Chianti mai naar koh Samui

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
beverbeek
komt net kijken
komt net kijken

Chianti mai naar koh Samui

#1 Bericht door beverbeek » zaterdag 19 januari 2013, 12:33

Ons aangeboden is de route is vliegen naar Bangkok en de met de slaaptrein naar surat thani en daar de Ferry. Dit kost veel tijd.

Daarom heb ik alternatieven gezocht en gevonden:
Chiang mai vlucht naar Bangkok met air asia om 8.25 - 9.40 op dmk
Bangkok dmk vlucht naar Surat thani met Nok air om 11.30 - 12.40 arrival
Ferry Lompraya van Surat airport vertrek 14.45 - 17.20 aankomst

Heeft iemand deze route weleens gedaan?
In theorie lijkt dit mogelijk maar gaat het in praktijk lukken ?

Graag jullie ervaringen!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Chianti mai naar koh Samui

#2 Bericht door Henk Korat » zaterdag 19 januari 2013, 14:42

Ik heb je nog niet in de rubriek "Voorstellen" gezien. Wij willen altijd graag weten waarom je in dit forum geïnteresseerd bent en wat je summiere achtergrond is. Dan kunnen de leden je ook beter adviseren.

Voor wat je vraag betreft. Ik heb deze trip nog nooit ondernomen en kan je dus niet behulpzaam zijn, maar ik weet zeker dat er andere leden zijn, die je kunnen helpen. Succes.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door mai mi tang » zaterdag 19 januari 2013, 16:07

Inderdaad een gewaagde binnenkomer Henk. Maar hijs leuk :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Géén enkel forumlid, die het in zijn hoofd haalt om dit schema uit te proberen :giggle3:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » zaterdag 19 januari 2013, 16:23

Chianti ! Ik ben bang dat Chianti in Thailand wat moeilijk te krijgen is.....dus dat wordt bijten op een Château Migraine. Gelukkig is paracetamol hier goedkoop.

Maar nu even serieus. Topicstarter begint met de nachttrein van Bangkok naar Surat Thani en dan komt ineens de plaats Chiang-Mai als vertrekplaats op de proppen. Vliegt men aan vanuit NL of BE op Chiang-Mai ? Of is Chiang Mai gewoon een van de verblijfplaatsen ?

Ik mag aannemen dat Air Asia (wij hier zeggen wel Air Delay) in de ochtend redelijk op tijd vliegt. En Nok is ook betrouwbaar in de morgen. En dan moet het schema kloppen en is er op Don Muang 2 uur tijd en in Surat ook 2 uur.

Het is dus een aanvaardbare optie als men op tijd vliegt.

Maar hoezo, de nachttrein kost tijd ? De trein van BKK naar Surat Th doet er 9 uur over. Je vertrekt, na een goede maaltijd, om 23 uur en je bent om 08 uur in Surat. Er zal toch wel meer dan EEN ferry gaan per dag ? Dan heb je een hele dag Bangkok, een mooie dineravond en mits in de juiste "Italiaan" inderdaad: de chianti, en daarna doezel je weg in de slaaptrein en merk je niks van de harde bedden....

beverbeek
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door beverbeek » zaterdag 19 januari 2013, 17:13

De spellingcontrole bedenkt soms mooie teksten! Maar alvast dank voor jullie reacties.

Wij, gezin met twee dochters (15 en 17) gaan komende zomer voor de eerste keer naar Thailand. We hebben rondreizen gemaakt in Amerika maar zijn nog nooit in Azië geweest.

Daarom besloten om via een bureau de reis te boeken, een reis die mooi aansluit op onze wensen behalve dan de voorgestelde route va Chiang Mai naar Koh Samui. Op 31 juli vliegen we van Chiang Mai naar Bangkok, dan met de nachttrein naar Surat thani waar we dan de volgende dag via de Ferry op koh Samui aankomen op 1 augustus. Dus wilde ik kijken of we op 31 juli niet de hele reis van Chiang Mai naar Koh Samui konden maken maar dan ook nog betaalbaar voor 4 personen. Het schema dat ik gevonden heb is theoretisch haalbaar en betaalbaar maar zoals gezegd: wij weten niets over reizen in Thailand.
We gaan al met de slaaptrein van Bangkok naar Chiang Mai en 1 nacht in de trein leek mij wel voldoende.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Jeanette » zaterdag 19 januari 2013, 17:29

De trein is leuker.
Morgen ... hik ... vertel ik waarom. :mrgreen:

[8)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 19 januari 2013, 17:31

Jeanette schreef:De trein is leuker.

[8)

Te diep in het Chianti glaasje gekeken? ;) :cheesy:
Live your dream, don't dream your life.

printen44
Expat
Expat

#8 Bericht door printen44 » zaterdag 19 januari 2013, 17:36

Je kan van Chiang Mai met Bangkok Airways naar Ko Samui vliegen. Het vliegveld op Ko Samui is het mooiste vliegveld dat ik meemaakte. Het is eigendom van Bangkok Airways. Persoonlijk vlieg ik, als het even kan, met Bangkok Airways op binnenlandse vluchten. De lounge van Bangkok Airways is ook voor economy-class passagiers. Het is er gratis eten en drinken. Plus de service aan boord van het vliegveld is prima. Men vliegt redelijk op tijd.

Hier is het vluchtschema van Chiang Mai naar Ko Samui:

To Koh Samui (USM) สมุย
- - 1 2 3 4 5 6 7 1000 PG216 320 Y 1430 1STOP(BKK)
- - 1 2 3 4 5 6 7 1200 PG242 319 Y 1345 NONSTOP
- - 1 2 3 4 5 6 7 0655 PG222 319 Y | 0815 BKK 1025 | PG131 AT7 Y 1155
- - 1 2 3 4 5 6 7 0655 PG222 319 Y | 0815 BKK 0945 | PG805 319 C/Y 1050

Let wel dat per definitie de trein altijd vertraging heeft. De gemiddelde vertraging van Bangkok naar Chiang Mai is drie uur met uitschieters naar zeven uur. De Thaise spoorwegen hebben laten weten dat er vele vertragingen de komende twee jaar zal zijn. Dit vanwege werkzaamheden ter "upgrading" van het spoorwegnet. Een mooi excuus om de vertragingen een acceptabele reden te geven. Uiteraard wordt er geen "upgrading" van het spoorwegnet gedaan.

Er is, zover ik weet, twee maal per dag een ferry naar Ko Samui. Meestal heeft de trein zoveel vertraging, dat je vaak de aansluiting met de ferry mist. Overigens is Ko Samui te vergelijken met Benidorm. En jullie zijn er in de moessontijd, dus kan je af en toe een flinke bui verwachten.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » zondag 20 januari 2013, 01:48

Er zit zelfs een nonstop bij naar Samui. Dus geen gepeuter met trein of ferry. Wat wil je nog meer. Ik zou wel tijdig boeken want je bent met 4 personen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Jeanette » zondag 20 januari 2013, 03:49

Wouter_Udon schreef:
Jeanette schreef:De trein is leuker.

[8)

Te diep in het Chianti glaasje gekeken? ;) :cheesy:
Getver, that's just not my cup of tea. :mrgreen:

Gisteren, na een heerlijk kaas, wijn, muziek avond even kijken of er nog nieuws was, ook even hier [8) en ik zag in gedachten
hoe je met 4 personen in de 2de klas eigenlijk 2 meter trein reserveert en ...
beverbeek schreef:Ons aangeboden is de route is vliegen naar Bangkok en de met de slaaptrein naar surat thani en daar de Ferry. Dit kost veel tijd.
Graag jullie ervaringen!
.... voelde ik de drang :giggle3: te waarschuwen om niet tot Suratthani door te rijden maar al bij Chumphom voor een eiland transfer te gaan.
Maar als je toch geld zat hebt, waarom dan moeilijk doen. [|(
Wat ik me nog wel herinner is dat binnenlandse vluchten in Nederland geboekt nog een stuk duurder was.

[8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » zondag 20 januari 2013, 06:53

Elf jaar terug boekte ik die vluchten ook vanuit Nederland en was ik wel zeker van mijn stoel, iets duurder of niet. En zij zijn met 4 personen en in de vakantie wil je niet horen 'wacht u maar 3 dagen'. Nu zit er rond 31 juli geen nationale feestdag maar of je de gok dan kunt nemen als je met 4 bent ?

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door baco101 » zondag 20 januari 2013, 16:31

printen44 schreef:Je kan van Chiang Mai met Bangkok Airways naar Ko Samui vliegen. Het vliegveld op Ko Samui is het mooiste vliegveld dat ik meemaakte. Het is eigendom van Bangkok Airways. Persoonlijk vlieg ik, als het even kan, met Bangkok Airways op binnenlandse vluchten. De lounge van Bangkok Airways is ook voor economy-class passagiers. Het is er gratis eten en drinken. Plus de service aan boord van het vliegveld is prima. Men vliegt redelijk op tijd.

Hier is het vluchtschema van Chiang Mai naar Ko Samui:

To Koh Samui (USM) สมุย
- - 1 2 3 4 5 6 7 1000 PG216 320 Y 1430 1STOP(BKK)
- - 1 2 3 4 5 6 7 1200 PG242 319 Y 1345 NONSTOP
- - 1 2 3 4 5 6 7 0655 PG222 319 Y | 0815 BKK 1025 | PG131 AT7 Y 1155
- - 1 2 3 4 5 6 7 0655 PG222 319 Y | 0815 BKK 0945 | PG805 319 C/Y 1050

Let wel dat per definitie de trein altijd vertraging heeft. De gemiddelde vertraging van Bangkok naar Chiang Mai is drie uur met uitschieters naar zeven uur. De Thaise spoorwegen hebben laten weten dat er vele vertragingen de komende twee jaar zal zijn. Dit vanwege werkzaamheden ter "upgrading" van het spoorwegnet. Een mooi excuus om de vertragingen een acceptabele reden te geven. Uiteraard wordt er geen "upgrading" van het spoorwegnet gedaan.

Er is, zover ik weet, twee maal per dag een ferry naar Ko Samui. Meestal heeft de trein zoveel vertraging, dat je vaak de aansluiting met de ferry mist. Overigens is Ko Samui te vergelijken met Benidorm. En jullie zijn er in de moessontijd, dus kan je af en toe een flinke bui verwachten.
vliegen naar samui is erg duur.

er gaan meer dan 20 ferries per dag naar samui vanuit donsak dat ong 1 uur vanaf surathani ligt en 1,5 uur van het vliegveld en treinstation van surathani

De enige ferry die echt vanuit surat vertrekt is de nachtboot
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”