Kaart van Thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Kaart van Thailand
Hallo,kan mij iemand zeggen welk merk van kaart goed is van thailand?ik heb op de site van www.jvw.nl gekeken en er is zoveel keuze,of beter eentje ter plekke kopen.Dank ,we hebben geboekt van 02/11/2013 tot O2/12/2013
- Edje
- Expat
Re: Kaart van Thailand
De kaarten van PN Map zijn zeer goed. Zeer uitgebreid. Alleen verkrijgbaar per regio: Noord, Noordoost, Centraal, West, Oost en Zuid.ponimen schreef:Hallo,kan mij iemand zeggen welk merk van kaart goed is van thailand?ik heb op de site van http://www.jvw.nl gekeken en er is zoveel keuze,of beter eentje ter plekke kopen.Dank ,we hebben geboekt van 02/11/2013 tot O2/12/2013
In de goede boekhandel verkrijgbaar in Thailand.
Groetjes; Edje
- Meritus
- Volwaardig lid
... Thinknet, echt goed ... in b. v. 7eleven ...
http://www.thinknet.co.th/bookstore/bookstore/product
2 goede voorbelden ben ik an het uploaden ...
http://www.thinknet.co.th/bookstore/bookstore/product
2 goede voorbelden ben ik an het uploaden ...
-
- Volwaardig lid
Je red het net zonder visum, dit plan is precies 30 dagen omdat je aankomst in Thailand op de 3de nov. is.ponimen schreef:Hallo,kan mij iemand zeggen welk merk van kaart goed is van thailand?ik heb op de site van http://www.jvw.nl gekeken en er is zoveel keuze,of beter eentje ter plekke kopen.Dank ,we hebben geboekt van 02/11/2013 tot O2/12/2013
Is het een idee voor jou om b.v. op 4 verschillende plaatsen steeds een motor voor een week te huren? Dan zou je bij de verplaatsing geen probleem met je bagage hebben en de lange afstanden doe je dan met openbaar vervoer?
Veel plezier met de voorpret. (Ik ben niet zo'n motormuis dus sorry als ik in de kerk gevloekt heb)

Jeanette.

-
- Volwaardig lid
Heb je zitten slapen vandaag
? Ik heb je vandaag dit bericht onder 'motorhuur'.
" In Bangkok kun je redelijk betrouwbare kaarten kopen van het merk PN Map of Thinknet..."
Overigens, in Nongkhai kun je die kaarten ook kopen. PN Map heeft ze ook per provincie of groep provincies. Van Thinknet heb ik de map van het Noord-Oosten. Zoek in shopping malls naar de boekhandel die er meestal wel zit.
Thinknet en pnmap hebben een website.

" In Bangkok kun je redelijk betrouwbare kaarten kopen van het merk PN Map of Thinknet..."
Overigens, in Nongkhai kun je die kaarten ook kopen. PN Map heeft ze ook per provincie of groep provincies. Van Thinknet heb ik de map van het Noord-Oosten. Zoek in shopping malls naar de boekhandel die er meestal wel zit.
Thinknet en pnmap hebben een website.
- Meritus
- Volwaardig lid
... Bangkok + 7 aangrenzende Provinzies, geen actuele versie ... nieuwe versie te verkrijgen in 7eleven of bookstores ... ruim 150 Baht incl. CD ... 60 Mb
Bangkok+7aagrenzendeProvinzies
... heel Thailand, 160 Mb ...
Thailand
Bangkok+7aagrenzendeProvinzies
... heel Thailand, 160 Mb ...
Thailand
-
- Volwaardig lid
Het hangt er van af hoe gedetailleerd meneer de kaart wil hebben. Een 'nationale' kaart is grof door haar aard. Een provinciekaart is alleen aardig als je in die provincie in detail wil zoeken. Regiokaarten zijn een uitkomst als je 'wild' gaat toeren. Maar het zijn de kosten niet, die kaarten zijn niet duur. Maar ze scheuren snel; een paar rolletjes tape hier kopen kan geen kwaad.
Ik heb jarenlang gefietst met hulp van de provinciekaarten Nongkhai en Udon. Dan moet de kaart wel kloppen want als je verkeerd rijdt moeten de benen het nog wel kunnen trekken. Ja, en daar sta je dan op die kruising. In het midden van nergens. Niemand in de buurt. Geen bord te zien. Mijn kompas zegt rechtdoor (ik had altijd een kompas bij me) maar er is geen rechtdoor: er is links en er is rechts.
Hoor ! Ik hoor wat. Een tuktukmeneer. Ik spreek Thais en vraag de weg naar Nongkhai. Dat was nog 30 km. Hij wijst naar rechts. Hij zal het wel weten toch ?
Goed, rechts dus. Ik rij een stuk en ga nog meer naar rechts en nog meer en zie een bord: Udon. Krijg het nou even !
Terug naar de kruising. De andere weg. Staat die verr...
tuktuk me daar aan te lachen en wijst deze keer de goede kant op. OK, die weg dus. Rij een flink stuk en kom op een kruising. En nu ? Een vriendelijke mevrouw komt haar huis uit en wijst naar een boom.
Daar hangt een stuk karton met de letters UT en NK (in het Thais...) en ieder een andere kant uit. Ik kies NK en kom in het donker pas thuis en kei kapot. Kijk later nog eens op de kaart: de weg had wel 4 nummers....maar was een weg van klufhout.
Ik doe dit nu op de motor. Kun je ook verkeerd rijden maar daar doet de benzine zijn werk.....
Ik heb jarenlang gefietst met hulp van de provinciekaarten Nongkhai en Udon. Dan moet de kaart wel kloppen want als je verkeerd rijdt moeten de benen het nog wel kunnen trekken. Ja, en daar sta je dan op die kruising. In het midden van nergens. Niemand in de buurt. Geen bord te zien. Mijn kompas zegt rechtdoor (ik had altijd een kompas bij me) maar er is geen rechtdoor: er is links en er is rechts.
Hoor ! Ik hoor wat. Een tuktukmeneer. Ik spreek Thais en vraag de weg naar Nongkhai. Dat was nog 30 km. Hij wijst naar rechts. Hij zal het wel weten toch ?
Goed, rechts dus. Ik rij een stuk en ga nog meer naar rechts en nog meer en zie een bord: Udon. Krijg het nou even !
Terug naar de kruising. De andere weg. Staat die verr...

Daar hangt een stuk karton met de letters UT en NK (in het Thais...) en ieder een andere kant uit. Ik kies NK en kom in het donker pas thuis en kei kapot. Kijk later nog eens op de kaart: de weg had wel 4 nummers....maar was een weg van klufhout.
Ik doe dit nu op de motor. Kun je ook verkeerd rijden maar daar doet de benzine zijn werk.....
-
- Volwaardig lid
Maar die kaarten zijn ook niet zaligmakend hoor !
Ik kwam terug van (Udon Provincie) Ban Chaang Noi aan de 2096 en rij via Na Sai en Phibunrak naar Phen (de 2022) en denk: laat ik de weg 2329 nemen en in Khook Klaang de weg 2076 nemen naar Chom Si en dan naar de A2 en dan ben ik bijna thuis. Ik was op de motor.
Nou, ik lees Thais en vind Khook Klaang en ga linksaf naar wat ik hoopte was een snelle rit naar huis.
Ammehoela !
Op de kaart staat een lang stuk strikt naar het noorden, dan een bochie om en een lang stuk naar het westen en dan bijna thuis. Ja, maar ik kwam weer in Phen uit. De autobaan maar genomen naar huis....
Niet getreurd, een week daarna de weg in omgekeerde richting, van mijn huis uit richting Phen. ACHT kruisingen die niet op de kaart staan, ACHT kruisingen zonder enig bord, ACHT kruisingen waar je aan de strepen op de weg niet kunt zien waar de massa van het verkeer naar toe gaat, ACHT kruisingen waar ik heb moeten aankloppen om de mensen te vragen hoe verder te gaan......en nu weet ik het 'heen' maar nog steeds niet 'terug'.
Dus die kaarten kloppen ook voor geen meter.
Toch, heer Ponimen, gewoon doen want het is de uitdaging waard en je ziet ruraal Thailand. Maar bouw wel reservetijd in.....
Ik kwam terug van (Udon Provincie) Ban Chaang Noi aan de 2096 en rij via Na Sai en Phibunrak naar Phen (de 2022) en denk: laat ik de weg 2329 nemen en in Khook Klaang de weg 2076 nemen naar Chom Si en dan naar de A2 en dan ben ik bijna thuis. Ik was op de motor.
Nou, ik lees Thais en vind Khook Klaang en ga linksaf naar wat ik hoopte was een snelle rit naar huis.
Ammehoela !
Op de kaart staat een lang stuk strikt naar het noorden, dan een bochie om en een lang stuk naar het westen en dan bijna thuis. Ja, maar ik kwam weer in Phen uit. De autobaan maar genomen naar huis....
Niet getreurd, een week daarna de weg in omgekeerde richting, van mijn huis uit richting Phen. ACHT kruisingen die niet op de kaart staan, ACHT kruisingen zonder enig bord, ACHT kruisingen waar je aan de strepen op de weg niet kunt zien waar de massa van het verkeer naar toe gaat, ACHT kruisingen waar ik heb moeten aankloppen om de mensen te vragen hoe verder te gaan......en nu weet ik het 'heen' maar nog steeds niet 'terug'.
Dus die kaarten kloppen ook voor geen meter.
Toch, heer Ponimen, gewoon doen want het is de uitdaging waard en je ziet ruraal Thailand. Maar bouw wel reservetijd in.....
-
- Volwaardig lid
Ik zit weer te genieten van dit topic

Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…
-
- Volwaardig lid
Dank je wel. Ben je een fietsslak of een motormuis ? Of zit je gerieflijk in een Pajero of zo ? Maar hoe dan ook, de verkeers'borden' zijn voor iedereen gelijk in (on)duidelijkheid.
-
- Volwaardig lid
Wij zijn nu 6 keer Thailand doorgereden her en der met de A toZ Road Atlas of Thailand na een tip van iemand op dit forum vlgs mij.
Dit is in boekvorm en voor mij goed te volgen.
Gekocht bij de 7 Eleven vlgs mij maar in de wat grotere boekenwinkels zeker verkrijgbaar.
Deelkaarten van provincies of de eilanden zijn er ook maar heb ik nog niet echt nodig gehad .
gr driver
Dit is in boekvorm en voor mij goed te volgen.
Gekocht bij de 7 Eleven vlgs mij maar in de wat grotere boekenwinkels zeker verkrijgbaar.
Deelkaarten van provincies of de eilanden zijn er ook maar heb ik nog niet echt nodig gehad .
gr driver
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Niet echt een road map maar,,,
Vorig jaar is m n Thaise nichtje naar de lokale VVV gegaan en daar kreeg ze allerlei kaarten mee met leuke uitstapjes en bezienswaardigheden er op plus begeleidende boekjes. Ook kreeg ze van de kaarten 2 versies Engelse en Thaise .
Aan de hand van die kaarten toen heel wat afgereden
Vorig jaar is m n Thaise nichtje naar de lokale VVV gegaan en daar kreeg ze allerlei kaarten mee met leuke uitstapjes en bezienswaardigheden er op plus begeleidende boekjes. Ook kreeg ze van de kaarten 2 versies Engelse en Thaise .
Aan de hand van die kaarten toen heel wat afgereden
- Meritus
- Volwaardig lid
... zeg ik toch ... AGps van Nokia ... 

- Meritus
- Volwaardig lid
daag kaarten ... geen download maar ...mai mi tang schreef:Ik zit weer te genieten van dit topic![]()
![]()
-
- Volwaardig lid
De Thinknet kaart van Isan is 120 baht. Van Loei af langs de rivier naar het westen, van Nakhon Nayok tot en met Ubon. Tegen die prijs kun je niet downloaden en in kleur printen.