Hallo allemaal,
Via dit forum ben ik al aardig geholpen met wat vragen. Hopelijk hebben jullie ook nu weer wat adviezen.
Op 9 juli landen wij rond 10.30 u in Phuket. We willen dan meteen door naar Khao Sok:
Rond 14.00 aankomst Khao Sok, we verblijven dan in 1 vd treehouses bij de ingang van khao sok park. Hier willen we 1 nacht slapen, omdat we vanuit het treehouses de volgende ochtend een tour naar t meer met een overnachting willen boeken. Bij deze tours moet je veelal door het water waden/kajakken etc. Hoe en waar laat men dan de backpack met waardevolle spullen en droge kleding achter? Of is het slimmer om een treehouse voor meerdere nachten te boeken? Daar je backpack laten terwijl je op tour bent? Ben benieuwd hoe jullie dit aanpakten..
Gr. Wiebe
Khao Sok vraag
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Veel ervaring
Re: Khao Sok vraag
Je kan je backpack achterlaten bij je resort.
Die wordt dan apart gezet en hoef je niet een overnachting voor je backpack te betalen.
Die wordt dan apart gezet en hoef je niet een overnachting voor je backpack te betalen.

-
- Volwaardig lid
"...met waardevolle spullen..."
Dat verdient wat extra aandacht. Vertrouw niet op een opslagruimte in een hotel of guesthouse. Waterdicht hoog op het bovenlijf dragen heb ik altijd gedaan tijdens tochten in de natuur zowel in Thailand als in andere landen.
Dat verdient wat extra aandacht. Vertrouw niet op een opslagruimte in een hotel of guesthouse. Waterdicht hoog op het bovenlijf dragen heb ik altijd gedaan tijdens tochten in de natuur zowel in Thailand als in andere landen.
-
- komt net kijken
Ja hiermee bedoel ik , je droge kleding die je droog wil houden
vind ik persoonlijk al erg waardevol.
Natuurlijk ook een fototoestel/paspoort, etc.
Het lijkt me niet ideaal om met je backpack de jungle door te gaan. Dus we zullen moeten kijken of we het in het treehouse kunnen laten. Dan neem ik alleen een rugzakje met wat klein spul mee op de trektocht. Lijkt me dat iedereen het zo doet??

Natuurlijk ook een fototoestel/paspoort, etc.
Het lijkt me niet ideaal om met je backpack de jungle door te gaan. Dus we zullen moeten kijken of we het in het treehouse kunnen laten. Dan neem ik alleen een rugzakje met wat klein spul mee op de trektocht. Lijkt me dat iedereen het zo doet??
-
- Volwaardig lid
Je backpack achterlaten en een kleine tas mee voor de dagen op de rafthouses. Boek rustig 2 of 3 overnachtingen , er is genoeg te doen ( kajakken, nachtwandeling of gewoon heerlijk niks doen en zwemmen in het ( warme) meer.