Hoi,
we zouden van ongeveer 5/07 enkele nachten in Khao Sok verblijven om daarna verder te gaan richting strand voor een duik (proeven of een korte cursus). Ik zag nu dat er vanuit Khao Lak ook duiktochten georganiseerd worden en dat lijkt me wel gemakkelijker qua verplaatsing. De reden waarom ik koos voor Koh Tao is omdat ik gelezen heb dat het weer daar in juli veel beter is. Wat denken jullie? Is het qua verplaatsing inderdaad gemakkelijker om van Khao Sok naar Khao Lak te gaan, of is de verplaatsing naar Koh Tao de moeite aangezien het betere weer?
Alvast bedankt!
Khao Sok -> Khao Lak of Koh Tao?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Expat
- Contacteer:
Re: Khao Sok -> Khao Lak of Koh Tao?
In Khao Lak wordt in Juli niet gedoken.
Opties dichterbij dan Koh Tao waar zeker wel wordt gedoken zijn Krabi, Phi Phi en Phuket.
Opties dichterbij dan Koh Tao waar zeker wel wordt gedoken zijn Krabi, Phi Phi en Phuket.
-
- kenner
Re: Khao Sok -> Khao Lak of Koh Tao?
Ik heb geen ervaring in duiken bij khao lak maar heb wel enkele keren gedoken bij koh tao.
Aangezien ik niet ervaren ben en koh tao in mijn ogen vooral veel beginnende duikers trekt zijn er veel mensen op het eiland die graag hun padi willen halen. Dus de hele duikindustrie is erop gericht om mensen te leren duiken of een paar fun dives te verzorgen.
Ik vond het een hele mooie ervaring, het koraal en de zeedieren waren prachtig om te zien en ook het zicht was redelijk goed (15 meter). Maar zoals ik al aangaf heb ik weinig vergelijkingsmateriaal.
Voor een cursus of proefduik lijkt het mij een goed locatie, mooi eiland om een paar dagen te verblijven.
Ook goede verbindingen met koh samui en chumpon.
Aangezien ik niet ervaren ben en koh tao in mijn ogen vooral veel beginnende duikers trekt zijn er veel mensen op het eiland die graag hun padi willen halen. Dus de hele duikindustrie is erop gericht om mensen te leren duiken of een paar fun dives te verzorgen.
Ik vond het een hele mooie ervaring, het koraal en de zeedieren waren prachtig om te zien en ook het zicht was redelijk goed (15 meter). Maar zoals ik al aangaf heb ik weinig vergelijkingsmateriaal.
Voor een cursus of proefduik lijkt het mij een goed locatie, mooi eiland om een paar dagen te verblijven.
Ook goede verbindingen met koh samui en chumpon.