Nakhon Ratchasima
Na een aantal dagen in het resort te hebben verbleven gaan we op weg naar het Noord-Oosten van thailand,de Isaan.
Eerder hadden we de planning om naar Chiang Mai en Chiang Rai te reizen,maar dat worden TE veel kilometers voor kleine Kevin,aangezien we daarna naar Laos zullen gaan en dat ook nog eens zo,n 700 extra kilometers zouden zijn.
De reis naar Udon thani is van uit Kanachaburi ongeveer 800 kilometer.
Ik wordt het reizen met de auto op zich ook wel een beetje gaar en heb gisteren nog afgewogen om een binnenlandse vlucht te nemen,maar dat zou weer een boel gesleep met de bagage vergen,en heb daar toen maar vanaf gezien.
Met de bekeuringen voor snelheid valt het deze reis nog wel mee,aangezien ik maar 1 keer ben aangehouden en dus 200Bath moest kiepen.
De reis zullen we in twee etappes houden,en onze eerste stop zal zijn in Nakhon Ratchasima.
Nakhon Ratchasima, ook wel Korat of de ‘Poort van de Isaan’ genoemd, is de grootste provincie van Thailand en staat vooral bekend om zijn rijstbouw en zijde.
Nakhon Ratchisima is dan ook het economische centrum van de regio.
De stad heeft ongeveer een miljoen inwoners.
Het exacte aantal is niet bekend, omdat de Thai zich gewoonlijk niet uitschrijven in hun geboortestad.
Ik was van plan om daar een hotel te nemen,maar OOK DAAR heeft Jeab familie wonen,die een pracht van een huis hebben.
Hun dochter en schoonzoon zitten op dit moment in Miami(U.S.A. )waar zij een Thais restaurant bezitten,en eigenlijk maar een paar maanden per jaar in hun huis in Thailand wonen.
de tante van Jeab zegt dat wij geen hotel hoeven te nemen,want dat zou zonde van het geld zijn,en dat huis staat toch maar leeg.....
Ik wist wel dat Jeab uit een welgestelde familie komt,maar dat echt alle familieleden wel goed boerden wist ik nog niet.
Een prachtig huis stond ons te wachten,geheel ingericht met airco,s tv,grote slaapkamers met nieuwe boxsprings etc.
Het huis was pas drie maanden geleden opgeleverd en ligt in een prachtige omgeving.
Om het huizencomplex (Moobaan)binnen te komen moet je door een poort waar 24 uur per dag een bewaker aanwezig is,en ongewenste bezoekers buiten laat staan.

1 van de tempels die deze stad rijk is

Oom en Tante van Jeab

Tante heeft een paar marktkramen,en doet beste zaken.
Hier zien Oom en Tante Kevin voor het eerst....

Na een heerlijke overnachting gaan we weer verder op weg naar de grens van Laos
Ron.