Geen water ?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Geen water ?

#1 Bericht door sawadikrap » donderdag 21 maart 2013, 13:54

Heeft iemand op dit moment in Pattaya ook geen water sinds vanmiddag 12 uur en het is nu inmiddels 10 voor 8 avond.
( 21-03-2013 )
Ik woon nuenpubwan ( Pattaya Noord ).

Net als en regelmatig wegvallen van Electriciteit korte tijd of vele uren, is het zeer vervelend om nu nog steeds geen water te hebben.

Iemand bekend wat het probleem is, of waar je informatie kan vragen.

Hartelijk dank.

Robert. :mrgreen:

dutch
Expat
Expat

Re: Geen water ?

#2 Bericht door dutch » donderdag 21 maart 2013, 14:03

Ik kan je niet helpen,want ik woon niet in de regio ,maar ik zou je adviseren om thuis een lijst met telefoonnummers bij de hand te hebben voor dit soort gevallen.
Electriciteit,water,lekkage etc.etc.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door sawadikrap » donderdag 21 maart 2013, 14:52

dutch schreef:Ik kan je niet helpen,want ik woon niet in de regio ,maar ik zou je adviseren om thuis een lijst met telefoonnummers bij de hand te hebben voor dit soort gevallen.
Electriciteit,water,lekkage etc.etc.

Dank je dutch :?

Heel erg nodig blijkt wel terwijl ik dom al 8 jaar in Thailand woon.
En altijd het wegvallen voor een periode als gewoon heb geaccepteerd.
Maar is nu anders want kwart voor 9 inmiddels en niets kunnen doen is zeer storend.

Lekkage is meestal op te lossen doordat ik wel reparatie nummers heb.
Maar wist dus niet hoe hier electriciteit en water geregeld is.
Dus vriendelijk dank, is er morgen ochtend nog steeds geen water zal ik na het bedrijf moeten om te zien hoe ik water kan krijgen.

Maar ben geheel zonder nummers bij problemen maar o.a. water dom dat heb ik niet.

Prettige avond.

Robert. :)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » donderdag 21 maart 2013, 15:28

Lastig, geen water. Geen douche, geen wc doortrekken, geen wasmachine. Een 500 of + liter tank is zo duur niet en een pomp ook niet. Kun je altijd een dag vooruit. Maar ja, als je in een condo woont op zoveel hoog dan werkt dat niet.

Ik moet een tank hebben en daarachter een pomp. De waterdruk is op de heuveltop waar ik woon zo laag dat de warmwatervoorziening niet werkt.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door elst99 » donderdag 21 maart 2013, 17:07

In Hua Hin heben we het Ook regelmatig, lastig! Gelukkig een zwembad en dus een emmer water voor het toilet.
Men vertelt ons, hele tambon geen water, maar na een paar uur, meestal wel weer!
Hoop dat het niet te lang duurt voor je!
Oorzaak voor ons onbekend!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door mai mi tang » donderdag 21 maart 2013, 21:45

Stiekem wassen en plassen in het zwembad :giggle3:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door elst99 » donderdag 21 maart 2013, 22:19

Dat nou niet, bah! Maar wel even wat water "lenen" voor stankoverlast in de warmte, ha ha
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door ron » vrijdag 22 maart 2013, 00:49

sawadikrap schreef:Heeft iemand op dit moment in Pattaya ook geen water sinds vanmiddag 12 uur en het is nu inmiddels 10 voor 8 avond.
( 21-03-2013 )

Net als en regelmatig wegvallen van Electriciteit korte tijd of vele uren, is het zeer vervelend om nu nog steeds geen water te hebben.

Hartelijk dank.

Heb hier geen last van.
Woon tussen nuenpubwan en Siamcountryclub-road.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#9 Bericht door nbreeker » vrijdag 22 maart 2013, 01:30

ron schreef:
sawadikrap schreef:Heeft iemand op dit moment in Pattaya ook geen water sinds vanmiddag 12 uur en het is nu inmiddels 10 voor 8 avond.
( 21-03-2013 )

Hartelijk dank.

Heb hier geen last van.
Woon tussen nuenpubwan en Siamcountryclub-road.

Ron.
Als jij geen water heb spuug je een keer in de lucht en ben je ook gedouched. :crazy:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door ron » vrijdag 22 maart 2013, 01:45

Dank U mr.Nick. :worshippy:

sawadikrap,ik heb even mijn laatste rekening er bij gepakt met telefoonnummer.

038-222462-4

email:pr@pwa.co.th

Ron.
"Zij die dansen
door hen

printen44
Expat
Expat

#11 Bericht door printen44 » vrijdag 22 maart 2013, 03:36

Als je buiten de stad woon, heb je hier meestal je eigen watervoorziening. Er is een put, een watertank en twee pompen. De ene pomp pompt het water uit de put de tank in en de andere pomp pompt het water, via een filter, het huis in als je een kraan open zet.

Nooit gehannes met "tempelwater", zoals men hier het water van de gemeente noemt. Er zitten wat lekken in die leidingen van gemeentewater, dat hou je niet voor mogelijk. Hele rijstvelden kan men met dat verloren water mee besproeien.

Dus is het leven op het platteland niet zo slecht. Alleen die smog hier, dat is andere koek.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door ron » vrijdag 22 maart 2013, 04:16

Hier in Pattaya en ook bij de familie in BKK heeft men het vaak dubbelop.....tank en gemeente water.

Ron.
"Zij die dansen
door hen

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#13 Bericht door nbreeker » vrijdag 22 maart 2013, 05:40

ron schreef:Hier in Pattaya en ook bij de familie in BKK heeft men het vaak dubbelop.....tank en gemeente water.

Ron.
Ik heb een ondergrondse tank van zo'n 3000 liter,het water van de stad houd mijn tank via een filter en een vlotter vol en vanuit die tank pomp ik het in huis,de aansluitingen in de tuin zijn aangesloten op het stadswater zodat ik geen gefilterd water de tuin in pomp.

Ik ben nog steeds van plan om een charcoal zand filter na de pomp te installeren die de chloor en andere onaangename luchtjes er uit haalt,mijn ondergrondse tank doet tevens dienst als settlingtank aangezien het water er langzaam in loopt komt het tot rust en zakken eventuele ongerechtigheden naar de bodem,en de aanzuig van de pomp bevind zich zo'n 20 cm boven de bodem.

Voorheen maakten we de tank iedere 6 maanden schoon,we hebben de tank van binnen betegeld zodat het schoonmaken een fluitje van een cent is, we sluiten de watertoevoer af en na een week is de tank leeg en openen we het betonnen deksel en mijn zoon gaat er in met een emmer sop en een spons en een water slang en een half uur later zijn we weer klaar om de tank te vullen.
Maar nu hebben we een filter in de toevoer geïnstalleerd dus dat moet schelen.Dat filter maken we iedere maand schoon en iedere 6 maanden vernieuwen we het.

Mocht de stad verstek laten gaan met het leveren van water dan kunnen we het ongeveer een week uitzingen daarna moeten we water per truck aan voeren.Maar tot nog toe is dat niet voor gekomen,wel eens dat we overdag geen water hebben maar dan komt het s'nachts weer.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Hua Thale » vrijdag 22 maart 2013, 05:48

Is ieder voorjaar (Lees Feb. Maart.April) hier in Korat het zelfde verhaal.
Te lage waterdruk tot het volledig ontbreken van water tijdens de daguren.
De leverancier van het water zitten op het evenwichts-draadje "Hebben we genoeg water tot de regen of niet" resultaat een onbegrijpelijk geknoei met de waterdruk.
Men heeft hier heel lang erg hun best gedaan om andere excuses te vinden maar op een gegeven moment zijn die op.(Breuk reparatie et cetera)
Heb hier een duizend liter tank staan met pomp waar je gelang de grote van de familie mee vooruit kan en aangezien er toch altijd wel een gedeelte van de dag water is merk je het eigenlijk niet inpandig.
Voor de tank heb ik enkele tuinaansluitingen waardoor het probleem opvalt.

Deze tanks zijn in vele maatvoeringen te krijgen.
Kort en dik Lang en dun Groot en klein u vraagt wij leveren.
Zoek eens bij Homepro bijvoorbeeld.
Een vierkante meter is voldoende als het daarom gaat.
Hidrofor pomp of diepwaterpomp tot 20 meter hoog (VOOR de tank)
Drukpomp (NA de tank)
Allemaal geen probleem in welke situatie dan ook.

Je kan het natuurlijk ook met de gewoon lekker goedkoop "Thaise methode" oplossen een grote plastic bak bij de bouwmarkt vandaan en je zorgt dat die vol blijft staan met water in je natte ruimte ;)
Ha lekker gekletter met het plastic pannetje met steel.
Laatst gewijzigd door Hua Thale op vrijdag 22 maart 2013, 06:40, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#15 Bericht door nbreeker » vrijdag 22 maart 2013, 06:01

nbreeker schreef:
ron schreef:Hier in Pattaya en ook bij de familie in BKK heeft men het vaak dubbelop.....tank en gemeente water.

Ron.
Ik heb een ondergrondse tank van zo'n 3000 liter,het water van de stad houd mijn tank via een filter en een vlotter vol en vanuit die tank pomp ik het in huis,de aansluitingen in de tuin zijn aangesloten op het stadswater zodat ik geen gefilterd water de tuin in pomp.

Ik ben nog steeds van plan om een charcoal zand filter na de pomp te installeren die de chloor en andere onaangename luchtjes er uit haalt,mijn ondergrondse tank doet tevens dienst als settlingtank aangezien het water er langzaam in loopt komt het tot rust en zakken eventuele ongerechtigheden naar de bodem,en de aanzuig van de pomp bevind zich zo'n 20 cm boven de bodem.

Voorheen maakten we de tank iedere 6 maanden schoon,we hebben de tank van binnen betegeld zodat het schoonmaken een fluitje van een cent is, we sluiten de watertoevoer af en na een week is de tank leeg en openen we het betonnen deksel en mijn zoon gaat er in met een emmer sop en een spons en een water slang en een half uur later zijn we weer klaar om de tank te vullen.
Maar nu hebben we een filter in de toevoer geïnstalleerd dus dat moet schelen.Dat filter maken we iedere maand schoon en iedere 6 maanden vernieuwen we het.

Mocht de stad verstek laten gaan met het leveren van water dan kunnen we het ongeveer een week uitzingen daarna moeten we water per truck aan voeren.Maar tot nog toe is dat niet voor gekomen,wel eens dat we overdag geen water hebben maar dan komt het s'nachts weer.
Nog een tip als je de water pomp installeer,plaats dan in de zuig en de pers een afsluiter,als je aan de leiding na de pomp heb gewerkt dus die is leeg dan is de pomp ook leeg of als je de pomp heb geïnstalleerd en je start hem voor de eerste keer op sluit dan de afsluiter in de persleiding en start de pomp,hij slaat dan af op z'n pressorstaat maar heeft dan wel een luchtkussen opgebouwd waardoor de pomp niet steeds aanslaat als je een kopje water gebruikt.Soms hoor je pompen aanslaan/stop/aanslaan/stop dat is een teken dat er geen luchtkussen in het ingebouwde druk vat zit en je de levensduur van je pomp op deze manier een paar jaar verkort.

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”