Vet mesten totdat hij dood is???

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Vet mesten totdat hij dood is???

#16 Bericht door Hua Thale » maandag 18 februari 2013, 11:34

De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Edje
Expat
Expat

#17 Bericht door Edje » maandag 18 februari 2013, 12:52

Hier blijkt weer uit dat de Thai meer te besteden hebben, ook in de Isaan.
Zet hem eens op een eetpatroon van zeg maar 10 jaar geleden. Kijk eens hoe hij dan afvalt.
Groetjes; Edje

RuudThai
Expat
Expat

#18 Bericht door RuudThai » maandag 18 februari 2013, 16:04

Hua Thalae schreef:Coca Cola!
Dus Zero is ook al niet goed..... :(
Nou, dan leng ik het voortaan maar aan met whisky of rum, die alcohol doodt alle slechte dingen in de cola. Toch :?: :?: :?: ;) :giggle: :crazy:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Wouter_Udon » maandag 18 februari 2013, 16:34

RuudThai schreef:
Hua Thalae schreef:Coca Cola!
Dus Zero is ook al niet goed..... :(
Nou, dan leng ik het voortaan maar aan met whisky of rum, die alcohol doodt alle slechte dingen in de cola. Toch :?: :?: :?: ;) :giggle: :crazy:

puur, al dan niet met ijs, nog beter. :thumbsup:
Live your dream, don't dream your life.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#20 Bericht door nbreeker » dinsdag 19 februari 2013, 00:47

ron schreef:(Bier) buik!?
Alhoewel heden een (cola) buik.
Denk zo,n 3 liter per dag.

Ron. [$)
Ron 3 ltr cola per dag is toch een ongezonde bezigheid.ik heb eens meegemaakt op de Neddril 2 daar hadden we een Nederlandse lasser die kwam s'morgens aan dek altijd met een doos blikjes cola die gedurende de dag hij een voor een door z'n strot duwde,maar hij is er wel de pijp aan uitgegaan.
En zeer kort geleden in de krant een vrouw in Nederland overleden vanwege het teveel drinken van cola.Het is uiteraard je eigen verantwoording maar waarom leer je geen water drinken als je er aan gewend ben is dat zeker zo lekker inplaats van dat vergif in een fles.
En zeker nu je een tweede kind op deze aardkloot heb verwekt worden je verantwoordelijkheden ook groter.
En als er wat met je gebeurt raken wij een gezellige schrijver kwijt.

Vr.Gr.
Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

joepattaya
Expat
Expat

#21 Bericht door joepattaya » dinsdag 19 februari 2013, 01:50

vleespet schreef:Helemaal niets te maken met spijvertering of stofwisseling,maar alles met KFC, Macdonalds,Burger King en Pizza compagnie.
Wel eens gehoord van Plofkippen?
Ik heb met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe kuikentjes in 6 weken tijd uitgroeien tot 2,5 KG wegende homoonbommen die vervolgens door bovenstaande bedrijven in hun "voedsel"worden gebruikt,deze rotzooi werkt gewoon door in jouw lichaam,en als dat dan ook nog wordt doorgespoeld met liters Cola dan is het resultaat schrikbarend,en een geweldige aanslag op de Thaise gezondheidszorg.
Obesitas is het snelst groeiende probleem van Thailand.
En zo is dat.......als ik zo de eetgewoonten van het voornoemde kamerolifantje lees, dan wordt het joch simpelweg vetgemest en heeft niks met lichamelijke afwijkingen te maken.
Dat het joch een hongergevoel heeft moge duidelijk zijn.........na verloop van tijd heb je en houd je een niet te stillen honger.......simpelweg op een uiterst streng dieet, maar ja.....dan moet je wel ouders hebben die "Nee" kunnen zeggen, ook als het joch begint te muiten.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door elst99 » dinsdag 19 februari 2013, 02:11

Cola is ook nog eens slecht voor kinderen, ze kunnen er over actief van worden!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#23 Bericht door nbreeker » dinsdag 19 februari 2013, 02:36

Goedemorgen, dit heeft niks met vetmesten te maken maar vind het evengoed altijd grappig om te horen.
Toen mijn vrouw ging werken in de elektronica fabriek in Bangkok ging haar zoon als een klein jochie naar haar Moeder waar anders,maar die had goed de wind er onder hij probeerde haar wel eens uit door te zeggen dat hij geen zin had om naar school te gaan,maar dan zei Grandmam geen onzin je gaat gewoon naar school nu hij wou niet dus kreeg hij een tik met de twijg van Grandmam en ging hij wel of niet met tranen in z'n ogen naar school.

Ik leerde hem kennen toen hij 9 jaar was als een vriendelijk kereltje met goede manieren het viel mij op dat toen hij hier voor de eerste keer was in de vakantie om te kijken of hij bij ons wou wonen en hier naar school wilde,maar als we dan zaten te eten hoe netjes hij dat deed,wij heben ook een buurjongetje van min of meer zijn leeftijd die at hier ook wel eens maar dan lag de rijst overal als die uitgegeten was.

M'n schoonmoeder woont in Ponghai een piepklein dorpje 10 km van Pakkhad als je het ziet moet je gelijk op de remmen anders ben je er voor bij,maar die wist precies hoe het moest en ze heeft zes kinderen grootgebracht 3 jongens en drie meiden maar ik heb op niet een wat aan te merken ze werken allemaal hard hebben rubberplantages dus altijd s'nachts aan de gang en gedeeltes van de dag voor de onkruid bestrijding,en Grootvader inmiddels overleden heeft z'n knderen altijd voor gehouden als je wat wilt kopen dan ga je aan het werk en spaar je en als je het geld bij elkaar hebt koop je wat je wilt niet van de bank lenen die willen alleen maar aan je verdienen.

Soms verteld mijn vrouw over vroeger van hard werken op het land met mam en broers en zusters altijd lopend geen moterfiets en dan schuilen in het kippenhok voor de regen en onweer,vind het altijd heerlijk om te horen.M'n schoonmoeder leeft nog en ik vind het een heerlijk mens,mijn moeder is overleden dus als we het over mam hebben dan zeggen we usmam.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

RuudThai
Expat
Expat

#24 Bericht door RuudThai » dinsdag 19 februari 2013, 05:09

joepattaya schreef:
vleespet schreef:Helemaal niets te maken met spijvertering of stofwisseling,maar alles met KFC, Macdonalds,Burger King en Pizza compagnie.
Ik heb met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe kuikentjes in 6 weken tijd uitgroeien tot 2,5 KG wegende homoonbommen die vervolgens door bovenstaande bedrijven in hun "voedsel"worden gebruikt,deze rotzooi werkt gewoon door in jouw lichaam,en als dat dan ook nog wordt doorgespoeld met liters Cola dan is het resultaat schrikbarend,en een geweldige aanslag op de Thaise gezondheidszorg.
En zo is dat.......als ik zo de eetgewoonten van het voornoemde kamerolifantje lees, dan wordt het joch simpelweg vetgemest en heeft niks met lichamelijke afwijkingen te maken.
Dat het joch een hongergevoel heeft moge duidelijk zijn.........na verloop van tijd heb je en houd je een niet te stillen honger.......simpelweg op een uiterst streng dieet, maar ja.....dan moet je wel ouders hebben die "Nee" kunnen zeggen, ook als het joch begint te muiten.
Helemaal niets te maken met spijsvertering of stofwisseling kun je niet zomaar zeggen, er zijn genoeg mensen die aan een dergelijke ziekte lijden al vanaf hun kindertijd. Maar wat ik al schreef, elk pondje komt door het mondje, ook bij die patienten dus ook die moeten op een bepaald dieet. En dat is geen bigmacdieet.... :shock:

Als je steeds maar toegeeft aan de eetlust van een kind dan gaat z'n maag er naar staan en wil hij steeds meer eten. Bij volwassenen wordt wel eens een maagverkleining gedaan om dat af te remmen maar bij een kind van die leeftijd lijkt me dat te vroeg. Je zou hem bijna op water en brood c.q. rijst willen zetten. Vlees maakt wel dik, zit veel vet in en je zou het joch op maximaal 100 gram vlees per dag moeten zetten. Is nog voordelig ook.

Ik heb ooit eens een modifast dieet gedaan, jeweetwel, van dat opgeklopte schuim. Niet te pruimen, zo weeïg als wat maar dat schuim vulde je maag en hield het hongergevoel af dus je had minder behoefte aan eten, snoep en ook aan zoete frisdranken. Je zou denken dat hij ook zoiets zou moeten doen, maar dan wil hij vast en zeker nóóit meer bij jullie logeren :giggle: .

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Jeanette » dinsdag 19 februari 2013, 06:00

En toch denk ik dat je bij die jongen moet beginnen. Hij moet het willen en nodig vinden.
Hij is al een keer afgevallen en weer dubbel aangekomen.

Misschien vindt tie het niet zo belangrijk, ziet hij dat de schrieltjes gepest worden op school en hij kan gewoon op de pestkoppen gaan zitten. :mrgreen:
Hij zal op eigen energie met vallen en opstaan zelfstandigheid moeten leren.
Anders is tie met 16 jaar op een gezond gewicht en met 20 weer dik.

Ik krijg wel bewondering voor Mevrouw Pieter. ;)

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Duncan » dinsdag 19 februari 2013, 13:23

Pieter, ik kan me een discussie van iets meer dan een jaar terug herinneren, waarbij u aangaf dat de moeder van dat jochie hem per dag 2 of 300 baht eetgeld meegaf ( ook wanneer hij bij jullie was ). Bij ons in de Isaan gebeurt het maar voor 20 a 25 baht per dag per kind, maar ook dat geld gaat schoon op aan chips, groene troep in een plestik bakkie, ijs en weet ik wat nog meer. Er wordt geen kwartje gespaard, en als 's avonds de Rot SRV langskomt en mams gaat daar groente kopen gaat kleutertje jengel natuurlijk mee en is pas stil als er een zoete kauwstok ingaat, en als wij de neefjes even later op de motor een paar potjes bier met een zak ijs laten halen en Brul heeft dat door moet hij natuurlijk ook mee, gaat de vrieskist open en staat hij met glimmende oogjes met zo'n ijsstok in de hand. Wisselgeld - de munten dan - is een verschijnsel wat de familie niet kent... [|(
Nieuwe welvaart gecombineerd met een statusmaatschappij gaat dit land nog grote problemen bezorgen.

Ben
Expat
Expat

#27 Bericht door Ben » dinsdag 19 februari 2013, 15:07

Vreters worden niet geboren maar gemaakt [|)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door ron » dinsdag 19 februari 2013, 15:14

Ben schreef:Vreters worden niet geboren maar gemaakt [|)
Is mischien een mooie voor Quote van de dag ,Ben?!

Ron. :cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door v@go » dinsdag 19 februari 2013, 22:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door weten » donderdag 21 februari 2013, 02:47

RuudThai schreef:
joepattaya schreef:
Helemaal niets te maken met spijsvertering of stofwisseling kun je niet zomaar zeggen, er zijn genoeg mensen die aan een dergelijke ziekte lijden al vanaf hun kindertijd. Maar wat ik al schreef, elk pondje komt door het mondje, ook bij die patienten dus ook die moeten op een bepaald dieet. En dat is geen bigmacdieet.... :shock:

Als je steeds maar toegeeft aan de eetlust van een kind dan gaat z'n maag er naar staan en wil hij steeds meer eten. Bij volwassenen wordt wel eens een maagverkleining gedaan om dat af te remmen maar bij een kind van die leeftijd lijkt me dat te vroeg. Je zou hem bijna op water en brood c.q. rijst willen zetten. Vlees maakt wel dik, zit veel vet in en je zou het joch op maximaal 100 gram vlees per dag moeten zetten. Is nog voordelig ook.

Ik heb ooit eens een modifast dieet gedaan, jeweetwel, van dat opgeklopte schuim. Niet te pruimen, zo weeïg als wat maar dat schuim vulde je maag en hield het hongergevoel af dus je had minder behoefte aan eten, snoep en ook aan zoete frisdranken. Je zou denken dat hij ook zoiets zou moeten doen, maar dan wil hij vast en zeker nóóit meer bij jullie logeren :giggle: .
nou kom je in m,n straatje VLEES MAAKT NIET DIK ONZIN wij m,n vruow en ik zijn respectievelijk 7 en 9 kilo afgevallen(in 5 weken tijd) dooooor juist ja vlees te eten volop hamburgers maar zonder brood.

KOOLHYDRATEN DAAR WORDT JE DIK VAN.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”