In de periode Augustus t/m December 2012 heb ik mijn minor (keuzevakken) gedaan op het Rangsit University in Muang-ake (Pathum Thani). Deze maanden in Thailand zijn mij zóóó goed bevallen (het leven, de cultuur en mijn hele draai vinden daar, en nu een Thaise vriendin).
Daarom heb ik besloten om mijn stage van mijn 3e jaar in Bangkok/Rangsit te willen doen. Nu is mijn eerste keuze gevallen op de Dutch Embassy in Thailand, aangezien zij bezig zijn met Baan Hollanda in Ayutthaya en andere taken die ik met mijn studie, Communicatie / Design & brand management, prima kan vervullen.
Die stage die ik wil gaan doen wil ik in de 2e periode van 2013 doen, dat betekent Augustus/September tot en met December/Januari. Nu zou je denken, genoeg tijd toch?
Nou, ik ga April die kant weer op om eerst nog met mijn vriendin heel veel leuke dingen doen en daarna pas stage lopen. Nu loop ik met een paar vragen ;
1. Ik wil een one-way ticket kopen naar BKK, omdat ik niet zeker weet wanneer ik precies terug vlieg. Doen ze hier moeilijk over?
2. Krijg ik als ik een stageplek heb een work/study visa voor 1 jaar?
3. Als ik in het ergste scenario nog geen stage hebben kunnen vinden en ik ga toch in April die kant op, en ik wil daar minimaal 4 maanden blijven, is daar een visum voor?
4. Hebben of weten jullie eventueel ook nog een super organisatie waar ze stagiaires zoeken? Ik zit in de ICT sector (Communicatie, Brand & Design management) op HBO niveau.
Sorry voor het 'voor' verhaaltje

Groeten,
Thomas B
Groningen