Mijn reis in 1990

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Mijn reis in 1990

#1 Bericht door prajak » donderdag 14 februari 2013, 17:51

Spannend, de eerste keer Thailand, maar nu zou ik het een ‘basispakketje’ noemen. Ik zal geen foto’s plaatsen van zaken die je allemaal al eens hebt gezien. En wat die foto’s betreft, die zijn uit het album gehaald, op de scanner gelegd, etc, dus de kwaliteit zal wat minder zijn dan foto’s uit de digidingen van tegenwoordig.

Bangkok en de standaardzaken, C-mai: het tribal centre en de vestingstad. Daarna naar Mae Hong Son en dan begint de trektocht van een paar dagen. November, lekker fris en de heuvels in.

“Het zal simpel slapen zijn” staat in de folder. Nou, valt nog wel mee. Het was met klamboe overal alleen de ‘pot’ was steeds buiten en van een onduidelijke structuur.....maar de kamers vielen mee.

Afbeelding

Je krijgt een stijve kont van het zitten op een olifant dus ik besluit er achter te gaan lopen en tja, dan valt er wel eens wat omlaag en dat spettert en dan ziet mijn verjaardag er zo uit ...

[im

In de volgende slaaphut komen wat lokale mennekes massage voordoen en je mag aan een pijpje trekken. Ervaren pijpsnuivers weten wat dit is.... Opium.

Afbeelding

Nou, ik trok toen liever aan mijn eigen pijp...

Een Akha dorp; de klederdracht hebben jullie allemaal al eens gezien maar dit denk ik niet.....

Afbeelding

Een grote poster over de gevaren van het ‘pampam’ doen zonder het gebruik van een rubbertje....over AIDS dus. Al in 1990.

Dan gaat de reis verder; zijdefabriek, houtsnijwerk, Doi Suthep, khan toke diner, dierentuin en arboretum, dan naar Ayuthaya en Kanchanaburi.

De begraafplaats opgezocht aan de andere kant van de rivier en dan ligt daar iemand zonder naam....

Afbeelding

“God only knows” zongen ooit de Beach Boys.

Dan het treintje in richting Nam Tok en dat treintje komt over een bijzondere brug.....

Afbeelding

De reis gaat verder, naar het zuiden. Surat Thani en bezoek aan het apencentrum van de heer Somphon Saekhow. Door naar Kao Sok en Tree Tops.

Afbeelding

Afbeelding

Spannend ? Nee, er zitten geen piranha’s onder.

Afbeelding

Daarna zakken we verder af naar de laatste bestemming Krabi.

Afbeelding

Afbeelding

En daar laat ik het bij voor deze reis. En dan kom je thuis en staat dit in de krant....

Afbeelding

Maar dat is helaas van alle tijden.
Laatst gewijzigd door prajak op maandag 16 juni 2014, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

Re: Mijn reis in 1990

#2 Bericht door Tonnie » donderdag 14 februari 2013, 18:01

De route lijkt verdacht veel op die van mij in 2006 :lol:
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”