Mijn reis in 1994

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Mijn reis in 1994

#16 Bericht door prajak » vrijdag 15 februari 2013, 17:11

Nou, kom maar op met jouw vragen..... :giggle: Ik leg je graag uit hoe je waterijsjes maakt hoor ! Gratis ook nog.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door prajak » zaterdag 16 februari 2013, 00:32

Dit bedoel ik, een 'droogfietser'...

http://www.vd.nl/koffers-en-vrije-tijd/ ... feed-Sport+

En de rest was een taalgeintje.....moet kunnen onder de volgende paus.... :giggle2:

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#18 Bericht door henk177 » zaterdag 16 februari 2013, 17:18

@Prajak ::Ik heb hier langs mijn sofa ook een trimfiets staan ,maar dat ding helpt niets ..
Ook bij mij komt er ieder jaar een kilo bij in plaats van eraf ,maar vandaag heb ik gelezen wat gezond is voor jou en mij ::

Slenteren beter dan sporten
Op dit nieuws hebben we volgens mij allemaal gewacht. Dagelijks meer staan en bewegen, bijvoorbeeld door te slenteren, zou beter voor je gezondheid zijn dan een uur intensief sporten. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Maastricht. ,,De Nederlandse beweegnorm, die inhoudt dat je elke dag een half uur intensief moet bewegen, blijkt dus onjuist”, aldus hoofddocent Hans Savelberg. Laagintensief, alledaags bewegen zoals staan, slenteren, wandelen en fietsen verkleint het risico op suikerziekte en hart- en vaatziekten veel meer dan een uur per dag sporten. Wel moet het calorieverbruik bij beide vormen dan ongeveer aan elkaar gelijk zijn. Wie gaat er mee slenteren? Is shoppen ook slenteren?

En dat slenteren heb ik al jaren geleden bij mijn baas geleerd die er niet blij mee was !!

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#19 Bericht door henk177 » zaterdag 16 februari 2013, 17:36

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door prajak » zaterdag 16 februari 2013, 17:40

Slenteren heer Henk177 ? Daar zijn denk ik andere woorden voor zoals het werkwoord nietsnutten, het dreutelen voor winkelramen waarachter aparte lectuur zoals ik als jochie stond te kijken naar een boekje met de naam 'De Lach' of 'De Katholieke Illustratie" -die aanmerkelijk minder prikkelend was- en verder is het een woord voor 'wandelen' waarmee op websites wel eens wordt aangegeven dat mensen t-r-a-a-g voorbij lopen aan ramen waarachter een rode lamp of rode led-verlichting en een dame, of heer, of anders, in Zeeman-schaarste.

Kijk, ik hoef dus niet meer te zweten op een bodymartelding, geacht forumlid Chelo kan zijn gewichten als oud ijzer verkopen en we gaan gewoon samen op de dreuteltoer. Henk177kg, een gouden tip die ik zal belonen als we elkaar na het opstoken 'boven' tegenkomen.....

Maar wacht effe: er staat een voorbehoud over calorieverbruik :mrgreen: . Dat kan men niet menen, ik wil net een wijntje pakken...... :giggle2:

Ik geloof er geen barst van. Sorry, meneer Savelberg.....

RuudThai
Expat
Expat

#21 Bericht door RuudThai » zaterdag 16 februari 2013, 17:45

"Maar wacht effe: er staat een voorbehoud over calorieverbruik . Dat kan men niet menen, ik wil net een wijntje pakken...... "
En al die gebakken cakes zijn ook niet bepaald bevorderlijk voor het gewicht. Of wat te denken van de erwtensoep die als een bom op je maag valt? En je bakt ook vast wel pannekoeken voor de jeugdige meute en snoept daar zelf even hard van mee.... :cheesy:

printen44
Expat
Expat

#22 Bericht door printen44 » zaterdag 16 februari 2013, 18:25

Toon Hermans wist het al veel eerder. "Kuieren" of te wel "slenteren" propageerde hij al jaren geleden.

http://www.youtube.com/watch?v=a9_X2MFilaQ

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 16 februari 2013, 20:49

RuudThai schreef:"Maar wacht effe: er staat een voorbehoud over calorieverbruik . Dat kan men niet menen, ik wil net een wijntje pakken...... "
En al die gebakken cakes zijn ook niet bepaald bevorderlijk voor het gewicht. Of wat te denken van de erwtensoep die als een bom op je maag valt? En je bakt ook vast wel pannekoeken voor de jeugdige meute en snoept daar zelf even hard van mee.... :cheesy:

Die snert valt er ook als een bom weer uit en dat met een snelheid dat geen calorie het lukt om te blijven plakken. :giggle:
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door elst99 » zondag 17 februari 2013, 02:32

En vaak te vaak kondigt die soep dat aan ook, verbruikt ook nog caloriën!, ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door prajak » zondag 17 februari 2013, 03:44

Toon Hermans noemde kuieren "het verticale luieren..." :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”