Oeps.....niet goed gelezen,sorry

Ron.

Moderator: Loempia
prajak schreef: Wordt morgen vervolgd.
Ja, het is net Goede Tijden Slechte Tijden, was ook altijd zo vreselijk spannend wie met wie de volgende aflevering weer in het bed zou kruipen.....Wouter_Udon schreef:prajak schreef: Wordt morgen vervolgd.
Flauw hoor, mensen onnodig lang in spanning laten zitten.
RuudThai schreef:Ja, het is net Goede Tijden Slechte Tijden, was ook altijd zo vreselijk spannend wie met wie de volgende aflevering weer in het bed zou kruipen.....Wouter_Udon schreef:prajak schreef: Wordt morgen vervolgd.
Flauw hoor, mensen onnodig lang in spanning laten zitten.![]()
![]()
![]()
![]()
Is 138 genoeg?prajak schreef:Ik had het ook anders kunnen doen; Chang vragen dit hoofdstuk exclusief voor mij te zetten, vol te plempen, en jullie daarna toegang laten geven. Maar dan had je je blauw gelezen en mogelijk kunnen jullie denkramen dat niet aan....Ik heb geen idee hoe hoog jullie kukel is.
Dat verhaal komt me heel bekent voor en dan weet jij wel waneer dat wasRuudThai schreef:Voor zo'n opstalpolis en eventueel ook een inboedelverzekering heb ik eventueel ook wel belangstelling dus misschien kun je de uitkomst hier voor algemeen gebruik plaatsen, Prajak?prajak schreef:Ik ga 'Hua Hin' vragen over opstalpolissen.
En wat het kadaster betreft, Nongkhai staat niet bekend als een 'onder tafel' kantoor maar je weet maar nooit, we merken het wel. Ik hoef geen ingewikkeld vruchtgebruik maar gewoon registratie van een lease. Al kun je altijd een probleem krijgen over -weetikveel- want dit is Thailand......
Dank je Steven, ik zie net jouw laatste bericht.
Dat 'onder tafel'gedoe was wat vaag. Het had niet zozeer te maken met het meewerken aan een positieve beslissing maar meer met de afhandelingstijd.
Als je 's morgens vroeg kwam en je trok je volgnummer dan moest je dus wachten tot je aan de beurt was. Als je dan aan de beurt was en bij je stukken wat tea-money stopte, dan werd de zaak meteen afgehandeld. Deed je dat niet dan kwam er, na wat zoeken tussen de archieven, de mededeling dat er nog iets uitgezocht moest worden. En dat ze je wel zouden roepen als ze er uit waren. Dan kon je dus wachten..... en wachten..... en wachten, tot je een ons woog. Aan het eind van de werkdag werd je dan opgeroepen om te horen te krijgen dat nader onderzoek gedaan moest worden en dat je de volgende dag maar terug moest komen. Met weer dezelfde procedure....
Dat wist mijn vrouw en ze belde dan altijd een dag vantevoren met een kennis op dat bureau en vroeg hoe ze de procedure kon versnellen. Nadat die persoon had aangehoord wat er gedaan moest worden en wat voor bedrag daarmee gemoeid was werd naar de grootte van dat bedrag een soort percentage berekend welk bedrag je dan tussen de stukken moest schuiven...... Dat kon 500 baht zijn maar voor een flink stuk onroerend goed oplopen tot meer dan 10.000 baht. Het is dan ook een zeer gewild baantje daar bij dat landbureau.......
Ik weet het alWouter_Udon schreef:prajak schreef: Wordt morgen vervolgd.
Flauw hoor, mensen onnodig lang in spanning laten zitten.
Een lease van 3 jaar is gratis, dus geen tax. x 10 = ook 30prajak schreef:Dat is een ander verhaal dan ik elders hoorde. Daar had men 'snelle' tickets en 'gewone' tickets om aan de beurt te komen en het verschil was 5 k baht. We zien wel. Als er wat geschoven moet worden dan zie ik wel. Ik kan gewoon nee zeggen en dus niet kopen, ik kan kijken hoeveel men wil, ik kan het de verkoopster laten betalen, enfin, dit weekend is iedereen hier en zullen we een standpunt innemen.
Het verhaal kan nog leukerprajak schreef:Het is bezopen dat je je op die manier moet beschermen tegen corrupte ambtenaren.
Ben, klopt, maar dan moet ik iedere drie jaar naar die lui toe...... Het is wel mogelijk, ik pas de tekst van de overeenkomst 10x aan en print hem 10 x uit....... Het zal een drukmiddel zijn als men lastig wordt.
Maar Wouter weet het nu wel al, reeds.....
prajak schreef:Ha ! Dat kan ik ook uitprinten. Maar ik wil Wouter niet te veel vertellen....hij moet gewoon op zijn beurt wachten hoor.
Morgen plaats ik twee bijdragen tegelijk.