thairailticket.com
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
thairailticket.com
Ik ben vanaf begin december een aantal malen per trein door Thailand gereisd.
Heel prettig vond ik dat ik tegenwoordig per Internet tickets kan kopen.
Als je b.v. een sleeper wilt hebben dan moet je dit ruim van te voren doen.
Ik was in oktober aan het reizen door de USA en toen heb ik o.a. retour tickets besteld Bkk chiang Mai.
Plotseling was daar de mededeling dat het niet meer mogelijk was om Tickets te boeken.
Ik ben er (nog) niet achter wat de reden is.
En vanmorgen las ik het volgende:
thairailticket.com
On 28 Feb 2013 the governor of The State Railway of Thailand announced the cancellation of the selection process for Internet Ticketing Operator (which had been going on since Aug 2012) without giving any reasons or explanation.
Fact is thairailticket passes all aspects of the selection while the other (thai ticket major) who proposed offline, manual and non-realtime process and therefore failed both the technique and the test. But Thai Railway scraps the selection process cold!!!
Krijg ik toch weer het vervelende gevoel dat er een bepaalde partij wel heeft betaald en een ander niet.
Dit is zo ontzettend vervelend dat hierdoor weer veelmensen gedupeerd worden.
Heel prettig vond ik dat ik tegenwoordig per Internet tickets kan kopen.
Als je b.v. een sleeper wilt hebben dan moet je dit ruim van te voren doen.
Ik was in oktober aan het reizen door de USA en toen heb ik o.a. retour tickets besteld Bkk chiang Mai.
Plotseling was daar de mededeling dat het niet meer mogelijk was om Tickets te boeken.
Ik ben er (nog) niet achter wat de reden is.
En vanmorgen las ik het volgende:
thairailticket.com
On 28 Feb 2013 the governor of The State Railway of Thailand announced the cancellation of the selection process for Internet Ticketing Operator (which had been going on since Aug 2012) without giving any reasons or explanation.
Fact is thairailticket passes all aspects of the selection while the other (thai ticket major) who proposed offline, manual and non-realtime process and therefore failed both the technique and the test. But Thai Railway scraps the selection process cold!!!
Krijg ik toch weer het vervelende gevoel dat er een bepaalde partij wel heeft betaald en een ander niet.
Dit is zo ontzettend vervelend dat hierdoor weer veelmensen gedupeerd worden.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........
You can go ........
-
- Volwaardig lid
Re: thairailticket.com
Ja, klopt, en ik denk dat je dat zelf al een keer hier verteld hebt....
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=821738
De goeden lijden opnieuw onder de kwaden.....
Maar...als je niet in staat bent zelf een ticket te boeken dan kun je toch aan een van ons vragen om dat fysiek te doen op het station ?
Betaling doe je dan op de bankrekening en de post bezorgt het ticket wel bij je thuis hoor. Waar praten we over, een sleeper Bangkok-C-Mai ? 1.000 baht enkeltje ?
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=821738
De goeden lijden opnieuw onder de kwaden.....
Maar...als je niet in staat bent zelf een ticket te boeken dan kun je toch aan een van ons vragen om dat fysiek te doen op het station ?
Betaling doe je dan op de bankrekening en de post bezorgt het ticket wel bij je thuis hoor. Waar praten we over, een sleeper Bangkok-C-Mai ? 1.000 baht enkeltje ?
-
- Volwaardig lid
Ja Prajak, ik heb h.e.e.a. al eerder opgemerkt maar toen wist ik niet wat er gebeurde.
Aangezien ik regelmatig met de trein ga houd ik het natuurlijk goed in de gaten en was vanmorgen toch wel verrast wat er gebeurde.
Door deze procedure worden toch veel mensen gedupeerd.
Ik weet zelf wel hoe ik het kan omzeilen maar via Internet bestellen is toch wel heel makkelijk.
De treinen hebben al zoveel concurrentie van de goedkope vliegmaatschappijen zodat het moeilijker maken van het kopen van kaartjes mensen nog vlugger de trein uit jaagt.
Maar misschien willen ze dit wel.
Ik ben nu zo'n vier maanden in Thailand en dan is het niet zo moeilijk.
Maar volgend jaar ga ik weer eerst drie maanden naar de USA voor ik weer naar Thailand kom.
Moet ik toch weer een oplossing vinden en één van de oplossingen heb jij al aangedragen.
Ik klaag absoluut niet over de prijs die is zeer laag. Hoewel in veel gevallen een vliegticket niet veel scheelt.
Ik reis meestel tweede klas met slaper.
Maar ik heb altijd al een zwak gehad voor treinreizen.
Ik vind het gewoon leuk.
Aangezien ik regelmatig met de trein ga houd ik het natuurlijk goed in de gaten en was vanmorgen toch wel verrast wat er gebeurde.
Door deze procedure worden toch veel mensen gedupeerd.
Ik weet zelf wel hoe ik het kan omzeilen maar via Internet bestellen is toch wel heel makkelijk.
De treinen hebben al zoveel concurrentie van de goedkope vliegmaatschappijen zodat het moeilijker maken van het kopen van kaartjes mensen nog vlugger de trein uit jaagt.
Maar misschien willen ze dit wel.
Ik ben nu zo'n vier maanden in Thailand en dan is het niet zo moeilijk.
Maar volgend jaar ga ik weer eerst drie maanden naar de USA voor ik weer naar Thailand kom.
Moet ik toch weer een oplossing vinden en één van de oplossingen heb jij al aangedragen.

Ik klaag absoluut niet over de prijs die is zeer laag. Hoewel in veel gevallen een vliegticket niet veel scheelt.
Ik reis meestel tweede klas met slaper.
Maar ik heb altijd al een zwak gehad voor treinreizen.

Ik vind het gewoon leuk.

Bangkok diedeldiedeldie.
You can go ........
You can go ........
-
- Volwaardig lid
Ik heb nog EEN verlangen, nee, geen wens, dat is te zwak, om voor ik de pijp uitga DE BLAUW TREIN te kunnen doen. Dan moet je naar zuiden van Afrika al heb ik begrepen dat je tegenwoordig ook in Cairo kunt opstappen. Ja, ik weet dat je een vette pot geld moet meenemen, de Orient express of de Transsib (die heb ik wel gedaan) zijn stukken goedkoper, maar het is een belevenis zoals voor een moslim de hadj naar Mekka.
Goed, de 10e maart trekt de 'staatskloterij' weer. Als het deze maand iets meer is dan het standaard tonnetje dan ga ik er eens over nadenken............
Goed, de 10e maart trekt de 'staatskloterij' weer. Als het deze maand iets meer is dan het standaard tonnetje dan ga ik er eens over nadenken............
-
- Expat
Prajak, "Die Bloutrein", rijdt van Pretoria naar Kaapstad. Via Kimberley. Het is een 5-sterren trein en het is ook een van mijn droomtreinreizen. Hier is de link van die trein:
http://www.bluetrain.co.za/
Hier is de route. Volg de rode lijn:

Je kunt niet in Cairo opstappen. Er is namelijk geen spoorlijn Cairo-Zuid-Afrika. Ergens zijn ze de spoorlijn vergeten aan te leggen. Het was wel de droom van Cecil Rhodes.
Zien jullie ook meteen waar Namibia ligt.
http://www.bluetrain.co.za/
Hier is de route. Volg de rode lijn:

Je kunt niet in Cairo opstappen. Er is namelijk geen spoorlijn Cairo-Zuid-Afrika. Ergens zijn ze de spoorlijn vergeten aan te leggen. Het was wel de droom van Cecil Rhodes.
Zien jullie ook meteen waar Namibia ligt.

-
- Volwaardig lid
dan hebben we dus een kleine verrassing voor onze zo gewaardeere khun luung Prajak; Thatiland, zelfs die vermaledijde SRT, heeft OOK een Blautrein!
Tussen ChMai en BKK is 1 van de 3 nachttreinen van Japanse makelij (2e handsje dus, sstt!) and die is blauw. De net bijgehouden andere wagons zijn tegeswoordig paars/metaal, die naar NonghKhai zullen nog wel die hele ouwe zijn.
de Japanse trein wijkt af, omdat de bedjes anders zijn ingebouwd, dus er is een extra toeslag voor.
Voor superdeluxe kan je jezelf ook nog tracteren op een rit met de E&O; de Eastern&Oriental, die elke week een railcruise Bkk-Singapore doet. met heel af en toe wat kleine zijtripjes hier in TH-apart geadverteerd.
En -hoewel ik alweer besef dat NLers overal komplotten achter zien, het is GEEN truc van de rooje of de regering of weet ik wie om het online boeken weer eens af te schaffen. Er is een veel meer voor de ahand liggende reden, die iedereen die ook maar iets weet van online betalen, zal kennen: fraude geconstateerd met die online betalingen. Als rechtgeaarde regeringsinstituut, nog volop levend als toen de Duitsers het Thaise spoornet begonnen rond 1910, doe je dan zoals met ake: terug naar de roots, dus enkel cash op de statie.
Als alternatife-kost wel wat meer ja, zijn er diverse lokale reisorganisaties die het werk van kaartje kopen voor je doen-en daarvoor 4-5 eur aan opslag rekenen (rond de 150/200 tHB-voor de angsthazen of 125%vooruitplanners. KIJk op seat61.com-die bespreekt alles met treinen met een over-roze bril.
De laatste 20 jaar heeft die SRT rond 40% van de reizgers verloren-dit nog ondanks de massa's die nu gratis met de lokale treinen kunnen reizen. In NL zal de reizigerswinst in dezelfde grootte-orde liggen (rond de 1,5-2%/jaar). Maar die treingeile farang denken vaak alleen maar aan busongelukken en die bedjestreinen.
Tussen ChMai en BKK is 1 van de 3 nachttreinen van Japanse makelij (2e handsje dus, sstt!) and die is blauw. De net bijgehouden andere wagons zijn tegeswoordig paars/metaal, die naar NonghKhai zullen nog wel die hele ouwe zijn.
de Japanse trein wijkt af, omdat de bedjes anders zijn ingebouwd, dus er is een extra toeslag voor.
Voor superdeluxe kan je jezelf ook nog tracteren op een rit met de E&O; de Eastern&Oriental, die elke week een railcruise Bkk-Singapore doet. met heel af en toe wat kleine zijtripjes hier in TH-apart geadverteerd.
En -hoewel ik alweer besef dat NLers overal komplotten achter zien, het is GEEN truc van de rooje of de regering of weet ik wie om het online boeken weer eens af te schaffen. Er is een veel meer voor de ahand liggende reden, die iedereen die ook maar iets weet van online betalen, zal kennen: fraude geconstateerd met die online betalingen. Als rechtgeaarde regeringsinstituut, nog volop levend als toen de Duitsers het Thaise spoornet begonnen rond 1910, doe je dan zoals met ake: terug naar de roots, dus enkel cash op de statie.
Als alternatife-kost wel wat meer ja, zijn er diverse lokale reisorganisaties die het werk van kaartje kopen voor je doen-en daarvoor 4-5 eur aan opslag rekenen (rond de 150/200 tHB-voor de angsthazen of 125%vooruitplanners. KIJk op seat61.com-die bespreekt alles met treinen met een over-roze bril.
De laatste 20 jaar heeft die SRT rond 40% van de reizgers verloren-dit nog ondanks de massa's die nu gratis met de lokale treinen kunnen reizen. In NL zal de reizigerswinst in dezelfde grootte-orde liggen (rond de 1,5-2%/jaar). Maar die treingeile farang denken vaak alleen maar aan busongelukken en die bedjestreinen.
-
- Volwaardig lid
Nou ja, toch bedankt voor het vertellen. O.k. de toon, maar daar kies jij voor.pong schreef: En -hoewel ik alweer besef dat NLers overal komplotten achter zien, het is GEEN truc van de rooje of de regering of weet ik wie om het online boeken weer eens af te schaffen. Er is een veel meer voor de ahand liggende reden, die iedereen die ook maar iets weet van online betalen, zal kennen: fraude geconstateerd met die online betalingen. Als rechtgeaarde regeringsinstituut, nog volop levend als toen de Duitsers het Thaise spoornet begonnen rond 1910, doe je dan zoals met ake: terug naar de roots, dus enkel cash op de statie.

Tja, ik begrijp ook niet hoe ik er op kom dat corruptie een rol zou kunnen spelen. Het idee al zoiets in Thailand zou kunnen gebeuren. Mijn excuses dat ik alleen het al durfde opperen.

Al eerder heb ik aangegeven dat ik de trein goedkoop vind en het geen punt vind om een alternatief te zoeken om aan kaartjes te komen en vinden. Lukt mij ook nog wel.
En wat de laatste zin betreft. Ik vind treinreizen met een slaapwagen leuk. En of jij dat nou goed vind of niet zal mijn.........

Bangkok diedeldiedeldie.
You can go ........
You can go ........
-
- Volwaardig lid
Mischien hebben Ruud en Nick hier ook een mening over........kan het nog even gezellig worden.....
Ron.

Ron.

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
ron schreef:Mischien hebben Ruud en Nick hier ook een mening over........kan het nog even gezellig worden.....![]()
Ron.
Ja Ron, wat had ik anders kunnen verwachten dan bij zo'n heet onderwerp als een treinkaartje?

Moet toch wel ontaarden in een heftige discussie.

Maar ik kan nog steeds niet mijn treinkaartje online kopen.

Bangkok diedeldiedeldie.
You can go ........
You can go ........
-
- Volwaardig lid
Ja,Frans......je hebt het zelf uitgelokt.
Ron.

Ron.

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
ron schreef:Ja,Frans......je hebt het zelf uitgelokt.![]()
Ron.
Ik lok niets uit.

Ikke wil alleen maar een treinkaartje kopen.

Wist ik niet dat Pong mij, ondanks mijn goede bedoelingen, zo op mijn flikker zou geven.

Dacht iets nieuws te vertellen.

Bangkok diedeldiedeldie.
You can go ........
You can go ........
-
- Volwaardig lid
Hij is niet de enige die anderen in hokjes probeert te stoppen.frans49 schreef:ron schreef:Ja,Frans......je hebt het zelf uitgelokt.![]()
Ron.
Ik lok niets uit.![]()
Ikke wil alleen maar een treinkaartje kopen.![]()
Wist ik niet dat Pong mij, ondanks mijn goede bedoelingen, zo op mijn flikker zou geven.![]()
Dacht iets nieuws te vertellen.word ik uitgemaakt voor een treingeile farang die alleen maar aan busongelukken en die bedjestreinen denkt.

Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Wouter_Udon schreef:Hij is niet de enige die anderen in hokjes probeert te stoppen.frans49 schreef:ron schreef:Ja,Frans......je hebt het zelf uitgelokt.![]()
Ron.
Ik lok niets uit.![]()
Ikke wil alleen maar een treinkaartje kopen.![]()
Wist ik niet dat Pong mij, ondanks mijn goede bedoelingen, zo op mijn flikker zou geven.![]()
Dacht iets nieuws te vertellen.word ik uitgemaakt voor een treingeile farang die alleen maar aan busongelukken en die bedjestreinen denkt.
![]()
Zolang hij mij in een hokje stopt met wielen en een locomotief ervoor zal ik niet klagen.

Bangkok diedeldiedeldie.
You can go ........
You can go ........
-
- Volwaardig lid
MAAR HELAAS DAN ZONDER KAARTJE...
Ron.
Ron.

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
ron schreef:MAAR HELAAS DAN ZONDER KAARTJE...
Ron.
PRECIES!!! En die kon ik uitprinten en die wil ik weer uitprinten.

Ik ben in ieder geval blij dat het niets met corruptie te maken heeft

Kan ik mijn treinkaartje tenminste met een gerust hart NIET uitprinten.

Bangkok diedeldiedeldie.
You can go ........
You can go ........