Mijn reis in 1994

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Mijn reis in 1994

#1 Bericht door prajak » donderdag 14 februari 2013, 17:54

Aankomst en met mijn ... in de boter: het is songkran. Ik bespaar je het eerste deel door Thailand; Sukhotai, Loei, rivier af, Chiang Khan, Nongkhai, en de rivier over met de pont want er was nog geen brug.

Laos dus.

De foto’s zijn van de kwaliteit als in het vorige stuk.

Geld wisselen en jawel, voor 100 dollar beur ik 71.800 kip. Tja, hoe neem je dat mee ? De bankier weet raad: een plastic zak.... Ik ben nog niet buiten en paniek alom: achter de bank staat een tempel in de hens. We aanschouwen het optreden van het brandweermuseum.

Afbeelding

Bezoeken aan tempels en musea....en mocht je denken dat het Thais is dat je leest: dit is het schrift van Laos. En niemand maakt zich druk dat de farang 200 kip moet dokken en de Laotiaan maar 30 kip...

Afbeelding

Afbeelding

(Zag ik daar het Hoppa ! museum ? Ik begin het te snappen....)

Wat niet kan uitblijven is een bezoekje aan het Pratuchai, een kopie van de ‘Arc de triomphe’

Afbeelding

En deze foto maak je als je op jouw rug gaat liggen (en toen kon ik dat nog zonder aan de heup te denken)....

Afbeelding

De Pratuchai wordt wel de ‘verticale landingsbaan’ genoemd; de USA hadden cement geschonken voor het vliegveld maar de Laotiaanse overheid besloot het spul voor wat anders te gebruiken.

Ang Nam Ngum, het grote stuwmeer ten noorden vanVientiane.

Afbeelding

Een deel van de Thaise stroom komt daar vandaan. Men liet het meer destijds vollopen zonder de bomen te kappen en, naar goed gebruik ook in Thailand, kwam men later op het idee dat waardevolle hout toch maar te verkopen. En dan krijg je dit....

Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap: de oude hoofdstad Luang Prabang.

Tempels, tempels, je hoopt dat het meetelt voor de aflaat....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thailand weer in; Ban Chiang, Pak Chong en de bekende ficus benjamin...

Afbeelding

Dan Phimay, Kao Yai, Trat en uitwaaien op Koh Wai nabij Koh Chang. Maar daarvan hebben andere forumleden al prentjes geplaatst.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Mijn reis in 1994

#2 Bericht door nbreeker » vrijdag 15 februari 2013, 01:37

Goedemorgen Prajak ik heb net de twee inzendigen van je gelezen van 1990 en '94 maar daar heb je je met een jantje van leijen van afgemaakt,je hebt wat foto's op het forum gesmeten maar dat is natuurlijk geen reis verhaal dat ondermaatse werk zijn we van jou niet gewend,en dan die opmerking van ik trek liever aan m'n eigen pijp wat is dat nou,het is niet alleen een mannenforum
We hebben hier op het forum wat plaagstootjes uitgedeeld in jou richting over de teller maar dat hoef je je toch niet aan te trekken en er met je pet naar te gooien dus je volgende reis verhaal buiten de foto's netjes beschrijven zodat we net als Ron z'n reis verhalen er van kunnen genieten.
Kop op ondanks die goed gemeende plaagstootjes hebben we het goeie met je voor.

Vr.Gr.
Nick Breeker.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » vrijdag 15 februari 2013, 04:41

Nbreeker, ik wil niet in herhaling vallen met foto's en reportages die anderen ook al hebben gedaan. Da's dubbelop. Nee, ook omdat het zo lang geleden is heb ik maar een paar zaken geplaatst.

In maart, als ik tenminste toestemming krijg, ga ik op de Honda een paar dagen weg en dan zal ik wel volledig verslag doen. Of zal ik wachten tot de Honda Forza 300cc ruim beschikbaar is ? Hij staat in de winkel hier en echt, het is een snoepje van 160.000 baht, is mijn mening. Kai heeft een andere mening. :mrgreen: Ja, zoiets dus.

Wat die pijp betreft: tja, zo heb je me niet gekend maar in het Frans zegt men "papa fume un pipe". Maar die ongezonde gewoonte heb ik afgeleerd op 8 april 2011.

Plagen ? Ga je gang maar, ik heb inmiddels vernomen dat Jumbo precies het zelfde voor zijn slurf kreeg toen die wat veel produceerde. Ik ram gewoon door, jullie mekkeren maar, en het is goed voor jullie teller ook. Kijk, zo werkt het van twee kanten.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#4 Bericht door nbreeker » vrijdag 15 februari 2013, 05:01

Hallo Prajak dat is toch eenhoop geld voor een bike,als ik jou was probeerde ik een keer de pcx een mooie bike 150 cc injectie zuinig en is voor ons gebouwd qua grootte.Kosten plus/minus 75.000 voor de prijs moet je wel een beetje rondshoppen,zoals jij met een forumlid een fiets ging zoeken wil ik je wel bijstaan hier in Udon met jou samen of alleen om de gunstigste prijs te vinden.
Iedereen die ik spreek is er enthousiast over.

Die Forza loopt niet weg en kan altijd nog.

Vr.Gr.

Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » vrijdag 15 februari 2013, 05:05

Nee, die Forza loopt niet weg maar mijn dagen tikken wel langzaam weg.... Kijk, ik wil voor mijn dood op een Forza zitten dan wel een Rolls R. rijden. Maar of ik die laatste nog tijdig bij elkaar gespaard krijg.... :mrgreen:

RuudThai
Expat
Expat

#6 Bericht door RuudThai » vrijdag 15 februari 2013, 07:42

Ga toch van die ellendige doodrijdingen af! Zag gisteren onderweg weer het resultaat van een verschrikkelijke crash op de weg met zo'n apparaat. De restanten van een verpletterde Honda Phantom en die van één of meerdere berijders (dat viel niet meer te zien :( :( :( ) lagen verspreid over de weg en dan waren ze nog niet eens door een vrachtwagen gepakt maar door een gewone SUV. Ja, die kar was ook flink beschadigd maar volgens mij was daar niemand gewond of erger.
Koop toch gewoon een autootje, veel gerieflijker en veiliger!
Geef maar een beetje meer geld uit voor veiligheid, je laatste hemd heeft toch geen zakken.... :happyno:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door elst99 » vrijdag 15 februari 2013, 08:15

Begrijp dat nou! Op die motor mag hij alleen weg, koopt hij een auto, moet de hele familie of buurt mee!
Gun hem toch een uitstapje!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Harm » vrijdag 15 februari 2013, 08:27

elst99 schreef:Begrijp dat nou! Op die motor mag hij alleen weg, koopt hij een auto, moet de hele familie of buurt mee!

Kijk Elst99 snapt hoe het werkt. :cheesy:
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 15 februari 2013, 10:44

future expat harm schreef:
elst99 schreef:Begrijp dat nou! Op die motor mag hij alleen weg, koopt hij een auto, moet de hele familie of buurt mee!

Kijk Elst99 snapt hoe het werkt. :cheesy:

Haar man heeft ook een motocy. ;) ;) :giggle:
Live your dream, don't dream your life.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door ron » vrijdag 15 februari 2013, 11:57

Goedemiddag mannen/vrouwen.

Het internet lag er de hele dag uit hier in dit gedeelte van Pattaya.
Toen ik vanorgen thuis kwam uit Bangkok,waar ik voor Simon een paspoort heb geregeld,vroeg ik Jeab of zij de rekening wel op tijd had betaald.
Ja,natuurlijk,en zij kwam met het betaalbewijs op de proppen.
Dacht eerst dat het aan de laptop lag,maar ook het tablet en I-phone werkten niet ophet huisnetwerk.
En nu,vraag ik Jeab........
Gewoon wachten.......is het antwoord.

Dat wachten in Thailand punt nummer 1 is,weet ik zo onderwijl wel,want wachten doen ze het liefst de hele dag....
Daar hebben ze de isaanse hurkzit voor uitgevonden,die ze zelfs gebruiken in een geheel gemeubileerd huis....
Ik zeg dit iedere dag,aangezien er ook elke dag wel iets voorkomt dat er gewacht moet worden,maar niemand weet waarop......!
Ik kan mij daar verschrikkelijk aan ergeren.

Kan je niet even bellen naar dat bedrijf vraag ik aan Jeab?
Gewoon wachten,zegt madam met een verveeld gezicht,wat mij aankijkt met een manier van,doe maar rustig,wat wind je jezelf op....
Dat internet kost 800thb per maand,en komt toch uit mijn zak,en denk dat ik toch wel gewoon die vraag kan stellen.

Jeab gaat lekker met de kleine Simon op het bed liggen,want het was toch weer vermoeiend zeker zo,n lange rit naar BKK en terug................ :Whistle:
Ik bel een vriend van mij op die verderop woont,en die kan mij vertellen dat er ergens een grote breuk in een kabel zit,en daarom een groot gedeelte van het net verstoken is.
Simpel,dat weten we dan,en dat is alles wat ik maar wou weten.
Ikkan mij nog steeds niet zetten naar de Thaise wijze,om maar te gaan wachten,zonder dat je weet waarop of waarom.

Zo,dat ter inleiding haha.
Tja Erik,eerlijk is eerlijk,maar Nick heeft wel een punt hoor,vind ik tenminste. :crazy:
Jij,die altijd van die mooie verzorgde stukjes schrijft,maakt je hier wel snel van af........
En wat die teller betreft................ach,kom op.........effe lekker dollen.....en ik post daardoor ook lekker door. :neus:

Vanmorgen begon de dag wel wat luguber..........
Wij reden om 6 uur op een paar kilometer van Pattaya op weg naar Bangkok,en ineens een grote file.
Ik zag in de verte al de blauwe lampen van de politie en ziekenwagens schijnen.
Toen we langs het ongeluk reden zagen we een kleine auto (civic of zoiets) geheel uiteengereten door twee vrachtwagens.
Men was net bezig de dode mensen in lakens te wikkelen en af te voeren.
Jeab moest moeite doen om Kevin af te leiden om hem een andere kant op te doen kijken.
Verschrikkelijk natuurlijk,maar dit soort dingen zijn voor mij ook wel de hoofdreden om een flinke wagen te gaan kopen,en niet zo,n rijdend doodskistje,laat staan een motor.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door elst99 » vrijdag 15 februari 2013, 12:23

Nee Wouter, hij Niet en ik niet! Alhoewel hij wel alleen op de fiets weg mag ha ha! :clap:
Erik laat je niet " opnaaien" [|(
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

RuudThai
Expat
Expat

#12 Bericht door RuudThai » vrijdag 15 februari 2013, 12:37

elst99 schreef:Nee Wouter, hij Niet en ik niet! Alhoewel hij wel alleen op de fiets weg mag ha ha! :clap:
Elst, wij naaien Erik helemaal niet op maar zijn slechts bezorgd om zijn gezondheid. Hij zit met z'n stijve kunstheup op zo'n mensenmoordenaar dus als hij valt kan hij meteen een rolstoel in vrees ik.
Maar één ding: hij heeft wel eens verklaard heel hard te rijden om het ongeluk voor te zijn, had ik begrepen? Nou ja, als er met een snelheid van +100 iets gebeurt dan is het wel zeker dat hij niet als plantje moet verderleven en dat is toch een grote zorg van hem.
Hij kan beter een flinke pickup aanschaffen, die zijn niet zo duur 2ehands en kunnen tegen een stootje. :thumbsup:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 15 februari 2013, 12:48

RuudThai schreef:
elst99 schreef:Nee Wouter, hij Niet en ik niet! Alhoewel hij wel alleen op de fiets weg mag ha ha! :clap:
Elst, wij naaien Erik helemaal niet op maar zijn slechts bezorgd om zijn gezondheid. Hij zit met z'n stijve kunstheup op zo'n mensenmoordenaar dus als hij valt kan hij meteen een rolstoel in vrees ik.
Maar één ding: hij heeft wel eens verklaard heel hard te rijden om het ongeluk voor te zijn, had ik begrepen? Nou ja, als er met een snelheid van +100 iets gebeurt dan is het wel zeker dat hij niet als plantje moet verderleven en dat is toch een grote zorg van hem.
Hij kan beter een flinke pickup aanschaffen, die zijn niet zo duur 2ehands en kunnen tegen een stootje. :thumbsup:

Prajak zou eens wat meer moeten bewegen met zo'n heup. Hij rijdt teveel brommer en veel te hard, hij zit veeeeeel te lang achter zijn pc gezien de vele berichten hier dus een fiets zou veel beter zijn. ;) :giggle:
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door prajak » vrijdag 15 februari 2013, 16:25

Zeg mensen, ik heb naast de sofa een homotrainer staan, of hoe heet dat precies... Ik beweeg zat hoor ! :giggle:

Vanmiddag waterijsjes gemaakt voor de kinderen, met sap van de chompoe vrucht; mijn boek zegt dat de naam eigenlijk rose apple is en ik noem het een waterig peertje met een vleugje appelsmaak.....

En niemand krijgt me van die motor af. Greenthaiway was ook zo fanatiek tegen een motocy maar eenmaal op de Flippo's rijdt ook hij met een motor.....

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door bantakokennerkhorat » vrijdag 15 februari 2013, 17:05

Iemand die zegt dat hij een homotrainer naast zijn sofa heeft staan en dan ook nog waterijsjes heeft gemaakt voor de kinderen?sorry prajak maar hier krijg je gegarandeerd vragen over :giggle:
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”