Schrik en verwondering.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: Schrik en verwondering.

#31 Bericht door dutch » woensdag 13 maart 2013, 13:03

frank1961 schreef:Landelijke taken,

Ik heb daar al de nodige ervaring mee en het is niet het meest publieksvriendelijke ambtelijk apparaat. De gemeente Dordrecht is erg behulpzaam en sture gevraagde stukken op zonder betaling gewoon om de burger te helpen. Tot nu toe het enige advise wat ik kreeg was mij weer in te laten schrijven in Dordrecht en de scheiding na een paar dagen daar registreren en weer uitschrijven.

Ze hebben gebeld met Den Haag maar daar zeggen ze niets of weinig te kunnen betekenen. De ambassade in \Bangkok antwoorde telefonisch dat ik de IND maar ,moest proberen??????? Geen idee wat die er mee van doen hebben. Morgen weer ff bellen met de ambassaade in Bangkok en de Ambassade hier en dan vandaar weer verder hobbelen.

Uit eindelijk kan het opgelost worden misschien moeten we alleeen de weg nog even vinden.

Groeten en bedankt voor al de info.
Onze situaties zijn dermate verschillend , behalve het probleem om de juiste weg te vinden,dat het me beter lijkt om je eigen post te beginnen.No hard feeling,maar het wordt zo verwarrend,of niet? ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door ron » woensdag 13 maart 2013, 13:13

Als er een scheidingsfeest zou zijn geweest,konden de foto,s/uitnodigingen mischien als bewijs kunnen tellen.... :o
Mijn scheidingsfeest was trouwens een stuk gezelliger dan het huwelijksfeest.... :crazy:

Afbeelding

Afbeelding

Ron. :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door prajak » woensdag 13 maart 2013, 15:38

De ambassade in Bangkok voor Frank's probleem ? Frank is toch in Dubai gescheiden uit een in NL gesloten huwelijk ? Ik denk dat de ambassade in jouw woonland de meest aangewezen weg is zoals ik al aangaf in mijn posting.

En inschrijven in NL, al is het maar voor een paar dagen of weken, kan ernstige fiscale gevolgen hebben als je aanmerkelijk belanghouder bent in een NL BV of als je gebruik hebt gemaakt van de aftrekmogelijkheid als binnenlands belastingplichtige na emigratie. Ik ken jouw fiscale positie niet maar hou daar rekening mee.

Bel eerst maar eens de ambassade in Dubai. Proberen kost niks.

Succes.

En hou ons op de hoogte svp. Er zitten geheid meer mensen met de problemen waar Dutch en Frank tegenaan lopen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door prajak » woensdag 13 maart 2013, 15:44

"...was mij weer in te laten schrijven in Dordrecht en de scheiding na een paar dagen daar registreren en weer uitschrijven...."

Je komt dan in Dordrecht aan met een Dubaaise scheidingsakte en je zegt dat die vertaald is en gelegaliseerd. Maar heb je de ambassade in Dubai gevraagd of dat voldoende is ? Dat verschilt per land.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door prajak » woensdag 13 maart 2013, 16:02

Frank,

http://vae.nlambassade.org/producten-en ... staat.html

Alleen: de eisen waaraan de Dubaaise akte moet voldoen om in NL te worden aanvaard staan er niet in. Daarvoor zul je dus het consulaat-generaal moeten bellen.

Er staat een link naar Landelijke Taken Den Haag. Heb ik op gedrukt en wat zie ik: men gaat nauwelijks in op mensen die langdurig in een buitenland wonen. Er staat zelfs dat een overlijdensakte moet worden aangemeld op het STADSDEELKANTOOR..... Sorry hoor !

Dutch, wat ik voorstel is om de verhalen hier te combineren en later beide vragen apart te behandelen en op te nemen in het forum als een soort to do list.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door prajak » donderdag 14 maart 2013, 04:00

Vandaag duidelijkheid gekregen voor Dutch. Dus de procedure volgen zoals ik gisteren al heb uiteengezet.

dutch
Expat
Expat

#37 Bericht door dutch » donderdag 14 maart 2013, 04:47

prajak schreef:Vandaag duidelijkheid gekregen voor Dutch. Dus de procedure volgen zoals ik gisteren al heb uiteengezet.
Email inmiddels binnen.
Bedankt daarvoor en de duidelijke informatie/draaiboek daarin.
Zal e.e.a. op de aangegeven manier uitvoren.

Op dergelijke momenten is het bestaan van het forum bijzonder prettig :thumbsup:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”