Opzoek naar commerciele stage Bangkok periode: september 20

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Strikersun
komt net kijken
komt net kijken

Opzoek naar commerciele stage Bangkok periode: september 20

#1 Bericht door Strikersun » donderdag 21 februari 2013, 16:44

Hallo allemaal,

Ik ben 21 jaar oud, en studeer momenteel commerciële Economie. Ben van afkomst half Thai en half chinees, maar spreek zelf niet de Thaise taal. Ik ben opzoek naar een stage in Bangkok, waar ik mij kan ontwikkelen op internationaal en zakelijk gebied. Daarnaast wil ik meer de cultuur verschillen proeven tussen Nederland en Thailand.

Ik ben opzoek naar het volgende:

Stageplek: In Bangkok
Periode: 1 september 2013 t/m 25 januari 2014.
Functie: Marketing, Sales of Customer service

Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Opzoek naar commerciele stage Bangkok periode: september

#2 Bericht door prajak » donderdag 21 februari 2013, 17:08

Daar kan ik je niet mee helpen, ik woon echt te ver van de business in Bangkok af.

Maar als je een stageplek vindt wordt jouw nationaliteit een item voor de verblijfsstatus. Als je (ook) Thai national bent wordt het regelen van het verblijf hier een stuk gemakkelijker. Het is prive; antwoord desnoods niet maar neem het mee in jouw afweging.

Heb je de ambassade benaderd ? Of kijk op hun website naar zakelijke weblinks.

Veel succes.

RuudThai
Expat
Expat

#3 Bericht door RuudThai » donderdag 21 februari 2013, 17:11

Denk er ook even aan dat je bij het bezit van de Thaise nationaliteit mogelijk ook nog even in de kraag kan worden gevat voor het vervullen van de militaire dienstplicht.... :shock:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » donderdag 21 februari 2013, 17:14

Oei ! Dat zou een vervelende en tijdverslindende 'bijkomstigheid' zijn. Ja, iets om aan te denken.

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Fritsie » vrijdag 22 februari 2013, 03:43

Kijk eens op de website van de Nederlands-Thaise kamer van koop handel (http://www.ntccthailand.org/) daar staan regelmatig vacatures en stageplaatsen op. Ook kun je de NVT (http://nvtbkk.org) benaderen, geen garantie dat ze iets voor je kunnen betekenen maar ze hebben de juiste connecties om je eventueel verder te kunnen helpen. QuinL heeft ook nogal eens een stageplaats berschikbaar. Succes.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door ron » vrijdag 22 februari 2013, 03:52

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Duncan » vrijdag 22 februari 2013, 17:11

RuudThai schreef:Denk er ook even aan dat je bij het bezit van de Thaise nationaliteit mogelijk ook nog even in de kraag kan worden gevat voor het vervullen van de militaire dienstplicht.... :shock:
Tenzij hij kleiner dan of 1.50 of 1.60 is ( ben even kwijt wat het was, maar de neefjes zijn 1,5 of 2 jaar terug op hun lengte afgekeurd ), dan hoeft hij niet. Loont even om te informeren... 8-)

Strikersun
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door Strikersun » zaterdag 23 februari 2013, 21:53

Mijn excuus ik ben vergeten te vermelden, dat ik in Nederland ben geboren en geen Thai'se nationaliteit heb

RuudThai
Expat
Expat

#9 Bericht door RuudThai » zondag 24 februari 2013, 01:21

Strikersun schreef:Mijn excuus ik ben vergeten te vermelden, dat ik in Nederland ben geboren en geen Thai'se nationaliteit heb
Dat je in Nederland bent geboren sluit niet uit dat je de Thaise nationaliteit bezit. Als ten tijde van je geboorte één van je ouders de Thaise nationaliteit bezat dan wordt die automatisch aan jou doorgegeven.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » zondag 24 februari 2013, 04:18

"...Dat je in Nederland bent geboren sluit niet uit dat je de Thaise nationaliteit bezit. Als ten tijde van je geboorte één van je ouders de Thaise nationaliteit bezat dan wordt die automatisch aan jou doorgegeven..."

En weet men dat dan ook in het Thaise land of moet je dat claimen ? Als zijn beide ouders in NL woonden ten tijde van de bevalling zal de dubbele nationaliteit mogelijk zijn geregistreerd op de gemeente maar gaat dat automatisch door naar Thailand ?

RuudThai
Expat
Expat

#11 Bericht door RuudThai » zondag 24 februari 2013, 10:57

Zeer waarschijnlijk is het niet bekend bij de Thaise autoriteiten tenzij papa en mama na de geboorte het kind behalve bij de Nederlandse burgerlijke stand ook hebben aangegeven bij de Thaise ambassade.
Voor een aantal landen geldt dat die een onderlinge informatieplicht hebben t.o.v. elkaar op gebied van burgerlijke stand, dus geboorte, huwelijk en overlijden, maar dat zijn vnl. de EU-landen. Daarbuiten nog een enkel ander land als Zwitserland en zo, maar Thailand niet.

Dus als je een Thais paspoort wilt dan moeten ze wel weten dat je de Thaise nationaliteit bezit en dat moet je dan aantonen met je Nederlandse (internationale) geboorteuittreksel plus de papieren van je Thaise ouder: ID-kaart, paspoort, geboorteakte en de huwelijksakte.
Dan is het aan hen om te beslissen of je voldoet aan de Thaise vereisten voor hun staatsburgerschap.
En mogelijk kun je op de Thaise ambassade dan ook nog een Thaise geboorteakte laten opmaken maar ik weet niet of ze dat nog doen na zoveel jaar. Misschien een vervangende verklaring van geboorte zoals we in Thailand ook kennen bij personen die hun originele akte kwijt zijn.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Duncan » maandag 25 februari 2013, 01:12

Nog even over die eventuee dienstplicht, net nagevraagd en het is momenteel onder de 1.70 meter dat ze je niet kunnen gebruiken. Toch jammer, want als ik sommige jeugdigen in dat dorp van ons bekijk lopen er een hoop tussen die je meteen het uniform in zou willen schoppen, stelletje brozems [|( .

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”