Ontvangst BVN

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Ontvangst BVN

#46 Bericht door ron » vrijdag 22 februari 2013, 03:53

Ik denk de 26e.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door prajak » vrijdag 22 februari 2013, 03:54

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door ron » vrijdag 22 februari 2013, 04:13

Hahaha.........
Nee,Erik.......ik denk volgende week zaterdag of iets in die richting.
Kevin heeft dan vakantie van school.
Visa is geldig tot de 2e maart,en ik blijf denk ik tot 10 maart. :thumbsup:
Onduidelijkheid over de startdatum rondom een werk wat uitgevoerd moet worden,maakt het allemaal wat rommelig.
Anders had ik al twee weken geleden in de kou gezeten in NL,terwijl ik dan beter bij vrouw en kinderen kan zijn met deze temperaturen.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#49 Bericht door nbreeker » vrijdag 22 februari 2013, 05:00

ron schreef:Lijkt mij trouwens wel eens leuk om met een paar forumleden in Udon een bakje koffie te doen,en eens persoonlijk te kunnen kennis maken.
Ik ga binnenkort richting Laos voor mijn visa en ben dan ook zeker in Udon en NK.

Hoor het wel of daar interesse voor is.

Groet,Ron.
Als je in Udon stop voor een bakkie hoor ik het graag van je.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door ron » vrijdag 22 februari 2013, 05:20

Is goed Nick.
Blijf daar zowieso altijd een weekje in de buurt hangen.
NK woont mijn schoonzuster en in Udon ook veel familie.
Rij dan ook meestal naar Phang Khon,wat tussen Udon en Sakon Nakohn ligt,alwaar ook wat familie woont.
We zullen elkaar zeker wel treffen tegen die tijd.
Ik hou je op de hoogte.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 22 februari 2013, 07:47

Ff terug on topic over de BVN problemen.
Ik kreeg vorige week een e-mail van onze service provider dat in februari en maart problemen kunnen voorkomen met de SAT ontvangst ivm solar interference.
Dat komt in deze maanden elke dag voor, varierend van enkele minuten tot een minuut of 10 en elke dag zo rond het tijdstip 14.25 GMT.
Live your dream, don't dream your life.

RuudThai
Expat
Expat

#52 Bericht door RuudThai » vrijdag 22 februari 2013, 12:00

nbreeker schreef:
RuudThai schreef:
Edje schreef:En wat is de NNS6.
Ik heb ook alles van PSI met één LNB in het centrum. Ben eigenlijk niet tevreden met alle aangeboden zenders (behalve BVN)
Wat bied NNS6 buiten de ruim 300 voor mij onaantrekkelijke zenders van Thaicom 5.
Nog een stuk of 40 óók onaantrekkelijke domme Thaise kwekzenders... :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Ruud waarom schrijf je nu niet "een stuk of 40 voor mij onaantrekkelijke zenders",nee vooral die Thai's naar beneden schoppen onaantrekkelijke domme kwekzenders,en dan er hard bij lachen :cheesy: :cheesy: :cheesy: Hoe dom kan je zijn.

Voor jou onaantrekkelijk omdat je de taal niet spreekt Thaise humor is anders als onze klompenhumor,ja en een Australische zender en de BBC kan je ook al niet volgen dus blijft er weinig anders over dan de intelligente zender BVN met nieuws wat al 24 uur oud is.

Man wat moet jij toch een hekel aan de Thai's hebben,ja en je kunt niet terug naar Nederland want daar ziet helemaal niemand je nog staan,hier heb je nog een gezin en wordt er voor je gezorgd door een Thaise mevrouw,dus neem je de ergenis die de Thai's jou iedere dag bezorgen maar op de koop toe en spui je het hier op het forum.

Ik had me in samenspraak met Chang voor genomen om aardiger te schrijven hier op het forum,niet zo direct en op de man maar met jou lukt me dat nog niet want ik zie jou nog steeds als een potentaat,die de Thai's van hoog tot laag.van de PM tot aan de straatventer afbrand. Ik ben blij dat je niet in Udon woon zodat ik niet de kans loop je tegen te komen,om je eens recht in je potje te vertellen hoe ik over je denk.
Have a nice day,dat betekend Nog een fijne dag.Ik hoef hier geen smileys bij te zetten want ik meen het voor 100 %.
Wat betreft de Thaicom5 en de daar te aanschouwen programma's: er zitten daar diverse publieke zenders uit het buitenland met normale gemêleerde programma's. Voor ons meestal niet te volgen want ik denk niet dat je al die talen spreekt zoals: Koreaans, Somalisch, Birmees, Khmer, Vietnamees, Nepalees, Indiaas enz.
Dan zitten er de 6 normale Thaise zenders op die hun primetime volstoppen met de intelligente soaps, die wij westerlingen meestal met afgrijzen bekijken wegens hun dilettantisme, gewelddadigheid en waar het lijkt of de Thai allemaal wonen in prachtige villa's en rijden in bmw's en zo.
Maar goed, die 6 zenders plus wat andere kanalen als de nieuwszender van The Nation zijn van normaal bovengemiddelde Thaise kwaliteit.

Wat rest na deze zenders zijn vele tientallen reclamezenders, juwelenzenders, kerkzenders, boeddhazenders, zenders van de 'roden' en van de 'gelen' en juffrouwen-in-bikinizenders.

En tenslotte de domme Thaise kwekzenders: er zit een panel van 2, 3, 4, 5 of zelfs 6 personen op een rijtje naast elkaar en die roddelen over van alles en nog wat als het vooral maar vrijblijvend is. (ik kan het niet volgen maar mijn vrouw dus wel en die zegt dit). De dames van het panel zitten altijd met een kussen op de schoot, een voorbehoedsmiddel tegen ongewenste inkijk, de zedigheid zelve hoewel ze soms zo laag uitgesneden shirtjes aanhebben dat ik denk, meid kijk toch uit, zometeen vallen ze eruit....
Dus hieruit kun je concluderen dat ik wel zeker zit mee te gluren als ik aan het zappen ben.
Oja, natuurlijk zit er ook meestal de onvermijdelijke katoey bij zoals in Nederland overal de onvermijdelijke 'allochtoon' of 'gekleurde medemens' [$) wordt opgevoerd.

En helaas, dus ter waarschuwing tegen een onnutte investering, de NSS6 heeft voornamelijk van deze laatste categorie zenders op z'n satelliet. Dus die LNB hoef je niet aan te schaffen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door prajak » vrijdag 22 februari 2013, 15:28

"...Voor ons meestal niet te volgen want ik denk niet dat je al die talen spreekt zoals: Koreaans, Somalisch, Birmees, Khmer, Vietnamees, Nepalees, Indiaas enz..."

Da's nou typisch weer een gevalletje 'zitten pitten op school', heer Ruud. :giggle:

RuudThai
Expat
Expat

#54 Bericht door RuudThai » vrijdag 22 februari 2013, 15:50

Wouter_Udon schreef:Ff terug on topic over de BVN problemen.
Ik kreeg vorige week een e-mail van onze service provider dat in februari en maart problemen kunnen voorkomen met de SAT ontvangst ivm solar interference.
Dat komt in deze maanden elke dag voor, varierend van enkele minuten tot een minuut of 10 en elke dag zo rond het tijdstip 14.25 GMT.
Dat scheelt toch 7 uur met Thailand dus dat is hier rond 21.25 uur?
Nou, ik schreef hier eerder dat we alleen rond 18.00 uur wat kleine storingen hadden maar sinds gisteravond begint het rond Gerrit Hiemstra, dus bij het weerbericht om 20.00 uur. En pas nu om 21.45 is de ontvangst weer goed.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#55 Bericht door ron » zaterdag 23 februari 2013, 16:02

Mijn ontvangst van BVN is trouwens op het ogenblik formidabel.

Ron. :Whistle:
"Zij die dansen
door hen

RuudThai
Expat
Expat

#56 Bericht door RuudThai » zaterdag 23 februari 2013, 16:05

ron schreef:Mijn ontvangst van BVN is trouwens op het ogenblik formidabel.

Ron. :Whistle:
Nee, ik niet, veel storing nu in beeld en geluid op dit tijdstip, wat Wouter Udon al had aangegeven.
Er gaat een bericht naar BVN.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door ron » zaterdag 23 februari 2013, 16:07

Hoi Ruud.

Ik had een uurtje geleden ook veel sneeuw op BVN,maar dat bleek tijdens het weerbericht van Nederland te zijn. :cheesy:

Groet,Ron. :crazy:
"Zij die dansen
door hen

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 23 februari 2013, 16:14

ron schreef:Hoi Ruud.

Ik had een uurtje geleden ook veel sneeuw op BVN,maar dat bleek tijdens het weerbericht van Nederland te zijn. :cheesy:

Groet,Ron. :crazy:

Gelukkig is het hier nog niet zo erg.
Dat wordt het nog als je straks terugkeert: mintens 1 meter sneeuw. :cheesy:
Live your dream, don't dream your life.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door ron » zaterdag 23 februari 2013, 16:17

Spaar het maar voor me op Wouter.
Ik blijf nog even.

Groet,Ron.