Kosten electriciteit, eten & drinken (geen alcohol & roken)

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kosten electriciteit, eten & drinken (geen alcohol & rok

#121 Bericht door mooatje » maandag 25 februari 2013, 16:58

Zonder de putten in die "Highway" ,die je aan 80km/u slechts op het laatste ogenblik ziet,te vergeten.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#122 Bericht door driver » maandag 25 februari 2013, 17:50

genesis schreef:Vandaag aangeschaft in de grote shoppingmall van Chiang Mai, waarbij mijn vriendin wel heel kritisch over was (en ze had gelijkop zekere hoogte), maar ze vraagt me wel steeds wat ik gelezen heb heb whahahahaha.

Afbeelding

Maarrrr na de eerste 40 bladzijden gelezen te hebben herkennen we ons zelf er niet in erg in, ende tips die worden gegeven, hebben we eigenlijk vanuit "common sense' (ghegheghe een 'Red flag' waarschuwing uit het boek als je deze term gaat gebruiken :giggle: ) zelf al toegepast.

Maar we zullen er nog vaak om lachen alswel vechten, dan ook waarschijnlijk wel kunnen bevestigen dat sommige tips best wel eens handig kunnen zijn, maar daar moeten we nog meer voorlezen.

Btw links op de achtergrond van het boek de gehuurde motorfiets (Honda CBR 500), het is een 2 pitter, ondanks dat die nieuw is (1600 km op de teller), is dit een 'koffiemolen' zonder veel pit, mag blij zijn als je hier 150 a 160 mee kan halen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat het zat is voor Thailand, maar in Nederland moet je hier niet mee aankomen, word je vriendelijk verzocht het fiestpad op te zoeken :cheesy:

(rij zelf al meer dan 20 jaar motor en mijn houdige fiets heeft 150 pk ;) )

Genesis
Wat rij je in Nederland dan voor motor Genesis ?
Lees weer even bij want ben 6 dagen op de motorbeurs in Utrecht geweest .
Waar jouw schoonfamilie woont vindt ik wel mooi lijkt mij ook wel wat tzt.
Lekker simpel zonder poespas , beetje aanpassen na onze normen en klaar.

gr driver

printen44
Expat
Expat

#123 Bericht door printen44 » maandag 25 februari 2013, 17:52

Als we van Genesis niets meer horen, is hij met zijn motor in een van die vele putjes gereden. Of een wegversperring tegengekomen die twee meter na een bocht aanduidt dat er werkzaamheden een meter verder worden uitgevoerd.

En als we niets meer van hem horen kan het ook zijn dat een kudde magere Thaise koeien hem teveel werd. Of een loopse hond rent voor zijn wielen, de lente is immers in aantocht.

Zou ook kunnen dat Genesis een stilstaande vrachtwagen met pech ontmoet. Die staan namelijk altijd vlak na een bocht en men vergeet weleens wat takken voor de bocht neer te leggen, als gevarendriehoek.

Want dat weet Genesis waarschijnlijk nog niet. Als je pech heb, sta je stil. Een vluchtstrook is maar smal en er zijn veel mierennesten. Dus de auto f vrachtwagen staat stil, niemand heeft een gevarendriehoek en men plaats enkel wat takken achter het stilstaande voertuig. Op ongeveer vijf meter van het voertuig, anders moet men te ver lopen. En het liefs na een bocht. Maar ik denk dat Genesis denkt dat het Thaise wegversiering is en nog wat extra gas geeft. want op- en afritten zijn er niet, wel mooie takken. Het staat zo mooi op de weg. Alleen die vrachtwagen was wat langzaam, stond in principe stil.

Maar zijn vriendin is onder de pannen. Een goede levensverzekering. Ik hoop alleen niet dat de familie van haar dat weet, want anders moet Genesis wel oppassen voor elk drankje dat familieleden hem geeft. [8) [8) [8)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#124 Bericht door driver » maandag 25 februari 2013, 17:58

genesis schreef::mrgreen:

Deze reacties krijg ik al vanaf mijn 16de :lol:

Maar uiteraard zonder vriendin achterop, leeg stuk snelweg zonder op en afritten, voor een afstand van minder dan een kilometer, ben per slot niet levensmoe, maar gecalculeerde risico's nemen in mijn leven heeft me geen windeieren gelegd en ik geloof niet in 50 jaar stom geluk hebben :Whistle:

Genesis
ik rij nu 36 jaar motor en niet al te zacht in het verleden.
Ook nu rij ik met Suk achterop wat her en der Europa door maar nu wat rustiger maar ook gerust 180/200 op de Super Tenere 1200 of xjr 1200 sp.

In Thailand wil ik tzt geen wegmotor omdat ik vindt dat je daar niks aan hebt en ga ik voor een off the road wslijk.
Hard rijden in Thailand kan best wel want veel wegen zijn okee maar de bevolking dus niet :happyno:
Stelletje randdebielen als het gaat om verkeer / verkeers veiligheid dus ik heb geen behoefte mezelf kapot te rijden tegen een onbenullige Thai hier of daar.Wegopbrekingen idem dito zie voorbeelden van Printen dat klopt gewoon.

Nee...KLX 250 oid , beetje zandweggetjes of bergweggetjes en klaar.
De doorgaande wegen koop ik wel een oud pick-upje voor tzt.

gr driver

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#125 Bericht door Pieter » dinsdag 26 februari 2013, 04:02

genesis schreef:
driver schreef: Wat rij je in Nederland dan voor motor Genesis ?
Lees weer even bij want ben 6 dagen op de motorbeurs in Utrecht geweest .
Waar jouw schoonfamilie woont vindt ik wel mooi lijkt mij ook wel wat tzt.
Lekker simpel zonder poespas , beetje aanpassen na onze normen en klaar.

gr driver
Yamaha FZR1000 met Wiseco zuigers Dynanjet Stage III kit. Heb die fiets al heel wat jaren, heb hem compleet aangepast naar mijn wensen, was mijn droomfiets uit de jaren dat ik een jong gezin had en zo'n fiets niet kon betalen. Mijn broer reed hem toendertijd, leende ik dan wel eens van hem, zodoende mijn voorkeur, oude lifde roest niet........ ;)

Het nieuwste spul trekt me minder (kwestie van keuze niet van budget btw), maar als ik zonodig wil leen ik de Honda CBR1000 RR van mijn schoonzoon wel.

Btw easy& simpel begint qua planning al aardig vorm te krijgen, we zijn het op heel veel punten eens, wat & hoe precies moet nog verder uitgekristalliseerd worden, eerste 2 jaar de basis in Thailand zoals het er nu uitziet, daarna zou mijn vriendin de overstap willen maken naar Nederland, kan wat mij betreft, al vraag ik me daarbij af of ze wel happy word in dat land, want de regering heeft alles wel perfect geregeld, maar de nederlandse bevolking heeft een kloote mentaliteit, net zoals het weer daar, vaak kil & koud.

Genesis
mijn nl baas heeft als speeltje en rijdt rond met een ducati in thailand (met nummerbord 999 dus er kan niks gebeuren)

Pieter

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#126 Bericht door ron » dinsdag 26 februari 2013, 04:06

Btw easy& simpel begint qua planning al aardig vorm te krijgen, we zijn het op heel veel punten eens, wat & hoe precies moet nog verder uitgekristalliseerd worden, eerste 2 jaar de basis in Thailand zoals het er nu uitziet, daarna zou mijn vriendin de overstap willen maken naar Nederland, kan wat mij betreft, al vraag ik me daarbij af of ze wel happy word in dat land, want de regering heeft alles wel perfect geregeld, maar de nederlandse bevolking heeft een kloote mentaliteit, net zoals het weer daar, vaak kil & koud.

Tja,zo is het,ieder voordeel kent ook zijn nadeel.
Jammer dat je geen mix van de twee landen kan maken,he?

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#127 Bericht door Casper » woensdag 27 februari 2013, 11:07

Ik leef nog niet eens zo lang als dat sommigen hier motorrijden maar ik heb toch ook al enige jaren ervaring en maak zo' n 20.000 - 30.000 km per jaar. Ik rijdt nu een 1100 cc motor, snel en ligt perfect op de weg maar ik vind het maar saai en duur (CJIB) dus die staat weer te koop.

Nu is een cb500 niet de meest spannende motor nee (waarom huur je geen 1 pitter..) maar de opmerking dat het een soort brommer is vind ik nogal denigrerend. Het gaat m.i. niet om het zo hard mogelijk rechtuit rijden maar om het plezier wat je eraan beleeft en ik heb meer plezier op een zwabberfiets of een 250 cc-tje waarbij je steeds voluit moet gaan om mee te komen (of arrogante GS-rijders af te troeven in de ardennen!). En ieder zijn ding.

Hard rijden is eigen verantwoording en in Thailand vind je soms wel eens een rustig en overzichtelijk stukje weg waar je even je cilinders schoon kan branden. Maar verder heb je weinig aan zo' n dik ding in Thailand, en ik vind het altijd een raar gezicht van die groepen farang volledig in pak op Harleys of racemotoren. Ik zou, net als Driver, een off-roadje nemen en op de weg gewoon op de Scoopy-i blijven rijden 8-)

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#128 Bericht door Casper » woensdag 27 februari 2013, 12:25

Verder mooi verhaal trouwens en een mooie omgeving woont je familie. Daar kan je heel mooi motorrijden! (Wij zijn met een Honda click van Chiang Mai naar Pai en terug gereden dat was helemaal top)

Je vindt het zelf niet zoveel voorstellen die paar duizend Baht en het is goed bedoeld maar ik ben bang dat je jezelf nu toch naar voren hebt geschoven als ATM mannetje. Misschien niet als maandelijkse sponsor maar wat kom je bij een volgend bezoek allemaal verbeteren of aanschaffen? Ik zou het wat meer doseren.

Verder alle geluk gewenst met je vriendin in Chiang Mai!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#129 Bericht door driver » woensdag 27 februari 2013, 15:56

1 van mijn huidige motoren is een Yamaha XTZ 1200 Tenere uit 2010 die zou ik in Thailand ook wel willen rijden maar gezien het feit dat de Thaise regering graag goud geld wil verdienen aan de import van buitenlandse motoren voor zover ik het weet althans zijn dit soort motoren vrij prijzig in Thailand.
De Ducati van de baas van Pieter met het mooie 999 kenteken overigens idem dito vlgs mij.

Wat ik weet van het motorwereldje in Thailand is dat er veel in onderdelen wordt ingevoerd, in elkaar gezet en al dan niet met le of illigale groene kaart wordt verkocht of wordt gehouden voor eigen gebruik.

Mochten we tzt naar Thailand vertrekken duik ik daar wel wat dieper in maar nu nog niet zolang ik mijn huis hier niet kwijt kan tegen net geld zit ik nog vast in Nederland .

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”