Thai over de "klaag".

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joepattaya
Expat
Expat

Re: Thai over de "klaag".

#16 Bericht door joepattaya » vrijdag 25 januari 2013, 02:35

Er zijn wel degelijk overeenkomsten tussen een Dixie en het buddhisme.
Na het belijden van een uurtje Buddhisme en na een bezoek aan een Dixie voel je je verlicht, rein en positief gestemd voor de komende tijd.
Dat is iets wat Boels wel begrepen heeft, maar de Thai al lang uit het oog verloren zijn. :cheesy:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Jeanette » vrijdag 25 januari 2013, 03:12

joepattaya schreef:Er zijn wel degelijk overeenkomsten tussen een Dixie en het buddhisme.
Na het belijden van een uurtje Buddhisme en na een bezoek aan een Dixie voel je je verlicht, rein en positief gestemd voor de komende tijd.
Dat is iets wat Boels wel begrepen heeft, maar de Thai al lang uit het oog verloren zijn. :cheesy:
Bedoel je dat een 'vol' Kruisbeeld op zo'n dixie met daaronder de tekst;
Zoekt gij verlossing?

5 baht

...ook niet respectloos is? :?: :?: :?:

joepattaya
Expat
Expat

#18 Bericht door joepattaya » vrijdag 25 januari 2013, 11:24

Jeanette schreef:
joepattaya schreef:Er zijn wel degelijk overeenkomsten tussen een Dixie en het buddhisme.
Bedoel je dat een 'vol' Kruisbeeld op zo'n dixie met daaronder de tekst;
Zoekt gij verlossing?

5 baht

...ook niet respectloos is? :?: :?: :?:
Nou ga ik waarschijnlijk vol afgeschoten worden, maar jij wil niet weten waar ik dat kruisbeeld eigenlijk gepland had.
Ik heb het niet gehad over verlossing hoor!!
Wel leuk dat jij het kruisbeeld + Dixie gelijk een prijskaartje geeft.

Maar goed, zoals de Thai nu schijnbaar weer klagen over de dixies van Boels en ook weer over de nieuwe Ikea reclame, waar een katoey minder leuk weggezet wordt, kloegen 2 jaar geleden de Duitsers en Israeliers over een levengrote afbeelding van A.H. langs de weg in Pattaya. Ik verbaas me ook elke keer weer over de swastika's en hakenkruizen die ik hier voorbij zie gaan.
Kan ik allemaal inkomen, totdat er een dikbuikige Duitser onder een Duitse legerhelm op een brommert voorbij schuift.

We kunnen ons er allemaal heel druk over maken............zowel de Buddha van Boels als de katoey van Ikea.........ik vind het wel iets hebben.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door pong » zondag 27 januari 2013, 09:15

Pieter schreef: bewijs dat het thaise boedhisme niet tollerant is en het oorspronkelijke idee een beetje uit het oog is verloren
Pieter
Nou nee-dit is overduidleijk een vorm van respect- net zoals ze altijd meteen heel opgewonden raken over plaatjes van toeristen op Buddhabeelden etc. Of aangeleerde emotie-daar hebben NLers er ook flink wat van, maar dan andere.
Ik zelf heb ook altijd wat gene als ik in NL bij de Blokker en vooral die Xenos sjop (die zo graag vreemde zaken het land binnenhaalt) of zelfs tuincentra Buddhabeelden zie staan- en dan ook nog niet op de hoogste plek, maar op de grond.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Jeanette » zondag 27 januari 2013, 10:19

joepattaya schreef: Wel leuk dat jij het kruisbeeld + Dixie gelijk een prijskaartje geeft.
Wat ik toen bedoelde was dat een dixie is om af te gaan (mag ook 2 of 3 baht of gratis zijn) en iedere geloofs- of levens overtuiging daarmee vereenzelvigen is niet respectvol.
Je daar in inleven lukte niet (wordt er ineens over huidskleur gediscuseerd :?: ) omdat men niks met het Buddhisme heeft, van daar dat ik er het Christendom bij haalde want dan kan een afbeelding opeens niet. [|(

joepattaya
Expat
Expat

#21 Bericht door joepattaya » maandag 28 januari 2013, 07:58

Vroeger.........heeeeeeeel vroeger, in de tijd dat er geen feesboek, twittur, goegelplus, ziggo, netplus, blogs, instantgram, watsep, messundjer bestonden en het opzetten van een website nog ouderwets programeer-arbeid was zouden mensen zich niet zo druk maken.
Nu wordt iedere scheet direct op het cybernet gekwakt en in plaats van na te denken over de gevolgen, mogen anderen proberen om de gevolgen te beperken door het tolereren van het geplaatste.

Het plaatsen van welke foto dan ook op een plek waar in de regel de shit der aarde geloosd wordt is so wie so niet netjes, maar er om er meteen zo'n ophef over te maken?

Edje
Expat
Expat

#22 Bericht door Edje » maandag 28 januari 2013, 12:30

joepattaya schreef:Vroeger.........heeeeeeeel vroeger, in de tijd dat er geen feesboek, twittur, goegelplus, ziggo, netplus, blogs, instantgram, watsep, messundjer bestonden en het opzetten van een website nog ouderwets programeer-arbeid was zouden mensen zich niet zo druk maken.
Nu wordt iedere scheet direct op het cybernet gekwakt en in plaats van na te denken over de gevolgen, mogen anderen proberen om de gevolgen te beperken door het tolereren van het geplaatste.

Het plaatsen van welke foto dan ook op een plek waar in de regel de shit der aarde geloosd wordt is so wie so niet netjes, maar er om er meteen zo'n ophef over te maken?
Juist, juist en nog maals juist.
Door deze sociale media is er veel stront in de wereld maar komen er ook positieve dingen uit voort.
Het is nu eenmaal zo en niet meer te veranderen.
Groetjes; Edje

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Duiker » maandag 28 januari 2013, 20:59

Dit is nu de vooruitgang!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Pieter » dinsdag 29 januari 2013, 01:33

Jezus is waarschijnlijk aan een paal gestorven en niet aan een kruis ;
Dat is zo ongeveer het enige waar Jehova getuigen wel gelijk in hebben

of met den freek te spreken (toen hij nog leuk was lang geleden) het is maar goed dat jezus
niet 2000 jaar later is gekomen in de VS dan hadden we nu allemaal met een elekrische stoel om ons nek rondgelopen

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door prajak » dinsdag 29 januari 2013, 03:36

"...of met den freek te spreken (toen hij nog leuk was lang geleden) het is maar goed dat jezus niet 2000 jaar later is gekomen in de VS dan hadden we nu allemaal met een elekrische stoel om ons nek rondgelopen.."

En om met Toon te spreken....

" Als er toen WEL plaats was geweest in de herberg dan hadden we nu een klein Hiltonnetje onder de kerstboom...."

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door v@go » donderdag 31 januari 2013, 00:42

maar goed dat hij niet verdronken is anders hadden we allemaal een aquarium boven de deur hangen :angel:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#27 Bericht door Gardensafari » donderdag 31 januari 2013, 19:27

Maar goed dat hij niet op de brandstapel is geëindigd, anders hadden we nu allemaal een zwarte kin.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”