Ik las in de topic over Dutch de vraag van Michaleo over het Bangkok hospital hier in Korat.
Ik ben nu aan het opknappen van een longontsteking die ik had opgelopen waarschijnlijk door een verwaarloosde verkoudheid.
Ik ben met pijn klachten naar het ziekehuis gegaan en ben daar voortreffelijk behandeld.
De intake ging snel paspoort meenemen en een patient formulier invullen.
Daarna naar de afdeling waar de artsen zitten en daar eerst temperatuur, bloeddruk en gewicht meten en een korte verklaring van wat de klachten zijn.
Gaat snel en daarna wachten op een arts, de arts luistert goed naar het verhaal en dacht net als ik ook al meteen aan een longonsteking dus bloed afnemen en een xray van de longen.
Links onderin een vlek en de bloed waarde hadden ook een afwijking.
Ze was niet helemaal zeker van wat het zou kunnen zijn dus stelde ze voor om ook een CTscan te maken.
Dat was weer bloed afnemen om de nieren te kontroleren of die de contrast vloeistof wel aankonden.
Door de scan en daarna de resultaten afwachten duurde ca 1 uur, wachten duurt altijd lang en ik verging van de pijn, wist niet hoe ik zitten moest.
De uitslag was een bacterieele infectie en kreeg daar medicatie voor mee.
Ik heb twee hele slechte dagen en nachten gehad maar daarna gingen de medicijnen toch werken en inmiddels ben ik alweer aardig opgeknapt en moet morgen terug komen voor een controle.
Maar het hele onderzoek en de professionele artsen en de verpleegkundigen hebben mijn een goed vertrouwen gegeven in de kwaliteit van de medische zorg hier.
Toen ze aankwamen met het CTscan onderzoek dacht in eerste instantie dat daarmee de rekening stevig opgevoerd moest worden.
Maar dat viel allemaal erg mee het totale onderzoek inclusief de medicijnen van 3000 bht koste mij 13.292,0 bht
Maar dat vind ik allemaal minder belangrijk, veel meer belangrijk is dat ook hier de medische zorg uitstekend verzorg is.
Ik verwacht eigenlijk een gelijk luidend verhaal van Dutch.
En ook allemaal de beste wensen voor 2013.
Bangkok hospital Korat
Moderator: Loempia
- duikertje
- Volwaardig lid
-
- Volwaardig lid
Re: Bangkok hospital Korat
Duikertje, ik heb dan niet in Bangkok Hospital gelegen, maar ben er wel bij de oogarts langs geweest. Mijn indruk was prima. Kwaliteit van het personeel uitstekend en over de artsen zal ik geen kwaad woord spreken, want velen wonen in dezelfde muu ban als ik en twee van hen zijn zelfs mijn linker en rechter buurman.
Ik weet niet of je het weekend de Telegraaf hebt gelezen. Daarin stond een groot artikel over twee ziekenhuis groepen in Thailand en een (1) van die was Bangkok Hospital. Ze willen een koppositie gaan innemen in werelds beste en goedkoopste ziekenhuizen met een service niveau van een 5 sterren hotel. Dat belooft wat.
Ik weet niet of je het weekend de Telegraaf hebt gelezen. Daarin stond een groot artikel over twee ziekenhuis groepen in Thailand en een (1) van die was Bangkok Hospital. Ze willen een koppositie gaan innemen in werelds beste en goedkoopste ziekenhuizen met een service niveau van een 5 sterren hotel. Dat belooft wat.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Ik heb er meerdere keren in gelegen.
Rugoperatie (Fractuur aan een wervel).
Voor dat men er achter was was ik toch wel enkele maanden verder en een dokter.
Dokter EEN dacht aan een ingezakte wervel dus tijdje in het ziekenhuis en met pijnstillers spierverslappers en de opdracht flink rusten naar huis.
Mijn vrouw moest als tolk optreden aangezien zijn Engels dik onder de maat was.
Toen mijn vrouw mee moest naar het toilet na verloop van tijd was het wel tijd voor een andere dokter.
Dokter TWEE douwden mij gelijk in de MRI-scanner waar binnen zeer korte tijd duidelijk was dat ik botontkalking had en een fractuur aan de rug 48 uur later was ik geopereerd.
Deze dokter spraak Engels was van Thaise/Chinees afkomst en begeleiden alles perfect.
Lag op de achtste verdieping waar de kwaliteit PERFECT is eigenlijk op het decadente af.
Eenpersoonskamer uiteraard
maaaar dan ook nog een kamer voor het bezoek.
Vrouw en kleinkind "Wonen" ook gewoon op de kamer.
Op de slaapbank slapen met eigen tv en keuken/toilet.
In de ochtend kon je je menu invullen alles voorradig wat je maar wilde.
Zusters waren altijd attent niettemin Engels was wederom zwaar onder de maat.
Mijn conclusie is dat het secondaire gedeelte zonder meer het niveau van een 5 sterren hotel heeft.
(Kamers verzorging algemeen eten)
Primair gedeelte dokter EEN liet een steekje vallen dokter TWEE was daar goed en correct in en in een later stadium de fysiotherapie ook correct.
Dikke voldoende maar een ***** is wel veel.
Grote MINPUNT en rode draad in mijn ziekenhuis ervaring is toch wel het gebrekkige Engels van veel mensen van het personeel.
En dat is voor een ziekenhuis dat zich International wil presenteren toch een gemis.
Denk dat we hier in Nakhon Ratchasima toch nog te ver van de big city Bangkok afzitten
Moet eerdaags weer voor controle met een overnachting (foto's en infuus) dus kan weer even kijken hoe het gesprek met de dames en heren weer gaat.
Wie weet kunnen we dat ook ietsje opwaarderen
Rugoperatie (Fractuur aan een wervel).
Voor dat men er achter was was ik toch wel enkele maanden verder en een dokter.
Dokter EEN dacht aan een ingezakte wervel dus tijdje in het ziekenhuis en met pijnstillers spierverslappers en de opdracht flink rusten naar huis.
Mijn vrouw moest als tolk optreden aangezien zijn Engels dik onder de maat was.
Toen mijn vrouw mee moest naar het toilet na verloop van tijd was het wel tijd voor een andere dokter.
Dokter TWEE douwden mij gelijk in de MRI-scanner waar binnen zeer korte tijd duidelijk was dat ik botontkalking had en een fractuur aan de rug 48 uur later was ik geopereerd.
Deze dokter spraak Engels was van Thaise/Chinees afkomst en begeleiden alles perfect.
Lag op de achtste verdieping waar de kwaliteit PERFECT is eigenlijk op het decadente af.
Eenpersoonskamer uiteraard

Vrouw en kleinkind "Wonen" ook gewoon op de kamer.
Op de slaapbank slapen met eigen tv en keuken/toilet.
In de ochtend kon je je menu invullen alles voorradig wat je maar wilde.
Zusters waren altijd attent niettemin Engels was wederom zwaar onder de maat.
Mijn conclusie is dat het secondaire gedeelte zonder meer het niveau van een 5 sterren hotel heeft.
(Kamers verzorging algemeen eten)
Primair gedeelte dokter EEN liet een steekje vallen dokter TWEE was daar goed en correct in en in een later stadium de fysiotherapie ook correct.
Dikke voldoende maar een ***** is wel veel.
Grote MINPUNT en rode draad in mijn ziekenhuis ervaring is toch wel het gebrekkige Engels van veel mensen van het personeel.
En dat is voor een ziekenhuis dat zich International wil presenteren toch een gemis.
Denk dat we hier in Nakhon Ratchasima toch nog te ver van de big city Bangkok afzitten
Moet eerdaags weer voor controle met een overnachting (foto's en infuus) dus kan weer even kijken hoe het gesprek met de dames en heren weer gaat.
Wie weet kunnen we dat ook ietsje opwaarderen

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Off topic maar ik lag voor mijn heup in Rama Khonkaen. Lid van de ram-zoveel groep en ik heb er over geschreven in 'heup doet leven' in dit forum.
Arts-orthopeed: perfect Engels.
Arts-bloeddokter: moeilijk te verstaan, net of ze zich schaamde.
Arts-KNO (een jaar later die Kai van de schildklier afhielp): oudere man maar verstaanbaar Engels.
Midwifes: geen woord Engels
Nurses: redelijk.
Goed, ik heb me kunnen redden met mijn kennis van het Thais.
De verklaring die je moet tekenen als je je laat opereren: Thai only. Ik was er op voorbereid en wist dat het een standaard tekst was en heb getekend. Wat er in staat: als er wat misgaat is het mijn schuld, niet van het ziekenhuis en nooit van de dokter.....
Nee, echt Engels alleen in de grote ziekenhuizen in Bangkok.
Hoewel: de orthopeed in Nongkhai, regeringsziekenhuis, perfect Engels. Ja, komt van de Khon Kaen universiteit af. Jong en fris menneke.
Arts-orthopeed: perfect Engels.
Arts-bloeddokter: moeilijk te verstaan, net of ze zich schaamde.
Arts-KNO (een jaar later die Kai van de schildklier afhielp): oudere man maar verstaanbaar Engels.
Midwifes: geen woord Engels
Nurses: redelijk.
Goed, ik heb me kunnen redden met mijn kennis van het Thais.
De verklaring die je moet tekenen als je je laat opereren: Thai only. Ik was er op voorbereid en wist dat het een standaard tekst was en heb getekend. Wat er in staat: als er wat misgaat is het mijn schuld, niet van het ziekenhuis en nooit van de dokter.....
Nee, echt Engels alleen in de grote ziekenhuizen in Bangkok.
Hoewel: de orthopeed in Nongkhai, regeringsziekenhuis, perfect Engels. Ja, komt van de Khon Kaen universiteit af. Jong en fris menneke.