Kaart van Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kaart van Thailand

#16 Bericht door Duncan » zondag 27 januari 2013, 04:02

Ach ja, kaarten en Thailand :lol: .
Laat ik het zo zeggen, de beste kaarten zijn je eigen richtingsgevoel en je gezond boerenverstand. Zo hebben wij een haat/liefdeverhouding met Tron ( vanuit het Noorden voor Phitlok rechtsaf ) omdat we nergens zo verkeerd zijn gereden en gestuurd als daar, en omdat die mensen alle mogelijke moeite deden om ons daar vast te houden /in kringetjes rond te laten rijden hebben we besloten ze toch maar eens met een overnachting te vereren [|) .
Heb zelf een standaard wegenkaart en wanneer de vrouw niet al te impulsief/enthousiast gaat zitten saaien of kwah-en en zich beperkt tot het lezen van borden als ik erom vraag komen we eigenlijk altijd wel zo ongeveer uit waar we hadden willen wezen.
Maar van A naar B op onbekend terrein met geplande reistijd... ik begin er maar niet aan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door driver » zondag 27 januari 2013, 08:35

Duncan schreef:Ach ja, kaarten en Thailand :lol: .
Laat ik het zo zeggen, de beste kaarten zijn je eigen richtingsgevoel en je gezond boerenverstand. Zo hebben wij een haat/liefdeverhouding met Tron ( vanuit het Noorden voor Phitlok rechtsaf ) omdat we nergens zo verkeerd zijn gereden en gestuurd als daar, en omdat die mensen alle mogelijke moeite deden om ons daar vast te houden /in kringetjes rond te laten rijden hebben we besloten ze toch maar eens met een overnachting te vereren [|) .
Heb zelf een standaard wegenkaart en wanneer de vrouw niet al te impulsief/enthousiast gaat zitten saaien of kwah-en en zich beperkt tot het lezen van borden als ik erom vraag komen we eigenlijk altijd wel zo ongeveer uit waar we hadden willen wezen.
Maar van A naar B op onbekend terrein met geplande reistijd... ik begin er maar niet aan.
Mooi neergezet Duncan hier herken ik wel wat in :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door ron » zondag 27 januari 2013, 09:21

driver schreef:

En anders IK wel.

Ron. :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door driver » zondag 27 januari 2013, 10:01

ron schreef:
driver schreef:

En anders IK wel.

Ron. :Whistle:
:mrgreen: :thumbsup:

ponimen
komt net kijken
komt net kijken

#20 Bericht door ponimen » zondag 27 januari 2013, 12:20

Oké bedankt voor de reacties,was eigenlijk de bedoeling van hier een alg. kaart te kopen om m'n route ongv.op uit te stippellen,en dan zo volgens jullie aanwijzingen dan terplekke de juiste kaart-atlas aan te schaffen.Bedankt!

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door mai mi tang » zondag 27 januari 2013, 16:18

prajak schreef:Dank je wel. Ben je een fietsslak of een motormuis ? Of zit je gerieflijk in een Pajero of zo ?
Het meeste doe ik op de Honda Wave 110, lekker zonder helm :angel:
Soms word ik wel eens ingehaald door snelle, stoere fietsers.
Ik ben dus voornamelijk een brommerslak met een mandje voorop :lol:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door prajak » zondag 27 januari 2013, 16:23

"...Het meeste doe ik op de Honda Wave 110, lekker zonder helm..."

Tja, die Honda Wave 110 vind je echt in alle polders wereldwijd. En 'zonder helm' kan ook nog steeds in veel landen; ik verbaas me er wel eens over dat zoveel landen het rijden zonder helm goedvinden. Maar daar zal wel over 'gepolderd' zijn.

Henk T
Expat
Expat

#23 Bericht door Henk T » maandag 28 januari 2013, 04:50

Ik heb geen tijd om alles te lezen maar over kaarten gesproken: waar kan ik genoeg maten vinden om the klaverjassen? (Rotterdams)

RuudThai
Expat
Expat

#24 Bericht door RuudThai » maandag 28 januari 2013, 08:30

prajak schreef:De Thinknet kaart van Isan is 120 baht. Van Loei af langs de rivier naar het westen, van Nakhon Nayok tot en met Ubon. Tegen die prijs kun je niet downloaden en in kleur printen.
En dan nog als je een tomtom en/of een perfect gedetailleerde kaart hebt, je blijft afhankelijk hoe het adres waar je heen moet aan je wordt uitgelegd :Whistle: .
Soms komt mijn lieftallige echtgenote met de mededeling dat we 'morgen naar een kennis moeten'.
Ergens in Nergenshuizen in de buurt van bijv. Roi Et. "Weet je welk dorp, welk adres", "Nou, je moet die-en-die weg op vlak voordat je in Roi Et komt en dan is het een paar kilometer verder".
Van dat soort aanwijzingen dus.

Dan heb je sowieso al niks aan een tomtom en op de kaart valt het ook niet aan te wijzen.
Echtgenote zegt dat ze wel zal bellen en aan mensen langs de weg zal vragen als we in de buurt zijn. Afijn, je doet het maar, vertrouwt op de hopelijk toch wel enigszins aanwezige geografische kennis en de belcontacten en gaat op weg.
Je slaat af bij de weg waar je volgens je vrouw heen moet en stopt bij een winkel om verder te vragen.
Na veel vijven en zessen blijkt het niet de goede afslag, het is de volgende zijweg...
Dus terug naar de snelweg en een eindje verder er weer af. Weer gevraagd, ja, we zitten nu op de goede weg maar dat dorp ligt niet een paar kilometer verder doch zeker 40!
Tja, zoiets herhaalt zich nog een paar keer met weer een afslag van de zijweg en daar nog eens een keer een afslag en dan eindelijk zijn we in de buurt.
Bellen met de kennis en na omstandige uitleg, waarbij ik maar even langs de kant ga staan want anders ben ik bang te ver te hebben gereden, weten we het - ongeveer. Na nog 3 x vragen zijn we dan eindelijk in het goede straatje in het goede huis....

Thai en afspraken maken..... :( En Thai en aardrijkskundige kennis.... [|( :( En Thai en kaartlezen c.q. wegenkennis.... [|( :( :evil: :crazy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door prajak » maandag 28 januari 2013, 09:54

"...Ik heb geen tijd om alles te lezen maar over kaarten gesproken: waar kan ik genoeg maten vinden om the klaverjassen? (Rotterdams)..."

Tja, Henk T, dit kaartspel is denk ik een van de weinige dingen die nog niet online kan....
Ik zit echt iets te ver weg voor een avondje kaarten.

jomel17
Expat
Expat

#26 Bericht door jomel17 » maandag 28 januari 2013, 12:15

Kijk maar op www.klaverjas-trainer.nl. Daar kun je tegen de computer spelen...
หลงรัก

Edje
Expat
Expat

#27 Bericht door Edje » maandag 28 januari 2013, 12:42

Mijn vriend heeft zo'n navigatiesijsteem.
We rijden samen veel door Th. en weten de weg onderhand wel zonder navigatie. Toch zet hij hem altijd aan en je krijgt steeds verschillende info die niets met de ons bekende route van doen heeft.
Ik ben in het bezit van alle NP Maps over Thailand. Hier heb ik mijn kennis vandaan gehaald door Th.
Google Maps van te voren bestuderen kan ook geen kwaad.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”