Cultuur overeenkomsten en verschillen Thailand India

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Cultuur overeenkomsten en verschillen Thailand India

#1 Bericht door Pieter » woensdag 16 januari 2013, 07:10

Dag

Mijn 8 jarige dochter heeft als thema deze schoolperiode Cultuur
en dan vooral overeenkomsten en verschillen tussen de thaise en de indiaase cultuur

Nu kan ik als negatieveling wel wat opnoemen

b.v. india kasten stelsel
thailand in zichzelf gekeerd history verdraaien en redelijk discriminerent tov buiten de grenzen (als ze al weten waar die ligt)

overeenkomsten de "andere" manier van meisjes/vrouwen benaderen; behandelen

(fokke en sukke: I had net een indiaase helpdesk medewerker een uur aan de lijn ; nou dan dat hij dat uur in ieder geval geen tijd om meisjes te verkrachten)

of lief gezegd:

als een thaise man met een pistool z'n vrouw in bed vind met een andere man vermoord die zijn vrouw
een westerling zou eerder die man die met zijn vrouw in bed ligt vermoorden

maar ik wil vooral positieve zaken zien en horen (de negatieve bedenk ik zelf wel)

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Cultuur overeenkomsten en verschillen Thailand India

#2 Bericht door prajak » woensdag 16 januari 2013, 10:17

Cultuur, schrijf je.

Dan denk ik toch eerst aan de kunsten met een grote en een kleine k. Podiumkunsten, bouw- en schilderkunst en zelfs punniken, kantklossen en kleiwaren draaien en bakken, koekenbakken is ook een kunst dus het culinaire aspect, eigenlijk is hun IT voorsprong ook een kunst. Literatuur, dichtkunst om nog iets te noemen.

Of bedoel je met cultuur de 'leefwijze' ? Je noemt al wat onprettigs op dus ik doe er nog wat bij: hun gepeperde keuken maar de keuken kun je ook positief benaderen. Nucleaire kunst hebben ze daar ok.

Dus keus genoeg hoor.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”