omdat ik alleen maar de afgelopen 7 jaar in Thailand pinde.
Elst heeft in zoverre gelijk dat als je als toerist of als "overwinteraar" hier zit, de pas naar "Europa" gaat. Je moet het dan instellen naar "wereld". Althans zo heb ik het begrepen. Als anderen een andere uitleg hebben, hu ik mij aanbevolen.
Elst heeft in zoverre gelijk dat als je als toerist of als "overwinteraar" hier zit, de pas naar "Europa" gaat. Je moet het dan instellen naar "wereld". Althans zo heb ik het begrepen. Als anderen een andere uitleg hebben, hu ik mij aanbevolen.
-
- Volwaardig lid
Mazzelpik, maar een heleboel wel! Nu nog steeds!
Heb de laatste keer met mijn creditcard gepind, genoeg om mijn tijd hier uit te zingen, maar het is nog steeds niet opgelost bij de ING.
Heb de laatste keer met mijn creditcard gepind, genoeg om mijn tijd hier uit te zingen, maar het is nog steeds niet opgelost bij de ING.
-
- Volwaardig lid
Elst, even een vraagje ter controle. Zit de magneetstrip nog op de achterkant van jouw kaart? Je weet wel, dat zwarte strookje.elst99 schreef:Mazzelpik, maar een heleboel wel! Nu nog steeds!
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Nee ik heb de nieuwe pas met chip, heb verschillende keren contact gehad met de ING, moet zeggen ze waren uiterst correct, maar het gaat niet meer zoals het in al die jaren is geweest.
Hebben me ook direct cash flow aangeboden e/o pinnen met de creditcard op hun kosten, aangezien we nog de scholen moesten betalen en ons hotel dus een groot bedrag nodig hadden, hebben ze dat keurig opgelost.
Het gaat dus ook niet meer over mij, maar voor toeristen die, goede ervaringen hadden met pinnen in het verleden, geen creditcard hebben en ook geen Thaisebankrekening, kunnen in de problemen komen.
Voor die dus een waarschuwing! Neem evt. Travellercheques mee.
De meesten die in Thailand wonen, hebben toch een Thaise bankrekening!
Hebben me ook direct cash flow aangeboden e/o pinnen met de creditcard op hun kosten, aangezien we nog de scholen moesten betalen en ons hotel dus een groot bedrag nodig hadden, hebben ze dat keurig opgelost.
Het gaat dus ook niet meer over mij, maar voor toeristen die, goede ervaringen hadden met pinnen in het verleden, geen creditcard hebben en ook geen Thaisebankrekening, kunnen in de problemen komen.
Voor die dus een waarschuwing! Neem evt. Travellercheques mee.
De meesten die in Thailand wonen, hebben toch een Thaise bankrekening!