Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
elst99
- Volwaardig lid

Bericht
door elst99 » woensdag 27 februari 2013, 08:11
Zijn er meerderen die problemen hebben met de ING pas?
Vanmorgen bijde Aeon bank maar 2000bht i.p.v. 20.000bht en daarna beide passen geblokkeerd, ING gebeld, vertelde dat er een storing is in Thailand, ze niet weten hoe lang dit gaat duren.
Mocht het met de creditcard ook niet lukken ze geld overmaken naar een bank, waar ik het af kan halen.
"Lullig" heb geen kredietproblemen

Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
bantakokennerkhorat
- Volwaardig lid

Bericht
door bantakokennerkhorat » woensdag 27 februari 2013, 10:17
Dit probleem speelt al langer bij de Ing bank ik heb het ook gehad 1 dag in December 2012 en 3 dagen niet kunnen pinnen in Januari dit jaar heb toen ook contact opgenomen met de Ing kreeg toen ook te horen dat ze een storing hadden in z.o.Azie.Jij hebt nog geluk dat je er iets uit kreeg ik kreeg helemaal niets.Met je Creditcard moet het wel lukken ik neem aan dat je er 1 hebt verkregen via de Ing bank maar het is een Mastercard die het bedrag weer van jou Ing rekening invordert een soort tussenpersoon zeg maar.Het voelt inderdaad wel vreemd vooral als je weet dat je creditwaardig bent hoop voor je dat het snel weer opgelost wordt het blijft toch altijd lastig.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s
-
Duncan
- Volwaardig lid

Bericht
door Duncan » woensdag 27 februari 2013, 13:05
Leuk, 2000 baht. En dan kun jij ondertussen wel de volle mep transactiekosten aan beide kanten betalen...
Wellicht is het - voor diegenen met Thaise partner - handiger om vanuit NL het geld naar de bankrekening van den Thai over te maken, betaal je 1x de transactiekosten en pin je verder gratis.
Ik neem trouwens mijn geld cash mee en stort het daar op de rekening van Mevrouw Duncan. Heeft als voordeel a: dat je maar 1 keer conversiekosten betaalt en b: dat Mevrouw Duncan ook opvallend lief is - vlak ervoor en vlak erna

.
-
bantakokennerkhorat
- Volwaardig lid

Bericht
door bantakokennerkhorat » woensdag 27 februari 2013, 13:35
Moet je Thaise partner wel een bankrekening hebben aldaar.
-
elst99
- Volwaardig lid

Bericht
door elst99 » woensdag 27 februari 2013, 15:12
Nee het is bij verschillende banken, niet alleen bij de AEON bank. We gaan daar omdat daar geen 150 Bht transactie kosten geheven wordt, maar de ING vertelde dat er in heel Thailand een probleem is.
Moest mijn nieuwe bril betalen en had dus 15.000 Bht nodig een beetje" knullig" netjes uitgedrukt!
-
bantakokennerkhorat
- Volwaardig lid

Bericht
door bantakokennerkhorat » woensdag 27 februari 2013, 15:32
Dit geld bij alle pin automaten in Thailand het maakt niet uit, Het blijkt dat de Ing bank een probleem heeft in z.o.Azie.
-
printen44
- Expat

Bericht
door printen44 » woensdag 27 februari 2013, 15:50
Vrijwel iedereen heeft daar problemen mee, behalve diegene die bij de ING-bank zijn adres als Thais adres heeft en dus vrijwel alleen in Thailand geld pint.
Ik denk dat het te maken heeft met het "op slot gooien" van de ING-passen als je buiten de EU wilt pinnen en jezelf moet vragen om die passen van dat "slot" te halen.
Persoonlijk heb ik geen enkele probleem met pinnen hier. Maar ik heb een Thais adres bij mijn ING-bankrekening en ik pin vrijwel uitsluitend in Thailand. Omdat de passen van permanent wonende ING-klanten hier nooit op "slot" zal worden gegooid, heeft men geen problemen met pinnen.
Ook andere permanent in Thailand wonende Nederlanders hebben geen problemen met hun ING-pas bij het pinnen.
Morgen moet ik weer 20.000 baht pinnen. Ik zal er verslag van uitbrengen.
-
Duncan
- Volwaardig lid

Bericht
door Duncan » woensdag 27 februari 2013, 23:38
bantakokennerkhorat schreef:Moet je Thaise partner wel een bankrekening hebben aldaar.
Ehm... ja. Welke Thaise partner met Falang Bojfent heeft nou geen Thaise bankrekening?

-
Gardensafari
- Volwaardig lid

-
Contacteer:
Bericht
door Gardensafari » donderdag 28 februari 2013, 00:37
Duncan schreef:bantakokennerkhorat schreef:Moet je Thaise partner wel een bankrekening hebben aldaar.
Ehm... ja. Welke Thaise partner met Falang Bojfent heeft nou geen Thaise bankrekening?

Heb diep nagedacht.
Geen resultaat.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
elst99
- Volwaardig lid

Bericht
door elst99 » donderdag 28 februari 2013, 06:49
Vandaag zonder problemen geld uit de automaat!

-
printen44
- Expat

Bericht
door printen44 » donderdag 28 februari 2013, 06:51
Vanochtend 20.000 baht gepind, zonder problemen.
-
nbreeker
- Standaard Lid

Bericht
door nbreeker » donderdag 28 februari 2013, 12:14
elst99 schreef:Vandaag zonder problemen geld uit de automaat!

Het lag aan Rutte die wilde dat geld niet laten gaan,zou hij die rot lach van Zalm hebben overgenomen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
-
elst99
- Volwaardig lid

Bericht
door elst99 » donderdag 28 februari 2013, 15:08
Nee, het ligt aan het automatensysteem in Thailand!
-
printen44
- Expat

Bericht
door printen44 » donderdag 28 februari 2013, 15:17
Elst, ik pin al meer dan 7 jaar in Thailand. Bij vele ATM's. Nooit een probleem gehad. Alleen de ING-bankkaart geeft problemen. Voordat de kaart op "slot" ging, had niemand problemen met pinnen hier. Nu wel. En jij was niet de enige. Wel vreemd dat de problemen kwamen op het moment dat de ING-bank de kaarten voor buiten de EU op "slot" gooide. De "dooddoener" van de ING is, dat het een Thais probleem was. Zo maakt de ING zich wel heel gemakkelijk af van het probleem.
-
driver
- Volwaardig lid

Bericht
door driver » donderdag 28 februari 2013, 15:23
printen44 schreef:Elst, ik pin al meer dan 7 jaar in Thailand. Bij vele ATM's. Nooit een probleem gehad. Alleen de ING-bankkaart geeft problemen. Voordat de kaart op "slot" ging, had niemand problemen met pinnen hier. Nu wel. En jij was niet de enige. Wel vreemd dat de problemen kwamen op het moment dat de ING-bank de kaarten voor buiten de EU op "slot" gooide. De "dooddoener" van de ING is, dat het een Thais probleem was. Zo maakt de ING zich wel heel gemakkelijk af van het probleem.
Overstappen naar een andere bank en klaar.
gr driver