Surat Thani -> Koh Tao

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tanya
komt net kijken
komt net kijken

Surat Thani -> Koh Tao

#1 Bericht door Tanya » vrijdag 08 februari 2013, 09:16

Hoi,

ik lees net onderstaand stukje, en vroeg me af hoe het komt dat je een boot kunt nemen naar Koh Tao in 3u terwijl de nachtboot er zo'n 7 uur over doet. Ik kan ook nergens een timetable vinden met een boot die maar 3 uur onderweg zou zijn. Toch heb ik onderstaande tekst op verschillende sites kunnen lezen. Zie ik iets verkeerd?

From Surat Thani (From The South):
If you're coming from the south, you can take a ferry from Surat Thani (around 3 hours for the morning ferry) on the mainland, or from Ko Samui (1.5 hours) or Ko Pha Ngan (1 hour). If you're taking a boat from Surat Thani by bus or train, one possibility might be an overnight ferry - depart around 23:00 and arrive in the morning, about 06:00 (subject to changes). It's advisable to arrive early to grab a mattress as most are formerly cargo boats, so facilities are basic.

Thanks!

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Surat Thani -> Koh Tao

#2 Bericht door Pieter » vrijdag 08 februari 2013, 09:26

Volgens my duurt dat met elke boot behalve een catamaran high speed boat minimaal 6 uur afhankelijk waar je vertrekt

(Surat thani city,Surat Thani Airport of Don sak )

http://www.lomprayah.com/surat/surat.html

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door nbreeker » zaterdag 09 februari 2013, 11:31

Tanya ik heb nu eens naar al je vragen gekeken en ik kan me indenken dat je die hebt als je voor het eerst de wereld intrekt,en dat mag ook daar is een forum ook voor al zijn er heel veel dingen die je zelf op internet kan vinden maar het is natuurlijk lekker makkelijk als een ander dat voor je opzoekt en beantwoord,maar wat me opvalt dat op je vele vragen komen ook vele antwoorden maar niet (1) een keer kom je terug en bedank degene die je vragen beantwoord,dat hoeft ook niet uitvoerig "maar vriendelijk bedankt voor de informatie kan ik echt verder mee of iets dergelijks ".Maar nee even verder staat alweer de volgende vraag.Je kunt natuurlijk denken je kan de pot op maar je kunt er ook eens over nadenken om wat beleefder te zijn.Ik schrijf je dit nu maar ik ben niet de enigste die er zo overdenkt.
Maar even goed een prettige vakantie toegewenst.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door ron » zaterdag 09 februari 2013, 11:39

Mischien zit Tanya al in de boot,en kan zij nu niet reageren.......

Ron. :angel:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#5 Bericht door stevenl » zaterdag 09 februari 2013, 11:40

nbreeker schreef:Tanya ik heb nu eens naar al je vragen gekeken en ik kan me indenken dat je die hebt als je voor het eerst de wereld intrekt,en dat mag ook daar is een forum ook voor al zijn er heel veel dingen die je zelf op internet kan vinden maar het is natuurlijk lekker makkelijk als een ander dat voor je opzoekt en beantwoord,maar wat me opvalt dat op je vele vragen komen ook vele antwoorden maar niet (1) een keer kom je terug en bedank degene die je vragen beantwoord,dat hoeft ook niet uitvoerig "maar vriendelijk bedankt voor de informatie kan ik echt verder mee of iets dergelijks ".Maar nee even verder staat alweer de volgende vraag.Je kunt natuurlijk denken je kan de pot op maar je kunt er ook eens over nadenken om wat beleefder te zijn.Ik schrijf je dit nu maar ik ben niet de enigste die er zo overdenkt.
In een ander draadje heeft ze die informatie al gegeven, ze heeft besloten niet naar Koh Tao te gaan.

Tanya
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door Tanya » zondag 10 februari 2013, 07:37

nbreeker schreef:Tanya ik heb nu eens naar al je vragen gekeken en ik kan me indenken dat je die hebt als je voor het eerst de wereld intrekt,en dat mag ook daar is een forum ook voor al zijn er heel veel dingen die je zelf op internet kan vinden maar het is natuurlijk lekker makkelijk als een ander dat voor je opzoekt en beantwoord,maar wat me opvalt dat op je vele vragen komen ook vele antwoorden maar niet (1) een keer kom je terug en bedank degene die je vragen beantwoord,dat hoeft ook niet uitvoerig "maar vriendelijk bedankt voor de informatie kan ik echt verder mee of iets dergelijks ".Maar nee even verder staat alweer de volgende vraag.Je kunt natuurlijk denken je kan de pot op maar je kunt er ook eens over nadenken om wat beleefder te zijn.Ik schrijf je dit nu maar ik ben niet de enigste die er zo overdenkt.
Ik vind het heel spijtig om dit te horen. Ik ben heel dankbaar dat dit forum bestaat en dat iedereen zo behulpzaam is! Ook al persoon ben ik in het algemeen iemand die heel vriendelijk is en snel dank je zou zeggen. Omdat ik het dan vreemd vind om dit te horen, heb ik zelf mijn berichten eens gelezen. Nu kijk ik er zelf anders naar en vind ik dat ik wel voldoende dankbaarheid uit. Het is wel zo dat ik Belg ben en ik denk dat wij wel andere manieren hebben? Toch heb ik hieronder eens gekopieerd wanneer ik in mijn 7 andere berichten dank je heb gezegd. Wat inderdaad zo is, is dat ik na de posts van anderen niet zo vaak meer terugschrijf met een dank je. Maar het is ook wel vaker zo dat er na het antwoorden eerder een soort 'gesprek' bestaat tussen de personen die hebben geantwoord en dan laat ik hen gewoon maar doen. Dat lijkt het voor mij raar om daar dan tussen nog iets van dank je te gaan plaatsen. Ik zal er wel proberen op te letten, maar ik ga mezelf hier niet veranderen omdat ik echt vind dat ik een dankbaar persoon ben.

Ook nog even zeggen dat ik héél veel zelf zoek op internet, dus ik gebruik dit forum niet zomaar hoor en zal zelf ook wel moeite doen. Jullie zijn er niet voor mij gemak te bezorgen, maar om raad te geven als ik het zelf echt niet kan vinden. Het probleem is dat ik vaak zoveel tegenstrijdige informatie vind of informatie die ik niet betrouwbaar vind dat ik het hier even wil checken.
Tanya schreef:Hoi,
ik ben zo blij dat dit forum bestaat! …
Alvast bedankt!!!
Tanya schreef:hehe :lol:
heb ondertussen al met vrij grote zekerheid gekozen voor Krabi en ben nu volop hotels aan 't bekijken. dank je voor de tips!
even een praktisch vraagje. …
Alvast bedankt!
heeft er iemand een betrouwbare map (online) van Kanchanaburi. …
Alvast bedankt!
we zouden van ongeveer 5/07 enkele nachten in Khao Sok verblijven …
Alvast bedankt!
het eerste deel van onze reis is zowat gepland, wat vinden jullie ervan? ...
alvast bedankt!!!
bedankt voor de tips!!!
eind juni vertrekken we voor de eerste keer naar Thailand. ...
Alvast bedankt!
Groetjes,
Tanya
alvast bedankt voor de tips!!!
En bij deze: nogmaals bedankt iedereen!!!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door ron » zondag 10 februari 2013, 07:43

Geen dank Tanya. :thumbsup:

Ron. :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Tanya