Phuket-Bangkok

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Phuket-Bangkok

#61 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 18 januari 2013, 16:42

Als een farang in het sprel is proberen ze die altijd de schuld te geven.
Op de 28e vorige maand reed ik in Chiang Mai met onze bij Budget gehuurde Toyota Commuter en wij, 8 farang en twee Thai, zouden ergens heen gaan.
Ik stond stil in een file en plotseling voelden we een klap en was er iemand achterop gereden.
Toen we uitstapten en de achterbumper bekeken stond de afdruk van de nummerplaat en de boutgaten van de achterligger er duidelijk in.
Dus wij Budget gebeld want de bus was splinternieuw en met een eigen risico bedrag van 20.000 baht wilde ik geen risico nemen. Toen we stonden te wachten begon de bestuurder die achterop geklapt was problemen te maken. Hij zou wel even gaan vertellen dat ik achteruit gereden was.
Toen heb ik hem in mijn beste thais verteld dat als hij problemen wilde, die ook kon krijgen en vervolgens lachwekkend aan hem gevraagd hoe hij dat verhaal wilde verkopen aan de verzekeringsmaatschappij met 10 getuigen.
Toen de man van de verzekering kwam zijn alle papieren netjes opgemaakt.
En wat bleek: de man die met zijn hagelnieuwe Honda achterop was geklapt had geen verzekering.
Live your dream, don't dream your life.

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#62 Bericht door bantakokennerkhorat » vrijdag 18 januari 2013, 16:58

driver schreef:
Jeanette schreef:
driver schreef: Zoals ik eerder aangaf, Deze 2 weekse trip is voor mij geen vakantietrip maar een bezoek aan fam en vrienden en kennissen . :thumbsup:
Budget...deze keer wat minder dan anders.
gr driver
Minder qua geld uitgeven en tijd hebben dan hè? Je zal wel steeds uren tekort komen en keuzes moeten maken.
Geniet ervan joh, schrijf erover en wij genieten mee. 8-)

[8)
Dank je Jeanette, Helaas geen Rayong/Pattaya meer maar daarover later meer.
Tijd te kort eigenlijk mede door veel rijden en kijken ivm een eventueel vertrek ri Thailand of..Hongarije /Roemenie :angel:Dus echt geen vakantie want anders was ik vanaf Phuket wel ergens direct het water in gegaan en blijven hangen ergens maar dat was dit keer niet onze reden om Thailand te bezoeken dus kijken,fotoos,shrijven en go.

gr Arie
Beste driver

Ik vind je verhalen prachtig jammer van dat ongeluk maar jij associeert vakantie anders dan mij en daar zit ons menings verschil ik zit 4 weken bij mijn schoonouders en de rest van de familie plus vrienden en kennissen en dat noem ik vakantie.Jij associeert vakantie met je kont in de zee liggen ergens op Phuket of iets dergelijks maar die tijd heb ik al lang gehad dus dat hoeft voor mij niet meer.Verder wens ik je een goeie terug reis en dan schrijf ik je nog wel een pb.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#63 Bericht door driver » vrijdag 18 januari 2013, 17:06

Wouter_Udon schreef:Als een farang in het sprel is proberen ze die altijd de schuld te geven.
Op de 28e vorige maand reed ik in Chiang Mai met onze bij Budget gehuurde Toyota Commuter en wij, 8 farang en twee Thai, zouden ergens heen gaan.
Ik stond stil in een file en plotseling voelden we een klap en was er iemand achterop gereden.
Toen we uitstapten en de achterbumper bekeken stond de afdruk van de nummerplaat en de boutgaten van de achterligger er duidelijk in.
Dus wij Budget gebeld want de bus was splinternieuw en met een eigen risico bedrag van 20.000 baht wilde ik geen risico nemen. Toen we stonden te wachten begon de bestuurder die achterop geklapt was problemen te maken. Hij zou wel even gaan vertellen dat ik achteruit gereden was.
Toen heb ik hem in mijn beste thais verteld dat als hij problemen wilde, die ook kon krijgen en vervolgens lachwekkend aan hem gevraagd hoe hij dat verhaal wilde verkopen aan de verzekeringsmaatschappij met 10 getuigen.
En wat bleek: de man die met zijn hagelnieuwe Honda achterop was geklapt had geen verzekering.
Tsja...Blijkbaar wel een nieuwe Honda wslijk op maand aflossing gekocht en dan geen verzekering ?Ook typisch Thais ? wijs doen met een auto maar geen geld voor een verzekering ?
Als wij gisteren ook een aanrijding met een auto hadden gehad had ik wslijk ook met Avis gebeld ter plekke omdat er dan ook meer schade was geweest verwacht ik maar deze scooter meneer was wslijk ook niet verzekerd en ik wist ook even niet wat nu wijsheid was mede omdat ik wel eens gelzen heb dat je als farang altijd de klos bent en in Nederland ben je als automobilist vlgs mij bijna altijd schuldig als je een fiets /bromfiets aanrijdt en in Thailand ?
Het leek mij gezien de 8000 thb eigen risico het beste weg te gaan nadat ik o.a het kenteken had gefotografeerd.
Morgen hoor ik wel wat ze er bij Avis van vinden en hopelijk kom ik met de 8000 thb weg.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#64 Bericht door driver » vrijdag 18 januari 2013, 17:17

Beste driver

Ik vind je verhalen prachtig jammer van dat ongeluk maar jij associeert vakantie anders dan mij en daar zit ons menings verschil ik zit 4 weken bij mijn schoonouders en de rest van de familie plus vrienden en kennissen en dat noem ik vakantie.Jij associeert vakantie met je kont in de zee liggen ergens op Phuket of iets dergelijks maar die tijd heb ik al lang gehad dus dat hoeft voor mij niet meer.Verder wens ik je een goeie terug reis en dan schrijf ik je nog wel een pb.[/quote]----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo bantakokennerkhorat, meningsverschilletje wat mij betreft ;) Vakantie zie ik ook wel als druk bezig zijn soms of met de motor iedere dag rijden van s,morgens vroeg tot laat maar deze keer heb ik gewoon geen vakantie gevoel maar een ontmoetings en regel/kijk gevoel.
Ik vindt het wel netjes dat je schrijft dat je van mijn verhalen leuk vindt dat siert je vindt ik

We zijn zeg maar vanaf 21 Jan weer terug in Nederland dus neem gerust via een pm contact met me op en ik zie jouw reacties absoluut niet als ergelijk oid dus zeg gerust wat je vindt dat heb ik liever dan ja zeggen en nee denken.

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op vrijdag 18 januari 2013, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#65 Bericht door prajak » vrijdag 18 januari 2013, 17:19

Als farang altijd de klos ? Nee hoor, ik heb een andere ervaring. Een dikke BMW sneed me als tegemoetkomend verkeer op een kruising met stoplichten de pas af en raakte zijn zijkant. Tig getuigen. Politie en twee verzekeringsmensen en ze waren er snel uit: de BMW bestuurder zat fout. De blikschade werd netjes betaald.

Maar je kunt een aanrijding krijgen waar geen andere getuigen bij zijn dan de Thaise mensen in het andere voertuig die bereid zijn voor een paar honderd baht te liegen. Dan ben je genaaid, om een oud begrip te gebruiken, en wordt jouw positie ineens heel anders. Maar dat kan in ieder land, ook in Nederland.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#66 Bericht door driver » vrijdag 18 januari 2013, 17:27

prajak schreef:Als farang altijd de klos ? Nee hoor, ik heb een andere ervaring. Een dikke BMW sneed me als tegemoetkomend verkeer op een kruising met stoplichten de pas af en raakte zijn zijkant. Tig getuigen. Politie en twee verzekeringsmensen en ze waren er snel uit: de BMW bestuurder zat fout. De blikschade werd netjes betaald.

Maar je kunt een aanrijding krijgen waar geen andere getuigen bij zijn dan de Thaise mensen in het andere voertuig die bereid zijn voor een paar honderd baht te liegen. Dan ben je genaaid, om een oud begrip te gebruiken, en wordt jouw positie ineens heel anders. Maar dat kan in ieder land, ook in Nederland.
Bij ons was al snel duidelijk dat iedereen de scooter meneer de handjes boven het hoofd hield ondanks Suks aanwezigheid.
Dan wordt er blijkbaar toch gedacht dat Suk met een farang is en niet bij hun hoort.
En dus proberen ze de schuld bij mij te leggen en dat zou wslijk ook zijn gebeurd als er politie of een verzekerings man bij was gekomen verwacht ik.

Amper 200 meter van de Cambodjaanse grens af op een wat afgelegen weg ga ik met Suk erbij geen onnodig risico lopen.

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#67 Bericht door ron » zaterdag 19 januari 2013, 01:07

Hoi Drver.

Mooi kl*te,om het maar even op z,n Amsterdams uit te drukken.
Ik hoop voor julie dat je er met die 8000thb van af komt.
Meestal is er wel politie-tussenkomst gewenst,of in ieder geval kopieen van de tegenpartij (rijbewijs/verzekering.
Was een leuke beschrijving van de trip,en ik heb er van genoten.

Fijne terugreis gewenst naar een iets kouder Nederland. :Whistle:

Groetjes,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#68 Bericht door driver » zaterdag 19 januari 2013, 01:28

ron schreef:Hoi Drver.

Mooi kl*te,om het maar even op z,n Amsterdams uit te drukken.
Ik hoop voor julie dat je er met die 8000thb van af komt.
Meestal is er wel politie-tussenkomst gewenst,of in ieder geval kopieen van de tegenpartij (rijbewijs/verzekering.
Was een leuke beschrijving van de trip,en ik heb er van genoten.

Fijne terugreis gewenst naar een iets kouder Nederland. :Whistle:

Groetjes,Ron.
Hoi Ron.
kopietjes ed heb ik ook aan gedacht maar dat was op dat moment niet echt aan de orde door de omgeving o.a en wat als de auto bijv. staat geparkerd en je ziet bij terugkomst dat er schade aan zit ?
We horen het straks wel als we bij Avis zijn dus het Phuket-BKK verhaaltje is nog niet helemaal af hier Ron.

Voordat ik het vergeet: De mensen uit Pattaya ook bedankt voor de uitnodigingen om bij jullie langs/aan te komen maar het gaat er helaas niet van komen deze keer maar wie weet later een keer ?Ik weet niet of de namen hier genoemd kunnen worden ?

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#69 Bericht door ron » zaterdag 19 januari 2013, 01:35

Haha,julie zijn altijd welkom driver,dus mischien een volgende keer.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#70 Bericht door driver » zaterdag 19 januari 2013, 01:49

ron schreef:Haha,julie zijn altijd welkom driver,dus mischien een volgende keer.

Groet,Ron.
Okee Ron , dank je.
Als jullie of jij weer ri Nederland gaan is dat idem dito uiteraard.

gr Arie

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#71 Bericht door driver » zaterdag 19 januari 2013, 02:07

18 January.

Toch lekker geslapen en rond 6.30 uur wakker en nog wat blijven liggen en toen gedoucht een hele poos.
Eindelijk een lekkere warme maar ook giga harde waterstraal dus leunen tegen de muur en genieten.
Suk wordt ook wakker en als ik haar dan zie ben ik weer gelukkig en de dag van gisteren weer vergeten.

We zitten nu een km of 30 onder Sa Kaeo en gaan ri C.Bury en rijden de AB1/33 op en slaan later bij de 359 af om deze te rijden tot aan Ban Prue Wai .
Gevaarlijke doorgaande wegen zat in Thailand maar deze vondt ik zelfs link.
2 baans weg en her en der smal met constant inhalende bussen en vans.
Er wordt wel aardig gewerkt aan een ik denk 4 baans wegverbreding dus over een poosje kun je hier ook wat normaler rijden verwacht ik, Alhoewel, Thailand en normaal rijden ?
Via een stukje 304 de 315 genomen en bij P.Nikhom weer de 315 naar CB.

Aangekomen rond 14.30 uur en toen de moeder van Suk ons zag weer een brede lach op haar gezicht.
De rest zou rond 18.00 thuis komen dus even internet opzoeken en toen kreeg Suk telefoon uit Chon Bury en wat bleek?

Henk 177 aan de phone die me vroeg waar we nu precies zaten.
Uiteindelijk bleek vlgs hem dat we nog geen 5 km bij hun vandaan zaten en dus de auto in, telefoon erbij en door hem naar hun woonplek geloodst.
Daar aangekomen stond hij nog met me te bellen en vroeg waar ik nu was en ik roep...ik denk dat ik achter je sta :mrgreen:

Afijn...een leuke kennismaking bij een man die het allemaal self made doet in Thailand en dat vindt ik knap, Mooie locatie en leuke buren :thumbsup: en leuke en lieve vrouw/vriendin die uiteraard ook gelijk met Suk aan de praat ging.
Wegens tijdgebrek een kort bezoekje en had ik geweten dat hun daar woonden was ik er eerder heen gegaan omdat ik hier al eerder 4 dagen rond huis heb gezeten zoals eerder verteld.

Om 18.15 uur weer weggereden en 18.35 uur weer thuis vanwege wat drukte onderweg.
Daarna naar de markt gelopen en wat groente gekocht voor Suks familie en wat gegeten in een eethuisje.
Vervolgens tot 23.00 uur bij de fam. gezeten en ons bedje in en dan is deze korte 2 weekse trip bijna afgelopen.

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#72 Bericht door ron » zaterdag 19 januari 2013, 02:22

Blijkt toch dat men aan dit forum leuke kennissen kan overhouden........
Een naam wordt dan een gezicht,prachtig!

Ron. :clap:
"Zij die dansen
door hen

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#73 Bericht door stevenl » zaterdag 19 januari 2013, 05:58

Wouter_Udon schreef:Als een farang in het sprel is proberen ze die altijd de schuld te geven.
Tja, is overal zo, als iemand onder schade uit kan komen en iemand er voor op laten draaien zal hij het (vaak) proberen. Heeft niets met farang of geen farang zijn te maken. Maar dat je dat denkt zegt wel iets over jouw denkwijze.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#74 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 19 januari 2013, 07:50

stevenl schreef:Tja, is overal zo, als iemand onder schade uit kan komen en iemand er voor op laten draaien zal hij het (vaak) proberen. Heeft niets met farang of geen farang zijn te maken. Maar dat je dat denkt zegt wel iets over jouw denkwijze.

Ja, vreemd hè, als het zo is dat je zo denkt. Moeilijk te begrijpen voor sommigen.
Live your dream, don't dream your life.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#75 Bericht door driver » dinsdag 22 januari 2013, 04:29

ron schreef:Blijkt toch dat men aan dit forum leuke kennissen kan overhouden........
Een naam wordt dan een gezicht,prachtig!

Ron. :clap:
Correct Ron , Inmiddels heb ik via dit forum al diverse mensen leren kennen en ook diverse keren tips etc gehad wat te doen in veel dingen die ik niet wist.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”