prajak schreef:De Thinknet kaart van Isan is 120 baht. Van Loei af langs de rivier naar het westen, van Nakhon Nayok tot en met Ubon. Tegen die prijs kun je niet downloaden en in kleur printen.
En dan nog als je een tomtom en/of een perfect gedetailleerde kaart hebt, je blijft afhankelijk hoe het adres waar je heen moet aan je wordt uitgelegd

.
Soms komt mijn lieftallige echtgenote met de mededeling dat we 'morgen naar een kennis moeten'.
Ergens in Nergenshuizen in de buurt van bijv. Roi Et. "Weet je welk dorp, welk adres", "Nou, je moet die-en-die weg op vlak voordat je in Roi Et komt en dan is het een paar kilometer verder".
Van dat soort aanwijzingen dus.
Dan heb je sowieso al niks aan een tomtom en op de kaart valt het ook niet aan te wijzen.
Echtgenote zegt dat ze wel zal bellen en aan mensen langs de weg zal vragen als we in de buurt zijn. Afijn, je doet het maar, vertrouwt op de hopelijk toch wel enigszins aanwezige geografische kennis en de belcontacten en gaat op weg.
Je slaat af bij de weg waar je volgens je vrouw heen moet en stopt bij een winkel om verder te vragen.
Na veel vijven en zessen blijkt het niet de goede afslag, het is de volgende zijweg...
Dus terug naar de snelweg en een eindje verder er weer af. Weer gevraagd, ja, we zitten nu op de goede weg maar dat dorp ligt niet een paar kilometer verder doch zeker 40!
Tja, zoiets herhaalt zich nog een paar keer met weer een afslag van de zijweg en daar nog eens een keer een afslag en dan eindelijk zijn we in de buurt.
Bellen met de kennis en na omstandige uitleg, waarbij ik maar even langs de kant ga staan want anders ben ik bang te ver te hebben gereden, weten we het - ongeveer. Na nog 3 x vragen zijn we dan eindelijk in het goede straatje in het goede huis....
Thai en afspraken maken.....

En Thai en aardrijkskundige kennis....

En Thai en kaartlezen c.q. wegenkennis....