28-06 t/m 21-07 Schema Rondreis Thailand->graag advies

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
AlfaWiebe
komt net kijken
komt net kijken

28-06 t/m 21-07 Schema Rondreis Thailand->graag advies

#1 Bericht door AlfaWiebe » donderdag 17 januari 2013, 20:17

Hallo allemaal,

deze zomer ga ik met mijn vriendin voor t eerst naar Thailand. We hebben er ongelooflijk veel zin in en hebben al een bepaalde rondreis in ons hoofd. We zijn alleen heel erg benieuwd of het te doen is qua reistijd en haalbaarheid. Ook hebben we nog wat gaten in ons reisschema en vullen deze in nadat we veel tips/adviezen hebben gehad.

vr 28-06: AMS-Bangkok
za t/m zo: in Bangkok
ma 1-07: naar Kanchanburi, daar rondkijken en slapen op de Kwai
di 2-07: rit dodenspoorlijn heen / Nam Tok/ en rit terug naar Kanchanburi, daar overnachten op de Kwai
woe 3-07: Kanchanburi naar Ayutthaya, daar overnachten
do 4-07: Door naar Lopburi en dan terug Ayutthaya, daar overnachten

van vrijdag 05-07 t/m maandag 08-07 hebben we nog wat vrije ruimte. Iemand tips om dit in te vullen. Maandagavond 08-07 moeten we in ieder geval in Bangkok zijn, omdat we dan de volgende dag 09-07 s' ochtends vroeg een vlucht hebben naar Phuket. We dachten er aan om in die dagen voordat we naar Phuket vliegen misschien een bezoek te brengen aan Ko Samet. Is dit de moeite waard? Of hebben jullie hele andere aanraders??

di 09-07: Bangkok- Phuket met Airasia

op zaterdag 20 juli hebben we om 16.00 u een vlucht vanaf Nahkton si Tammarat terug naar Bangkok, ook met Airasia.

We hebben dus 1,5 week om Phuket, Kho Phi Phi, Krabi, Ko Samui etc te verkennen. We vinden het alleen heel erg moeilijk om hier een goed schema in te maken. Hoeveel dagen moet je minimaal uit trekken voor bijv Phuket, hoeveel dagen voor Phi Phi..

Hopelijk kunnen jullie hier ons een beetje mee op weg helpen?

Alvast super bedankt.

groetjes Wiebe

AlfaWiebe
komt net kijken
komt net kijken

Re: 28-06 t/m 21-07 Schema Rondreis Thailand->graag advies

#2 Bericht door AlfaWiebe » donderdag 17 januari 2013, 20:19

Oja, we hebben al een schema voor de dagen vanaf Phuket. Wat vinden jullier ervan? Is het haalbaar?

Als we zowel Phuket, als Khao Sok, Phi Phi, Krabi gezien willen hebben is onderstaand misschien te doen..

di 09-07: van Phuket Airport naar Khao Sok
do 11-07: al vroeg terug naar Phuket
vr 12-07:Phuket
za 13-07: Dagtocht naar Phi Phi, daar overnachten
zo 14-07: Door naar Krabi
ma 15-07: Krabi
di 16-07: Krabi-Ko Samui vliegen
woe 17-07: Ko Samui
do 18-07: Ko Samui/ of naar Ko Pha Ngan
vr 19-07: vroeg van Ko Samui - naar Natok si Tammarat
zat 20-07: 16.15 naar Bangkok
zo 21-07: 23.55 terug naar AMS

Hoor graag wat jullie vinden!

groetjes Wiebe

printen44
Expat
Expat

#3 Bericht door printen44 » vrijdag 18 januari 2013, 10:24

De planning lijkt precies op de planning alsof je in vliegende vaart alle waddeneilanden wilt bezoeken. Alleen is er een verschil. Thailand is een tropisch land. Van pakweg mei tot oktober is er de moessoentijd. Betekend dat het dan kan regenen. Hoeft niet perse, maar je kan een paar keer een lekkere tropische bui verwachten. Tevens is het warm, 35-40 graden met een hoge luchtvochtigheidsgehalte, dat erg vermoeiend op je kan werken.

En jullie vliegen van het ene eiland naar het andere. Geef niets, als je maar een goede camera in je bezit heb. Kan je thuis mooi bekijken waar je geweest bent. Tijdens de vakantie heb je daar geen tijd voor. Bij deze planning als deze hoort eigenlijk dit liedje van Herman van Veen:

http://www.youtube.com/watch?v=fJvCMP90ylI

Geniet van je vakantie en maak van je vakantie geen uitputtingsslag.

Ik kwam veertien keer op vakantie in Thailand en nu woon ik hier meer dan zeven jaar en nog heb ik niet alles gezien in Thailand wat ik graag wil zien. Jullie proberen dat in je vakantie wel te doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Jeanette » vrijdag 18 januari 2013, 11:32

Ja, maak sowieso een keuze tussen de eilanden in de Andaman zee en de golf van Thailand.
(vergelijkbaar met de Balearen en Canarische Eilanden, die bezoek je ook niet op één vakantie. 8-) )
Niet alleen qua afstand maar er zitten enorme bergen tussen dus dat zijn lange ritten.

En wil je het betaalbaar houden of letten jullie niet op de tienjes?
Mijn advies zou zijn om maandagavond de 8ste de nachttrein te nemen naar Suratthani en de transfer naar Khao Sok van noord naar zuid te nemen.
Na deze treetops ervaring weer een keuze maken - noord - golf van Thailand of - zuid - Andaman zee.

[8) 8-)

AlfaWiebe
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door AlfaWiebe » vrijdag 18 januari 2013, 13:30

bedankt voor jullie reacties..

Ben vorig jaar op Yucatan geweest en had toen ook een leuk druk reisschema.

Onze vluchten liggen al vast-> dus de 9e vliegen we naar Phuket en de 20e vliegen we terug naar Bangkok
Wellicht verstandiger dan om alleen de Andamese kust aan te doen.

Is het wel haalbaar om van vrijdag 5-07 t/m 08-07 Ko Samet aan te doen, We zullen dan vertrekken van Ayutthaya.

groetjes Wiebe

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Jeanette » vrijdag 18 januari 2013, 15:38

Wij zitten aan de land kant.

Afbeelding

Achter dat natuurpark ligt Koh Samet. Ik heb de afgelopen 3 jaar geen zin gehad het te bezoeken.
Van dat zogenaamde eco gebied komt soms erg veel viezigheid aangedreven.
Het lijkt me toeristisch en duur.
Misschien heeft iemand anders nog een leuk idee?

8-)

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Inge » vrijdag 18 januari 2013, 17:15

Vorig jaar april op Ko Samet geweest, ong 5 uur vanaf bangkok met de bus, daarna de boot nemen. Prachtig strand maar de accomodaties zijn wel prijzig ( ?) Wij betaalden 35 euro voor een bungalow, niet al te duur maar vergeleken met andere plekken wel duurder.
Leuk voor een paar dagen want het is niet zo heel groot!

AlfaWiebe
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door AlfaWiebe » dinsdag 22 januari 2013, 21:47

Wanneer wij op di 9 juli rond 10.00 u landen in Phuket hebben we flink de tijd om de Andamese kust te verkennen. Op 20 juli hebben we om 16.15 u een vlucht vanaf Nahtok Si Tammarat naar Bangkok terug. In deze dagen willen we Phuket/Khao Sok/Koh phi Phi/Krabi sowieso gezien hebben. Hebben jullie voor deze plaatsen en omgevingen ook avast een opzetje voor ons...? We vinden het namelijk erg lastig om te bepalen hoe lang ergens te blijven

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Pieter » woensdag 23 januari 2013, 03:09

Inge schreef:Vorig jaar april op Ko Samet geweest, ong 5 uur vanaf bangkok met de bus, daarna de boot nemen. Prachtig strand maar de accomodaties zijn wel prijzig ( ?) Wij betaalden 35 euro voor een bungalow, niet al te duur maar vergeleken met andere plekken wel duurder.
Leuk voor een paar dagen want het is niet zo heel groot!
Dat heb ik nou met alle eilanden ... op texel ook

en met 3 en is 35 euro gedeeld door drie zeg 12 euro

7 jaar geleden betaalde ik al meer voor de opvang van mijn hond in NL

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Jeanette » woensdag 23 januari 2013, 03:14

AlfaWiebe schreef:Wanneer wij op di 9 juli rond 10.00 u landen in Phuket hebben we flink de tijd om de Andamese kust te verkennen. Op 20 juli hebben we om 16.15 u een vlucht vanaf Nahtok Si Tammarat naar Bangkok terug. In deze dagen willen we Phuket/Khao Sok/Koh phi Phi/Krabi sowieso gezien hebben. Hebben jullie voor deze plaatsen en omgevingen ook alvast een opzetje voor ons...? We vinden het namelijk erg lastig om te bepalen hoe lang ergens te blijven
Ga dan lekker op de gok. Je weet immers niets van te voren over wind, regen en golven?
Ik dacht dat bij Phuket, Krabi en Koh Lanta de ferry knooppunten zijn.
Afbeelding

Laat je ter plekke verleiden. :mrgreen:

[|)

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door baco101 » woensdag 23 januari 2013, 03:48

Ik wordt al moe als ik naar het schema kijk, ik zou die nog niet geplande dgn als reserve houden en ter plekke invullen
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”