Phuket-Bangkok

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Phuket-Bangkok

#76 Bericht door driver » dinsdag 22 januari 2013, 05:26

19 January.

Op advies van Henk 177 via de snelweg 7 naar BKK gereden en eerst uiteraard afscheid genomen in C.Bury van Suks familie.
Dit ging deze keer lekker ontspannen omdat iedereen nu wel weet dat Suk het tot nu toe wel naar haar zin heeft bij en met mij ongeacht waar we zijn of wonen .
De 7 rijdt makkelijk en vlot door en bij Suanapum aangekomen Avis gebeld waar ze nu precies zaten en als ze nu direct hadden gezegt langs Thaiairways had ik daar wslijk zo naar toe gereden maar nu kreeg ik een rondleiding langs o.a de vertrekhal en later nog een stukje ringweg ed voordat we bij Avis aankwamen .

Auto geparkeerd en wat Avis mensen erbij en een beetje lachen om de schade .
Ik dus niet en binnengekomen werdt netjes gevraagt hoe het kwam en ik uiteraard uitgelegt en nog een keer en later nog eens etc en toen bleek dat de verzekeringsman moest komen .
Dit zou 15 min duren maar werdt uiteraard een uurtje en toen die man arriveerde.

Avis man en verz.man gingen in conclaaf en toen kwam via Avis man het bericht , rijbewijs graag.
Verz.man gaat aan het fotograferen ook de auto buiten komt weer terug en na enig overleg de vraag waarom geen politie, weggereden etc .
Dat heb ik al 3 keer aan Avis uitgelegt dus vraag hun maar ik stop er mee.
Weer overleg en toen bleek dat Verz.man eerst eea wou natrekken over de aanrijding en daar 1 of 2 dagen voor nodig had.
Dat hing van wat dingen af.
Ik zeg...dan zitten wij in Nederland dus niks 1/2 dagen maar gewoon nu ffe alles regelen lijkt me dan had Avis ons dat direct moeten zeggen dat we alsnog naar de politie hadden moeten gaan oid met de door mij gemaakte fotoos en op hun advies ben ik doorgereden naar C.B om hier dan later bij aflevering in BKK de schade af te handelen.

Verz.man blijft me negeren en kijkt me amper aan en blijft bij zijn standpunt .Na een hoop gedoe uiteindelijk 8560 thb van mijn visacard afgeschreven en vervolgens door een Avis busje naar Suanapum gebracht en daar de Skytrain naar Payathai dat grote verzamelpunt en toen naar Sapankwai een stop voor eindpunt Moochid waar we naar ons hotel zijn gelopen waar we/ik slapen voordat we/ik vertrekken naar Holland.
De namen zet ik misschien verkeerd neer maar ik heb even geen kaartje bij de hand van de haltes.

Suk belt haar zus die in BKK woont en 1,5 uur later komt ze met haar dochter naar de Big C toe om ons te ontmoeten en weer ..tranen bij de 3 dames en ontroering.
Wat gegeten en gedronken en rond 21,30 uur weer afscheid genomen en lopend naar ons hotel terug.
Nog een laatste fles Chang gekocht en deze op de kamer leeggemaakt en nu is 2 weken Thailand toch echt bijna voorbij ...

gr driver

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#77 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 22 januari 2013, 07:27

Heel jammer van de kosten voor die schade want ik denk dat als ik je verhaaltjes zo lees, dat dit de enige dissonant is van je vakantie.
En ondanks dat AVIS had gezegd dat ze eea zouden bekijken bij terugkomst is het m.i. wel logisch dat ze het zo afhandelen omdat er achteraf niets meer te bekijken/regelen valt omdat de scooterbestuurder onbekend is gebleven. Ook kunnen ze de situatie niet meer bekijken en dat bij elkaar zorgt ervoor dat die scooterbestuurder niet meer aansprakelijk kan worden gesteld.
Dan blijft voor hun (misschien wel) de makkelijkste weg over en dat is jou belasten voor het eigen risico.
Maar begrijpend uit jou verhaal van een toch wel dreigende sfeer na het ongeluk had ik in jou geval misschien wel hetzelfde gedaan.
Bij mijn ongelukje was het makkelijk. Die man die achterop was gereden wilde de verzekering vertellen dat ik achteruit gereden was maar hij was alleen en met 10 getuigen in mijn bus was het een overduidelijke zaak.
Live your dream, don't dream your life.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#78 Bericht door driver » dinsdag 22 januari 2013, 08:05

Wouter_Udon schreef:Heel jammer van de kosten voor die schade want ik denk dat als ik je verhaaltjes zo lees, dat dit de enige dissonant is van je vakantie.
En ondanks dat AVIS had gezegd dat ze eea zouden bekijken bij terugkomst is het m.i. wel logisch dat ze het zo afhandelen omdat er achteraf niets meer te bekijken/regelen valt omdat de scooterbestuurder onbekend is gebleven. Ook kunnen ze de situatie niet meer bekijken en dat bij elkaar zorgt ervoor dat die scooterbestuurder niet meer aansprakelijk kan worden gesteld.
Dan blijft voor hun (misschien wel) de makkelijkste weg over en dat is jou belasten voor het eigen risico.
Maar begrijpend uit jou verhaal van een toch wel dreigende sfeer na het ongeluk had ik in jou geval misschien wel hetzelfde gedaan.
Bij mijn ongelukje was het makkelijk. Die man die achterop was gereden wilde de verzekering vertellen dat ik achteruit gereden was maar hij was alleen en met 10 getuigen in mijn bus was het een overduidelijke zaak.
De kosten zijn idd jammer maar ter plekke van de aanrijding was eea niet snel op te lossen en omdat ik geen zin had in verdere problemen mede vanwege Sukanya leek deze oplossing mij het beste.
Daarnaast moet je ter plekke waar verder geen huizen oid stonden heel snel handelen en wandelen mede omdat Suk ook niet wist wat precies te doen omdat zij dit nog nooit had meegemaakt.
Zelfs met politie erbij weet ik 100 % zeker dat iedereen de scooterbestuurder gelijk zou geven dus hoe dan ook zou ik mijn eigen risico kwijt zijn denk ik en misschien ook nog de schade aan zijn scooter of via de verzekering dan.
Daarnaast waren er m.i teveel mensen bij die de scooterbestuurder zo snel mogelijk probeerden weg te krijgen dus ook hij had blijkbaar geen zin in politie en moeilijk gedoe en mijn 2 weekse uitje is niet echt bedorven door deze extra kosten al blijft het natuurlijk jammer van het geld.
In jouw geval idd overduidelijk met 10 getuigen die had ik dus niet maar wel rond de 30 getuigen voor hem indien nodig :mrgreen:

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”