In de brievenrubriek van de BP las ik een paar dagen geleden een stukje over politie die mensen zomaar aanhoudt en in hun tas gaat lopen rondkijken. De brievenschrijver weigerde dat en kwam ermee weg. Weet 1 van ons of je zo'n zoekactie mag weigeren? Iemand weleens meegemaakt?
Ik heb tot nu toe nauwelijks contact gehad met de Thaise politie, ik heb juist het idee dat ze farangs zo veel mogelijk een beetje negeren. Maar als ik soms andere verhalen lees lijkt dat meer een kwestie van geluk.
Politie die je tas wil doorzoeken
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Politie die je tas wil doorzoeken
Homo sapiens non urinat in ventum
- nbreeker
- Standaard Lid
Re: Politie die je tas wil doorzoeken
Nu de reden dat de gewone politie farangs min of meer negeren komt door het feit dat ze geen engels spreken,de touristpolitie spreken ook geen geweldig engels omdat ze niet genoeg ervaring hebben maar daar wil je er nog wel eens eentje treffen waar je iets duidelijk aan kan maken.Ik probeerde net een kontakt bij de politie te bellen voor je en die vraag van die tas voorleggen maar die had nachtdienst gehad en was in dromenland.Jack schreef:In de brievenrubriek van de BP las ik een paar dagen geleden een stukje over politie die mensen zomaar aanhoudt en in hun tas gaat lopen rondkijken. De brievenschrijver weigerde dat en kwam ermee weg. Weet 1 van ons of je zo'n zoekactie mag weigeren? Iemand weleens meegemaakt?
Ik heb tot nu toe nauwelijks contact gehad met de Thaise politie, ik heb juist het idee dat ze farangs zo veel mogelijk een beetje negeren. Maar als ik soms andere verhalen lees lijkt dat meer een kwestie van geluk.
Ik ben een keer in 5 minuten twee keer aangehouden ik reed een straat in werd aangehouden en na m'n Thaise rijbewijs te hebben laten zien mocht ik weer door toen ik klaar was in die straat en omdraaide werd ik weer aangehouden door een andere agent,ik zeg ik wordt net aan de overkant aangehouden en nu weer,die agent zei wel vriendelijk wij kunnen je net zo vaak aanhouden als we willen,maar ik mocht weer door.
Een week later werd ik samen met een mij onbekende groep moterrijders aangehouden op de randweg,toen we stil stonden zei een agent tegen mij dat ik gelijk door mocht rijden want ik had alles voor elkaar,ik keek hem aan en toen hij zijn mondlapje afdeed bleek het die agent te zijn die me de vorige week voor de tweede keer had aangehouden.We moesten allebei lachen en ik mocht m'n weg vervolgen.
Ik vind de politie over het algemeen vriendelijk een goede kennis van mij klaagde er over dat hij konstant een bekeuring kreeg,ik zeg nu als ik een agent was kreeg je van mij ook een bekeuring voor chagerijnig kijken,iedere dag weer net zolang totdat je een beetje vrolijk kijk.
Die agent schrikt zich rot als hij zijn raam omlaag draait.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Heel, heel lang geleden stond in de Fabeltjeskrant dat je altijd moet opletten als de politie jouw tas doorzoekt want men kan er wel eens wat snoepjes in laten vallen en je dan vastzetten en ja, dan wil je best snel de knip trekken om uit de bak te blijven. Het snoepje van meneer Mali Jamin, noem ik het maar. Nooit last van gehad.
Verkeerscontroles, ja, bijna dagelijks hier en altijd gaat het om de 'laaisen' en die heb ik bij me en soms willen ze ook de 'phaasie' zien en dat staat in het groene boekje en zit onder de zitklep geplakt. Mij hebben ze er niet mee, mijn spullen zijn in orde. En nu merk ik dat in de stad politiemensen elkaar wijzen op de oranje koffer op mijn Honda alsof ze elkaar vertellen dat die farang zijn spullen in orde heeft.
Op de autobaan willen ze wel eens naar het paspoort vragen. Als ik buiten de provincie ga heb ik dat bij me. En een kopie zit altijd naast mijn rijbewijs met een kopie van mijn verlenging.
Verkeerscontroles, ja, bijna dagelijks hier en altijd gaat het om de 'laaisen' en die heb ik bij me en soms willen ze ook de 'phaasie' zien en dat staat in het groene boekje en zit onder de zitklep geplakt. Mij hebben ze er niet mee, mijn spullen zijn in orde. En nu merk ik dat in de stad politiemensen elkaar wijzen op de oranje koffer op mijn Honda alsof ze elkaar vertellen dat die farang zijn spullen in orde heeft.
Op de autobaan willen ze wel eens naar het paspoort vragen. Als ik buiten de provincie ga heb ik dat bij me. En een kopie zit altijd naast mijn rijbewijs met een kopie van mijn verlenging.
-
- Volwaardig lid
die bruine jongens mogen dat- in ieder geval onder het mom van drugs-controle
Weigeren mag-de gevolgen zijn voor eigen rekening. Hangt af van de hum (of geldzucht??) van die knul in zijn te strakke bruine pakkie. MAAR hij heeft dan zeker de bevoegdheid je naar de satanee thamruat= politiestation mee te nemen en aldaar een (uitvoerige!) search te doen.
Veinzen dat je geheel geen Thai verstaat is meest de beste uitweg.
Enkele plekken in BKk zijn notoir berucht- m.n. rond het Ekamai busstation. dus ALTIJD eerder uitstappen-zodra je de BTS kan pakken. Dat is distrcit Thonglor met een hele vuil-slechte naam in afromen van de geldvoorraad van die farang-bvb ook voor peuken op straat gooien=2000 bt.
Weigeren mag-de gevolgen zijn voor eigen rekening. Hangt af van de hum (of geldzucht??) van die knul in zijn te strakke bruine pakkie. MAAR hij heeft dan zeker de bevoegdheid je naar de satanee thamruat= politiestation mee te nemen en aldaar een (uitvoerige!) search te doen.
Veinzen dat je geheel geen Thai verstaat is meest de beste uitweg.
Enkele plekken in BKk zijn notoir berucht- m.n. rond het Ekamai busstation. dus ALTIJD eerder uitstappen-zodra je de BTS kan pakken. Dat is distrcit Thonglor met een hele vuil-slechte naam in afromen van de geldvoorraad van die farang-bvb ook voor peuken op straat gooien=2000 bt.