Thai in Nederland

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Thai in Nederland

#1 Bericht door ron » donderdag 28 februari 2013, 08:27

Mischien wel leuk als we een paar plaatjes van Thai in Nederland plaatsen.
Hoe past de Thaise echtgenote-vriendin in de Nederlandse samenleving?
Hopelijk een nieuw draadje,waar we ons gezin gefotografeerd hebben op typisch Nederlandse activiteiten,of gewone dagelijkse kost.

Afbeelding

Jeab en Kevin op de Sail 2005 in Amsterdam

Afbeelding

Bezoek aan de apenheul in Apeldoorn.

Afbeelding

Tempelbezoek in Landsmeer

Afbeelding

Dan maken de dames met elkaar een uitgebreide maaltijd voor de monniken en natuurlijk voor de bezoekers.

Afbeelding

Afbeelding

Waar kijken deze dames naar??

Afbeelding

Naar Kevin,die al sinds zijn geboorte graag naar de tempel gaat met zijn moeder.

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto onder laat Jeab een foto zien van ons dood geboren zoontje Johny,en vraagt aan de monnik voor hem in gebed te gaan.....2008

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeab heeft destijds veel steun gehad van de Tempel en bezoekers aldaar,met de rouwverwerking.

Afbeelding

Disneyworld Parijs 2007

Jeab aan het strand van Ijmuiden met hondje sanne.

Afbeelding

Groetjes,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thai in Nederland

#2 Bericht door Pieter » donderdag 28 februari 2013, 09:08

een paar dan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door ron » donderdag 28 februari 2013, 09:25

Goed gedaan Pieter,alleen 1 foto draaien,haha.
Hoop dat er meer mensen volgen.........

Nog een paar..........

Afbeelding

Afbeelding

In rotterdam aan boord van de tanker Kiowa Spirit,alwaar mijn pas overleden vriend Job Mattijsen gezagvoerder was.
21-12-2007

Afbeelding

Jeab met mijn schoondochter Patricia.

Afbeelding

Kerstboom op de Dam 2007

Afbeelding

Schaatsbaan op het Leidseplein 2007

Foto onder:Jeab en oma siam (zuster van Jeab haar moeder) op de brug van de prinsengracht/Leidsestraat.10/2005
net 2 weken na de geboorte van Kevin.

Afbeelding

Foto onder:Siam op de Zaanse schans.

Afbeelding

Groetjes,Ron.
"Zij die dansen
door hen

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Duncan » donderdag 28 februari 2013, 12:43

Interessant.
Ik ben een beetje huiverig om Mevrouw Duncan hiernaartoe te halen - mocht me dat uberhaupt lukken - want ik vraag me af of ze hier - in deze individuele en overgereguleerde samenleving - wel zou kunnen aarden.
Hoe was/is dat bij de vrouwen van de forumleden hier?
Offe, als dit teveel offtopic is - ik wil Ron's draad niet vervuilen - is het misschien iets voor een nieuw topic... :oops:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door ron » donderdag 28 februari 2013, 12:46

Denk helemaal dat jou vraag hier wel passend is,Duncan.

Ron.
"Zij die dansen
door hen

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door driver » donderdag 28 februari 2013, 13:07

Duncan schreef:Interessant.
Ik ben een beetje huiverig om Mevrouw Duncan hiernaartoe te halen - mocht me dat uberhaupt lukken - want ik vraag me af of ze hier - in deze individuele en overgereguleerde samenleving - wel zou kunnen aarden.
Hoe was/is dat bij de vrouwen van de forumleden hier?
Offe, als dit teveel offtopic is - ik wil Ron's draad niet vervuilen - is het misschien iets voor een nieuw topic... :oops:
Een fototopic over Thai in Nederland zal slechts voor enkelen van toepassing zijn hier denk ik.
Het overgrote merendeel hier aanwezig durft al geen foto te plaatsen in een fototopic wat ik vlgs mij ooit geopend heb over voorstellen oid ?
De meeste hier aanwezig doen dit lekker anoniem en houden zichzelf en hun vrouw, vriendin, vriend oid buiten schot wat betreft fotoos plaatsen dus voorlopig alleen pics van Pieter en Ron maar wie weet volgen er meer ?
Suk en ik komen eraan binnenkort.

Duncan...Wat dat aarden in Nederland betreft : Nu praat ik alleen voor Suk...totaal geen probleem, Neemt alles in haar op, gaat met plezier overal naar toe, is blij met alles wat ze leert, verwachte totaal niets toen ze hier heen kwam behalve dan mijn liefde en dat ik voor haar zorg en zij idem dito voor mij, verwachte geen luxe , geen dure meuk en ook geen vet inkomen van mij want dat heb ik dus niet , ze is altijd blij en opgewekt ook bij -10 graden en op de fiets naar school :thumbsup:

Kortom : Als we hier weggaan komt dat door mij want Suk heeft haar draai hier wel gevonden.
Ze is mede door haar leven in Thailand gewend alleen te zijn heeft ook totaal geen heimwee naar Thailand en zit als ze alleen thuis is constant te leren , het huis op te ruimen ,tv kijken of lekker op de computer wat op bijv facebook of doet de was dus gewoon de dagelijkse dingetjes zoals iedereen.
Ik ben veel thuis momenteel omdat ik totaal geen werk heb maar we gaan beiden ons eigen gang en dat gaat prima.
Zelf ben ik snel geirriteerd als ik te lang thuis hang en geen werk kan vinden zoals nu en dat weet ze inmiddels dus daar kan ze al goed mee omgaan en ze laat me dan ook lekker met rust ;)
Nee, in tegenstelling tot veel negatieve verhalen over Nederland zijn er ook nog wel goede dingen hier en overlast , problemen ...ja dat heb ik hier ook wel maar los ik meestal wel op dus ik hoef hier niet weg om dat te ontlopen maar moet wslijk wel weg omdat ik het hier gewoon niet meer financieel kan opbrengen tzt en dan zoeken we een land op waar we goedkoop kunnen wonen omgeacht waar dat is.
Roemenie/Bulgarije loop ik ook wat te kijken momenteel of Hongarije.
Binnen Europa dus goed bereikbaar vanuit Nederland en veel mooie landen eromheen om te bezoeken op de motor :mrgreen:

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door ron » donderdag 28 februari 2013, 13:21

Zoals alle Aziaten wordt de Thai meestal altijd direkt geaccepteerd door de Nedelander.
Gewoonweg omdat de Aziaat bekend staat als geen handophouder.(uitkering-opvreter)
De thai vindt het wel over het algemeen een vreemde zaak dat we meestal maar met een klein deel van de familie omgaan,en hooguit bij een begravenis of bruiloft compleet zijn.
Ik heb helemaal weinig familie,dus dat kwam bij Jeab koud op haar dak.....

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door driver » donderdag 28 februari 2013, 13:25

ron schreef:Zoals alle Aziaten wordt de Thai meestal altijd direkt geaccepteerd door de Nedelander.
Gewoonweg omdat de Aziaat bekend staat als geen handophouder.(uitkering-opvreter)
De thai vindt het wel over het algemeen een vreemde zaak dat we meestal maar met een klein deel van de familie omgaan,en hooguit bij een begravenis of bruiloft compleet zijn.
Ik heb helemaal weinig familie,dus dat kwam bij Jeab koud op haar dak.....

Groet,Ron.
Klopt wel ja, Suk is ook direct door iedereen geaccepteert zowel in de familie als onze buren e.d.
Mijn fam. is ook klein en we zien elkaar niet zo veel duis meestal zijn we met ons 2tjes.

Nouw..foto dan maar van Sukanya bij wat motoren die toch echt een deel van mijn en nu ons leven uitmaken.
De zwarte in inmiddels weg de grijze hou ik echter .

Afbeelding

Inmiddels ingeruildt op een Yamaha XTZ1200 Tenere

Afbeelding

En dit is dan de XTX 1200 Tenere wat nu onze vakantie motor is geworden .
Hier zijn we vlak bij Den Helder wat aan het rondrijden geweest.

Afbeelding

Zonder motorrijden vermaken we ons ook wel af en toe zoals hier aan het strand bij Egmond aan Zee vlgs mij.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door driver op donderdag 28 februari 2013, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door ron » donderdag 28 februari 2013, 13:31

Mooi spul Driver.
En die motoren zijn ook mooi......

Groet,Ron. :crazy:
"Zij die dansen
door hen

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door driver » donderdag 28 februari 2013, 14:01

ron schreef:Mooi spul Driver.
En die motoren zijn ook mooi......

Groet,Ron. :crazy:
:mrgreen: meer fotoos volgen Ron maar k,moet ze allemaal eerst via photobucket uploaden.

gr driver

nog wat :

Mooie kleren ?, mooie nagels ? Lekker niks doen en farang de kost verdienen ? ..T,zal best wel maar ik ben simpel en mijn vriendin ook en duszz...Werken we gewoon saampies indien er werk is uiteraard .

Afbeelding

Met de auto naar school gebracht worden ? In het begin wel om te laten zien waar het was maar nu ...lekker op de fiets das gezond en goed voor het lichaam .

Afbeelding

Koud ?..welnee, gewoon aankleden als een Hollander en klaar .

Afbeelding

Winter 2012 in Nederland

Afbeelding

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#11 Bericht door Casper » donderdag 28 februari 2013, 19:37

Leuke foto' s. Mooie motoren Driver, een Voxan en een Morini, klassiekers in wording... Ik wou dat ik er maar 1 van had en jij verkoopt ze allebei! Zonde.

Ik heb wel wat leuke foto' s van afgelopen zomer en van in de sneeuw 2 weken terug. Maar ik ga eerst even vragen om toestemming of ik ze mag plaatsen! (Ik wil zelf ook niet dat ze me op facebook zet)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door driver » donderdag 28 februari 2013, 20:02

Casper schreef:Leuke foto' s. Mooie motoren Driver, een Voxan en een Morini, klassiekers in wording... Ik wou dat ik er maar 1 van had en jij verkoopt ze allebei! Zonde.

Ik heb wel wat leuke foto' s van afgelopen zomer en van in de sneeuw 2 weken terug. Maar ik ga eerst even vragen om toestemming of ik ze mag plaatsen! (Ik wil zelf ook niet dat ze me op facebook zet)
Hee een kenner ;) De Voxan Cafe Racer heb ik nog die gaat niet weg.
De M.Morini Corsaro en de Buell Ulysses moest ik beide wegdoen om de Tenere 1200 te kunnen kopen.
Achteraf wel wat spijt ervan want de Tenere 1200 rijdt prima maar mist het karakter en de ballen van de andere 2 motoren.
Maar ja...De Morini is echt een solo motor en met Suk achterop vondt ik dat niet fijn rijden , De Buell was prima maar nu met zijn tweetjes te weinig vermogen en te laag en te kort.

De Tenere is gewoon een betere fiets om de komende tijd wat langere reizen te maken samen.

K, heb ook nog een Yamaha xjr 1200 sp vanwege mijn xjrgroep :

www.xjrownersnederland.nl

fotoos...ik zet ze er gewoon neer heb niks te verbergen en Suk ook niet maar dit topic zal vanzelf weer doodbloeden denk ik als Ron/Pieter en ik niks meer posten qua fotoos ...of toch niet ?

gr driver

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door serpay » vrijdag 01 maart 2013, 19:37

Afbeelding

limburg he.
karnaval alaaf
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door driver » vrijdag 01 maart 2013, 20:06

Serpay... :thumbsup:

Wat ik al voorspelde : dit topic zal weinig in gaan gebeuren denk ik wat fotoos plaatsen betreft.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”