Aanrijding.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Aanrijding.

#16 Bericht door nbreeker » vrijdag 15 februari 2013, 01:41

joepattaya schreef:
nbreeker schreef:.......... maar waar praten we over 100 euro.
Da's al snel een half maandsalaris voor velen!

Ik had 2 jaar geleden een "vuiltje" met mijn toenmalige Vios.
Hond aangereden en op het eerste gezicht viel de schade mee. Wat kleine deukjes, gescheurde grille en voor-bumper en wat spuitwerk.
Al met al was de schade rond de THB 9000.

Het jaar erop werd mijn verzekering vernieuwd en zie daar: de waarde van de auto was weer gezakt en dus ging de premie daardoor omlaag, maar vanwege de schade was ik mijn korting kwijt + dat ik bij de reparateur een "excess" van THB 1000 betalen. Al met al kostte MIJ die schade THB 7000 en uiteraard meer, omdat ik de volgende jaren nog steeds zou lijden onder de verdwenen korting.

En dat voor zo'n schijtjoekel, die net als de rest van het land geen weet heeft van verkeers-regels. :neus:
Ja ik weet het joe,honden in Thailand zijn net als mensen kijken ook niet.Maar gelukkig hoef jij van dat bedrag niet wakker te liggen. :clap:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Duncan » vrijdag 15 februari 2013, 02:12

Geleden schade berekenen ze inderdaad doorbij het vaststellen van de nieuwe premie ( deze minder uitgave van Senna was zo handig kopjes met de spiegel te geven tegen een bananenboom, en die was daar niet zo van gediend ), en het aanbod was toen 3000 baht hoger. Gelukkig hebben we wat via een bevriende ajaan korting kunnen regelen, maar het blijft toch een hoop geld ( voor Thais ).

Ben
Expat
Expat

#18 Bericht door Ben » vrijdag 15 februari 2013, 05:17

joepattaya schreef:
nbreeker schreef:.......... maar waar praten we over 100 euro.
Da's al snel een half maandsalaris voor velen!

Ik had 2 jaar geleden een "vuiltje" met mijn toenmalige Vios.
Hond aangereden en op het eerste gezicht viel de schade mee. Wat kleine deukjes, gescheurde grille en voor-bumper en wat spuitwerk.
Al met al was de schade rond de THB 9000.

Het jaar erop werd mijn verzekering vernieuwd en zie daar: de waarde van de auto was weer gezakt en dus ging de premie daardoor omlaag, maar vanwege de schade was ik mijn korting kwijt + dat ik bij de reparateur een "excess" van THB 1000 betalen. Al met al kostte MIJ die schade THB 7000 en uiteraard meer, omdat ik de volgende jaren nog steeds zou lijden onder de verdwenen korting.

En dat voor zo'n schijtjoekel, die net als de rest van het land geen weet heeft van verkeers-regels. :neus:
Met verzekeringen is en blijft het shoppen als de een niet willig is, neem je na einde een ander onder het motto er zijn 100 anderen je auto wordt niet meer verzekerd als de dagwaarde .

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”